Kattengrind blijft plakken

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Essie167
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022 08:35

Kattengrind blijft plakken

Bericht door Essie167 »

Goedenavond mede kattenliefhebbers!

Ik heb een kitten van nu 14 weekjes oud en ze heet Muppet.
Ze is super lief groeit goed en heeft haar entingen gehad.
Nu heeft ze echter wel een klein probleempje.. Ik heb op het forum geen onderwerpen kunnen vinden met dezelfde symptomen als waar zij last van heeft.
Wanneer Muppet van de bak komt blijven er kattenbak korrels aan haar anus plakken. Wanneer we dit schoon maken met een steriel gaasje met lauw warm water is het soms nog best lastig weg te krijgen. Het lijkt namelijk ook op een wondje.

Na hier en daar verschillende dingen te hebben gelezen vraag ik mij af of het zorgelijk is. Ik heb namelijk alleen dingen gelezen over prolaps of diarree maar hier heeft zij bijde geen last van. Haar anus ziet er normaal uit en er blijft geen ontlasting aan hangen, alleen de steentjes.

Hebben jullie misschien tips? Of ervaringen ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Kattengrind blijft plakken

Bericht door Guazala »

Onze Filou had daar in het begin ook last van. Ik denk dat die gewoon wat te laag hangt in zijn kattenbak. Wat aan zijn poep zelf hangt, verwijder ik met een zakdoekje met wat lauw water (gaat het makkelijkst als het nog niet aangedroogd is) en de korrels in de pels pluk ik er met de hand uit (liefst wel volledig opgedroogd), dat gaat veel vlotter dan met een kam en hij vindt dat zelfs leuk, want legt zich er bij te spinnen. (Wel handen wassen nadien uiteraard.)

Toen hij hier net was, was dat een dagelijks klusje. Nu check ik hem nog elke dag, maar is het maar af en toe meer. Dus hopelijk verdwijnt het bij die van jou ook vanzelf.
Plaats reactie