Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Friki7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21

Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door Friki7 »

Mijn katertje van 8 maanden een Britse korthaar gaat helemaal zittend plassen in het klontvormende grit waardoor zijn achterwerk iedere keer helemaal wit is en plakt. Hierdoor al veel naar de dierenarts geweest en vroeg gecastreerd omdat we dachten dat het sperma was. Heb nu 2 dierenartsen gehad en deze hebben dit nog nooit meegemaakt. Ook heel de vloer zit iedere keer vol met vlekken. Ik heb nog 3 andere britjes maar deze hebben het niet. Heb verschillende soorten grit geprobeerd maar het probleem blijft.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door Anne »

Wat een vervelend probleem
Ik heb dit zelf nog niet mee gemaakt en weet ook niet wat je hier tegen kunt doen
Sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door nellebel »

Die siliconen grit of hout helpt dat niet? Dathout is zo grof en groot


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door Asse-Poes »

Houtkorrels is een goed idee.
Silicaat zou ik niet doen. als poes zichzelf schoonlikt, krijgt ze dat silicaat ook binnen 😞

Er is silicaat voor kittens.
https://www.bitiba.nl/shop/katten/katte ... dor/689295

Ik heb dit silicaat veel gebruikt en ik vind het fijn spul. Helaas is het belachelijk duur geworden. En als je meerdere katten hebt, heb je ook een geldboompje nodig.

Zou het PeeWee systeem misschien een oplossing zijn?
https://www.zooplus.nl/search/results?q ... k%20peewee. (De bovenste 5)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Friki7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21

Re: Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door Friki7 »

Wat doet silicaat, maakt dat ook klompjes? Moet je deze iedere week in zijn geheel verschonen?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door Asse-Poes »

Silicaat is niet klompvormend op 1 variant van Tigerino na (tigerino crystals fresh klonterende kattenbakvulling) die variant vind ik persoonlijk een ramp.

Ja ik verschoon de bak dan in zijn geheel, omdat alle urine dus in dat spul zit. En op sommige plekken is de bak dan ook echt nat. De poep schep ik er wel dagelijks uit.
Ik heb 1 bak waar 2 binnenkatten gebruik van maken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Kater met vies achterwerk door zittend plassen

Bericht door Guazala »

Filou, onze maine coon van 7 maanden, heeft hier ook wat last van heeft. Hij hangt ook wat te laag in de kattenbak, waardoor er korreltjes en soms ook uitwerpselen aan zijn achterste plakken. Hij heeft vrij lang haar, dus dat klit daar makkelijk in.

Ik heb ondertussen de gewoonte van dit dagelijks te checken en alles eruit te pulken en kammen, zodat het geen grote klitten worden. Gelukkig (en ook wat raar) heeft hij dat blijkbaar graag en ondergaat hij dit ritueel luid spinnend.
Plaats reactie