Almo Nature en nieren

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
caroline en Tini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2022 21:45

Almo Nature en nieren

Bericht door caroline en Tini »

Hallo allen. Ik heb een Brits korthaartje. 13 jaar. Ze heeft hartfalen sinds vorig jaar maar dankzij medicatie is alles onder controle en is ze nog heel goed. Sinds 2 maanden er niet problemen ontdekt. Normaal op deze leeftijd. Ze krijgt ook daarvoor medicatie. Op aanraden van de dierenarts starte ik met Hills K/D. Wat ze graag at. Tot we op vakantie waren / zijn. We hebben hier een huisje in de Provence. Ze is hier heel graag. Maar door de warmte wilde ze niet veel meer eten en uit wanhoop ben ik hier om Almo Nature gegaan. Ik gaf haar dit immers 12 jaar! Dit eet ze met veel smaak op en de K/D van Hills laat ze liggen. Mijn vraag is nu. Kan dit veel kwaad dat ik Almo Nature geef zo lang we op reis zijn? Ik las dat er in Almo Nature eiwitten zitten die goed verteerbaar zijn voor de nieren. Ze eet het met zoveel smaak op en ik ben zo blij dat ze eet😻 Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door Asse-Poes »

Almo Nature is geen compleet voer, dus als Tini alleen dit eet, krijgt ze te weinig voedingsstoffen binnen.
Natvoer is voor nierkatjes sowieso beter dan brokken.
Kan je het niet mengen?
De K/D brokjes met daaroverheen de Almo?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door crazycatladyP »

Bij nierkatjes is afwisseling sowieso de sleutel tot blijven eten, is mijn ervaring.
Ik gebruik hier ook weleens een beetje cosma (vergelijkbaar met almo) om Jera weer aan het eten te krijgen, maar als ze er teveel van krijgt, wordt ze weer misselijk, er zitten veel eiwitten in.
Een beetje kan geen kwaad en ik weet natuurlijk niet hoe jouw katje gaat reageren, maar het kan zijn dat ze er op lange termijn weer misselijk van wordt.

Is er daar geen ander nierdieet natvoer te krijgen in de buurt?
Ik zou wat verschillende merkjes en smaken halen, als het mogelijk is en kijken wat ze wel lekker vindt nu.
Verder extra water door het natvoer mengen, dat is sowieso goed en helemaal nu met de warmte!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
caroline en Tini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2022 21:45

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door caroline en Tini »

Asse-Poes schreef: 13 jul 2023 12:21 Almo Nature is geen compleet voer, dus als Tini alleen dit eet, krijgt ze te weinig voedingsstoffen binnen.
Natvoer is voor nierkatjes sowieso beter dan brokken.
Kan je het niet mengen?
De K/D brokjes met daaroverheen de Almo?
Goed idee Asse-poes .. zal dit proberen. Maar katjes met nier problemen zijn niet gemakkelijk. Ik zou Almo Nature geven gedurende de rest van onze vakantie. Zo heeft ze toch iets binnen. Zal eens proberen te mengen. Maar tonijn en kip? Ik dat nog smakelijk ?
caroline en Tini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2022 21:45

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door caroline en Tini »

crazycatladyP schreef: 13 jul 2023 12:30 Bij nierkatjes is afwisseling sowieso de sleutel tot blijven eten, is mijn ervaring.
Ik gebruik hier ook weleens een beetje cosma (vergelijkbaar met almo) om Jera weer aan het eten te krijgen, maar als ze er teveel van krijgt, wordt ze weer misselijk, er zitten veel eiwitten in.
Een beetje kan geen kwaad en ik weet natuurlijk niet hoe jouw katje gaat reageren, maar het kan zijn dat ze er op lange termijn weer misselijk van wordt.

Is er daar geen ander nierdieet natvoer te krijgen in de buurt?
Ik zou wat verschillende merkjes en smaken halen, als het mogelijk is en kijken wat ze wel lekker vindt nu.
Verder extra water door het natvoer mengen, dat is sowieso goed en helemaal nu met de warmte!
Hey Poema. Zal nog wat extra vers water mengen. Ik heb al veel potjes water in huis hier gezet met een blokje ijs.
Ik durf geen andere merken te geven.
Ik geef Almo Nature omdat ze dit 12 jaar gewend was en zo goed mee was.
In Almo Nature zouden er enkel dierlijke eiwitten zitten en nieren kunnen dierlijke eiwitten beter verteren. Klopt dit?
Ik geef nog steeds beetje K/D maar moet het telkens weg smijten.
We zijn hier nog een weekje.
Eens thuis hoop ik dat ze terug K/D kan eten.
Het huisje kunnen we goed fris houden. 25 graden.
'S avonds en 'S nachts kan ze naar buiten voor een frisse neus.
Maar nier patiëntjes zijn zo moeilijk.
Het is voortdurend proberen en variëren.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door Asse-Poes »

Ik snap het wel, maar eerlijk gezegd is het geen verstandige keus om uitsluitend Almo te geven. Tini krijgt echt te weinig aan vitamines en andere noodzakelijke toevoegingen, zoals koper, jodium, taurine enz enz.
Bij elke dierenarts in Frankrijk kan je ook nierdieet natvoer van Royal Canin of Hills kopen. Royal Canin heeft ook een vis variant.

Er bestaat ook Almo Nature Daily, die variant is wel compleet. Verkrijgbaar in zakjes en kleine blikjes.


Enne... Poema heet Mara 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door Synemios »

caroline en Tini schreef: 13 jul 2023 21:29 Hey Poema. Zal nog wat extra vers water mengen. Ik heb al veel potjes water in huis hier gezet met een blokje ijs.
Ik durf geen andere merken te geven.
Ik geef Almo Nature omdat ze dit 12 jaar gewend was en zo goed mee was.
In Almo Nature zouden er enkel dierlijke eiwitten zitten en nieren kunnen dierlijke eiwitten beter verteren. Klopt dit?
Ik geef nog steeds beetje K/D maar moet het telkens weg smijten.
We zijn hier nog een weekje.
Eens thuis hoop ik dat ze terug K/D kan eten.
Het huisje kunnen we goed fris houden. 25 graden.
'S avonds en 'S nachts kan ze naar buiten voor een frisse neus.
Maar nier patiëntjes zijn zo moeilijk.
Het is voortdurend proberen en variëren.
Of dat klopt of niet daar zijn de meningen over verdeeld.
Maar Ik zou er dan sowieso ipakitine of porusone, pronefra o.i.d aan toevoegen.

Ik zelf geef wel voer met hoogwaardige eiwitten aan Lizzy maar ik altijd met porus one.

En onthou dat niet nierdieet altijd beter is dan slecht/niet eten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
caroline en Tini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2022 21:45

Re: Almo Nature en nieren

Bericht door caroline en Tini »

Synemios schreef: 17 jul 2023 17:09 Of dat klopt of niet daar zijn de meningen over verdeeld.
Maar Ik zou er dan sowieso ipakitine of porusone, pronefra o.i.d aan toevoegen.

Ik zelf geef wel voer met hoogwaardige eiwitten aan Lizzy maar ik altijd met porus one.

En onthou dat niet nierdieet altijd beter is dan slecht/niet eten.

Ja
inderdaad
Beter iets eten dan niets.
Ik heb de afspraak bij DA kunnen vervroegen naar nu maandag.
Wil zo snel mogelijk.
Ze loopt meer en meer wankel op haar achter pootjes.
Ze loopt heel erg traag.
Vorige week sprong ze nog op alles.
Nu kan ze dat niet meer.
Ze eet maar weinig.
Ze gaat iedere dag beetje achter uit.
Mijn hart breekt ervan.
Ze slaapt heek veel
Denk haar niertjes.
Ondanks de Sementra.
Kan dit echt zo snel gaan?
'S avonds zit ze wel bij mij buiten.
Ze spint nog als ik haar aai.
Ze drinkt heel veel.
Wat de uitslag maandag ook zal zijn
Mijn beestje mag niet afzien
Dat is het voornaamste..
Ze krijgt iets tegen misselijkheid.
En van de DA mag ik paar dagen Loxicom geven.
Zodat ze geen pijn heeft.
Vele Grtjes
Plaats reactie