Poes geeft constant o.a. vocaal aan te willen spelen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tesla en Chase
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2023 02:55

Poes geeft constant o.a. vocaal aan te willen spelen

Bericht door Tesla en Chase »

Beste pet lovers!

Ik ben spreekwoordelijk gezien de wanhoop nabij. Ik heb 2 Britse kortharen in huis van dezelfde leeftijd (2 jaar) mannetje en vrouwtje. Beide zijn geholpen en ze accepteren elkaar. Geen ruzie en soms zelfs kort met elkaar spelen maar het zijn geen soulmates zeg maar. De dierenarts kan geen medische redenen vinden voor het gedrag van mijn meisje, ze heeft wel een jaar geleden een klein acne plekje gehad onder haar kaak en ik heb inmiddels van alles geprobeerd/geïmplementeerd om het haar aangenamer te maken. ‘Probleem’ is als volgt;
Ze geeft constant aan dat ze wil spelen doormiddel van miauwen en vervolgens naar 1 van haar favoriete speeltjes te lopen zodra ik op sta. Maar zodra ik dan met haar wil spelen is ze terughoudend en staak ik de poging na een minuut of 10 van alles geprobeerd te hebben om haar te stimuleren. Vervolgens begint gelijk de vocale onvrede weer. Negeren van miauwen en belonen wanneer ze wel (heel kort) speelt heeft geen effect. Constant opstaan om met haar te spelen idem. Ze hebben volop krab en verstop plekken en kunnen op diverse plekken de hoogte in in de kamer. Apart spelen maakt ook geen verschil (het mannetje heeft nogal de neiging om iets ruwer te spelen dan haar lief is, niet naar haar gericht maar naar het speeltje). Nieuwe speeltjes introduceren ook niet. Ze heeft een aantal speeltjes waar ze dol op is maar ook deze inzetten heeft 10 seconden effect. Ze is ook geen knuffelkat (in tegenstelling tot de kater) en komt sporadisch haar aandacht eisen. Ze eet en drinkt normaal maar ik kan maar niet de oorzaak van haar onvrede achterhalen. Uiteraard heb ik veel meer methodes geprobeerd dan hierboven beschreven maar elke tip is welkom. Vooral een goede tip voor een hele goede gedrag expert in de omgeving van Coevorden. Ik moet iets niet goed (genoeg) doen maar ik weet niet wat😭
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Poes geeft constant o.a. vocaal aan te willen spelen

Bericht door Asse-Poes »

Heeft ze vroeger wel probleemloos gespeeld?

Wij hebben 1 dominante poes en een niet-dominante kater.
Poes Clea wil dolgraag spelen en in haar enthousiasme krijgt kater Bellow dan de kans niet om mee te spelen.
Wij hebben daar het volgende op bedacht.

Eerst mag Clea spelen en rennen (speelhengel) en als ze de meeste energie kwijt is, moet zij de gang op en mag Bellow spelen.
Als Bellow klaar is, mag Clea nog een keer spelen.

Het was voor Clea even wennen, maar nu accepteert ze deze verdeling prima.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes geeft constant o.a. vocaal aan te willen spelen

Bericht door nellebel »

je zou kunnen kijken naar hoe je speelt. guusje is hier bij ons de wat afstandelijke (al begint ze nu wel heel erg te veranderen). zij heeft nooit met gijs gespeeld omdat ze niet samen kunnen spelen. gijs weet niet wat spelen is en gaat over in de jaag stand. guusje weet niet wat ze ermee aan moet en begint te grommen. maar ze vinden speeltjes wel leuk. vooral om kletsnat te zeveren. als guusje naar een speeltje gaat wil ze spelen, maar niet met dat speeltje perse. guusje is namelijk dol op tikkertje doen. gijs jaagt op de speeltje dus daar moet ik het speeltje weg gooien en hij gaat er achteraan. guusje doet er niks mee. ik jaag achter haar aan, en ren de kamer rond. dat vind ze geweldig. als ik dan stop en de andere kant op loop, dan rent ze andersom en daagt ze me weer uit om achter haar aan te komen. ze gaat helemaal gek doen, gekke sprongetjes, gekke geluidjes, race door het huis. en als ze er klaar mee is gaat ze languit liggen en kan ik lekker met haar knuffelen. even uitzoeken wat de kat bedoelt en wil is soms lastig maar goed kijken wat voor gedrag ze laten zien. als ik naar het speeltje loop zie ik al aan guusje dat ze in de race stand gaat. ze is klaar om weg te spurten. ze begint al voorzichtig mij uit te dagen. heef took even geduurt voordat ik dit helder kreeg. nu heb ik mijn dagelijkse sportmomentje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Poes geeft constant o.a. vocaal aan te willen spelen

Bericht door Asse-Poes »

Hahaha wat leuk! Mijn man doet ook altijd tikkertje met Bellow, ik dacht dat hij de enige mafkees was die dat doet :lol:
Clea bekijkt dat geren vanaf een afstandje, maar wil beslist niet meedoen.
Veel te inspannend voor die dikke dame :lol:

Maar het klopt helemaal wat Wendy zegt, geen kat is hetzelfde en elke kat heeft zijn eigen voorkeuren.
Je moet er alleen maar even achter zien te komen wát de kat nou precies wil...
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie