op autoreis met 2 katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Acelis1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:16

op autoreis met 2 katten

Bericht door Acelis1 »

Hoi iedereen,
hopelijk alles ok met jullie kitties en bollies ;)
Ik wou jullie even wat tips vragen ivm een autoreis van 6 uur met 2 katten.
We dachten hier een grote soort van bench (volledig open ) aan te schaffen voor hun 2 samen. We hebben ook wel een grote auto in de vorm van een kleine camionette. Hier zouden we dan ook hun persoonlijke spulletjes inzetten en zorgen dat ze wat kunnen rusten en rondlopen..Ook dachten we zeer regelmatig te stoppen en ze wat aandacht te schenken.
Iemand hier ervaring mee ? En is dit een goed idee, alle tips zijn welkom ;))
Alvast fijne zonnige momenten en bedankt
Anja
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: op autoreis met 2 katten

Bericht door Asse-Poes »

Hoi Anja
Wij reizen met 2 katten elk jaar naar Spanje. Dat is 2100 km enkele reis en dat doen we in 2 dagen, dus 1 overnachting.
Mijn katten hebben een ruime op maat gemaakte bench achter in de auto (zo'n 5 deurs en de hele kofferbak is bench). Daar zit de kattenbak in en daarnaast vetbedjes waar ze op zitten, liggen, slapen. Water en voer hangt in bakjes aan de bench.
Ze vinden het prima, zijn er ook helemaal aan gewend en piepen niet. Eigenlijk slapen ze het grootste deel van de reis.
We stoppen regelmatig voor een knuffelpartij en om bij te voeren als dat nodig is.
Als het mooi weer is, laten we ze er ook uit en mogen ze aangelijnd even buiten rondlopen en snuffelen aan Franse grassprieten en anders achterklep omhoog en dan gluren ze naar de musjes op de parkeerplaats.

Ik heb gelukkig erg makkelijke katten.
Zo makkelijk als bij ons, gaat het niet bij alle katten. Zijn jouw katten autorijden gewend ?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Acelis1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:16

Re: op autoreis met 2 katten

Bericht door Acelis1 »

Hey,
superbedankt voor het bericht, heel tof te lezen dat jullie dit zo goed voor elkaar hebben en dat je katten dit zo goed doen!
Het is exact mijn idee wat ik wou doen voor de mijne ook ;)
Ze hebben al ritten gedaan naar dierenarts en al wat verder (maar 2u) naar weekends..
Dus niet zo heel lang, maar ik vertrouw het wel en denk dat het wel kan lukken.
Tuur is een rustige kater, terwijl Luuntje wat schuchter is, daarom dat ik denk als ze bij elkaar zitten, dat dit beter zal gaan..
Ik wou dan ook een bench dat onze koffer grotendeels in beslag neemt, dat zij wat ruimte hebben..
Als je wat info over de bench en accessoires kan meegeven, zou dat fijn zijn, het is zo een doolhof van soorten en ook omdat ik er geen ervaring heb met wat katten happy maakt ;)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: op autoreis met 2 katten

Bericht door Asse-Poes »

Onze bench is op maat gemaakt bij Kelders Kooien in Steenwijk.
https://www.kelderskooien.nl/
Wij zijn met de auto naar dat bedrijf toegetreden, zij hebben alles opgemeten en na een week konden we de bench ophalen.
Toen we een paar jaar later een andere auto kochten, zijn we er weer heengereden en hebben ze de bench aangepast aan de maat van de nieuwe auto.

De water- en etensbakjes komen uit een gewone kant en klaar transportbox. Die hebben we dus gebruikt en een metalen staafje aan de spijlen vastgezet met tie wraps en daar die bakjes aan vastgeklikt.

Tussen d 2 deurtjes aan de voorkant kan een schot geschoven worden, zodat het 2 aparte ruimtes worden. We wisten niet of beide poezen wel lief in 1 ruimte zouden blijven. Maar nooit nodig gehad. Per ruimte was er ook nog plek voor ee kleine kattenbak.
Aan de bovenkant wilde ik perse een soort nooduitgang. Want stel dat we van achteren aangereden zouden worden, dan zouden we niet bij de poezen kunnen komen.

Steenwijk is voor mij vlakbij , maar vanuit België is het wel een eind rijden.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Acelis1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:16

Re: op autoreis met 2 katten

Bericht door Acelis1 »

Wat een mooie poezen :)
Ik denk dat ik hier in België ook wel zulk concept zal vinden..
Bedankt voor de foto's en tips x
Nog heel veel zonnige dagen en plezier met de bollies daar xx
Anja en de kitties
Plaats reactie