Stervende kat vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Nathalie L
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2023 16:41

Stervende kat vermist

Bericht door Nathalie L »

Help, ik ben zo ongerust dat ze ergens pijn ligt te lijden. Ze is 16 jaar en was graatmager geworden, ze was stervend maar ik liet ze buiten omdat ik haar ‘s avonds nog een beetje had kunnen doen eten. Het was een buitenkat maar ik had ze moeten binnenbrengen 😓. Ze is verdwenen en ik heb een tuin met veel struiken en schuilplaats, maar ik heb echt overal gezocht, twee dagen aan het zoeken, op elk plekje gekeken. Ze was heel zwak en daarom ben ik vreselijk bezorgd voor een roofdier, maar niemand heeft hier ooit eerder een roofdier of loslopende hond gezien. Wat zou er gebeurd zijn? Ze was volgens mij te zwak om ver van huis te gaan, ze blijf de laatste jaren ook steeds gewoon thuis. Ik voel me zo schuldig dat ik haar niet heb laten inslapen 😓
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Miloe »

Een zieke kat laat je niet buiten 🤨
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Mariskaha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2021 19:25

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Mariskaha »

Hoi Nathalie,
Soms kruipen zieke of stervende katten weg op een plekje dat veilig voelt voor ze. Je hebt haar vast met de beste bedoelingen naar buiten gelaten om haar nog een fijn moment te bezorgen. Misschien had je haar moeten laten inslapen, maar het is heel moeilijk om dat moment te bepalen, ook samen met de dierenarts. Soms voelt het te vroeg of juist te laat. Onze katten waren ook echte buitenkatten en we hebben ze tot op t laatst gewoon naar buiten laten gaan wanneer ze dat wilden. Wij moesten onze katten laten inslapen en dat was heel moeilijk, maar het kon echt niet anders ze waren te ziek. Ik denk dat ze allebei wel aanvoelden wat er gebeuren ging. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor een roofdier, en als je altijd goed voor haar hebt gezorgd hoef je je ook echt niet schuldig te voelen. Veel sterkte!
Nathalie L
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2023 16:41

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Nathalie L »

Bedankt Mariska, voor de steun, ik heb hier echt héél veel aan. Naar mijn kat toe heb ik teveel op gevoel gehandeld en te weinig op verstand. Ik kan de klok jammer genoeg niet terugdraaien en alleen maar hopen dat ze geen pijn geleden heeft 😓. Ik zag het beestje dolgraag, en ik wilde ze wel binnen houden maar dat wilde ze zelf niet, zoals u ook schrijft over de buitenkatten. Ik hoopte zo dat ze in haar mandje buiten aan de achterdeur zou blijven. Helaas 😓
Liefs Nathalie
Mariskaha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2021 19:25

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Mariskaha »

Hoi Nathalie,
Wij hoopten stiekem ook dat onze (hoogbejaarde en steeds zieker wordende) katten op een zeker moment niet meer wakker zouden worden en rustig zouden inslapen, maar bij nierfalen is daar helaas geen kans op.. Het is naar dat je nu niet weet hoe het gegaan is, maar je kat naar de dierenarts moeten brengen is ook heel naar. Weliswaar lijdt je kat dan geen pijn, maar hij heeft wel angst en stress. De dierenarts thuis laten komen wilden we niet, omdat we ze
dan de plek waar ze zich echt veilig voelden ook nog zouden ontnemen. Zo voelde ik dat toen in ieder geval. Maar misschien was dat achteraf toch wel beter geweest. Zo blijf je aan het twijfelen, dat hoort bij rouwen: had ik maar...als...dan...Ik denk dat het heel moeilijk is om verstand en gevoel te scheiden hierbij.
Neem jezelf niets kwalijk, je hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was voor je kat. Nogmaals heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stervende kat vermist

Bericht door nellebel »

heb je haar inmiddels gevonden? ik hoop toch wel dat je blijft zoeken, want je weet ook niet of ze inmiddels is overleden of nog verzwakt buiten rond loopt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Miloe »

Heb je de dierenambulance wel ingeschakeld?
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Asse-Poes »

En Amivedi?
www.amivedi.nl
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Nathalie L
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2023 16:41

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Nathalie L »

Ik heb drie dagen gezocht en haar nog steeds niet gevonden 😓, ik heb ook in de tuinen van de buren gezocht. Ze was doof dus roepen had geen zin. Ze heeft onze tuin nooit verlaten en donderdagnacht blijkbaar wel, dat is zo vreemd. Ik neem ondertussen een kalmeringsmiddel om mijn schuldgevoel te proberen los te laten. Donderdagavond leek ze beter (een laatste opflakkering?) en vrijdagochtend was ze er niet meer 😓 Die laatste hapjes uit het lepeltje (ja, plots at ze zelfs weer) waren dus blijkbaar ons afscheid 😓 Pijn, ik had haar nog zo graag gevonden.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Rik »

Misschien overbodig om te vragen maar je hebt ook bij alle buren aangeklopt om je vragen of zij of jij in de schuurtjes kunnen kijken?

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Asse-Poes »

Inmiddels is ze dus al 5 dagen weg...
Heb je de asiels al gebeld?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Stervende kat vermist

Bericht door Miloe »

En flyers ophangen in de buurt met vermist en foto erop
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Plaats reactie