Vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Izzie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2023 19:36

Vakantie

Bericht door Izzie »

Wij hebben sinds 3 weken een kitten. Half september gaan wij op vakantie en dan is ze 6 maanden. Met onze oudere kat van 12 jaar gaat het echt heel goed, zo fijn en zo snel dat had ik niet verwacht.
Wij gingen al 2 weken naar Frankrijk half september, wij hebben het geprobeerd te annuleren maar dat ging niet meer.
Nu is het zo dat ik er helemaal geen ervaring mee heb vanaf welke leeftijd wij onze kitten achter kunnen laten in huis. Ze kan ook naar een kattenpension of bij iemand thuis maar ik weet niet of dat nodig is. Voor nu heb ik erg veel moeite mee als ik bedenk dat ze straks 2 weken alleen is. De oudere kat is het gewend maar die is ook altijd zo blij als we weer thuis zijn en ik weet ook niet of het verantwoord is om ze samen achter te laten, alhoewel er zijn op dit moment geen reden is waarom dat niet zou kunnen. Kunnen jullie mij advies geven, hartelijk dank.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Vakantie

Bericht door Asse-Poes »

bedoel je dat de 2 katten alleen in huis blijven en dat er iemand 2x per dag langskomt om de voerbakjes te vullen en de kattenbak schoon te houden?

Tja, alles kan, maar ik zou geen fijne vakantie hebben.
Ik laat ze nog geen weekend alleen. Maar misschien kan je dat tussen nu en september eens uitproberen?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Izzie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2023 19:36

Re: Vakantie

Bericht door Izzie »

Nee hoor dat zal ik ook niet hebben, ze kan gelukkig naar het gezin waar ze vandaan komt.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Vakantie

Bericht door Asse-Poes »

Begrijp ik het goed, dat de keuze is
- of de katten blijven samen thuis
- of poes blijft alleen thuis en kitten gaar 2 weken uit logeren

Dan lijkt mij de logeerpartij beter, hoewel ik ze zelf niet liever uit elkaar zou willen halen. Maar gelukkigjoef ik die keuze zelf niet te maken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vakantie

Bericht door nellebel »

half september op vakantie. dat duurt nog even. als ze dan al helemaal aan elkaar gehecht zijn zou ik ze niet meer uit elkaar halen. dan komen ze samen die tijd ook wel door als er tussendoor iemand komt voor eten, drinken de bak en wat aandacht. of samen naar een pension.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Vakantie

Bericht door Asse-Poes »

Daar ben ik het mee eens Wendy, maar een kitten van 6 maanden samen met de oudere poes 2 weken alleen in huis laten? Ik zou het niet durven (en ook niet willen, maar dat is een ander verhaal).
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vakantie

Bericht door nellebel »

Ik ook niet daarom ga ik niet op vakantie en die van mij zijn 12 jaar ha ha ha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie