Kat is bang voor mijn vriend waarmee ik samen woon

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Ikbenhopeloos
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2023 16:50

Kat is bang voor mijn vriend waarmee ik samen woon

Bericht door Ikbenhopeloos »

Sinds ongeveer een maand hebben mijn vriend en ik een oudere kat uit het asiel geadopteerd. Ze was in het begin wel wat bang maar liep veel rond en was nieuwsgierig. Totdat ik een avond weg was met collega’s en mijn vriend onze kat niet kon vinden.. ze lag onder ons bed en had daar ook geplast. (Mijn vriend heeft geen ervaring met katten) hij heeft haar dus proberen te wassen onder de douche en daarna gedroogd met de föhn op een lage stand. Ik snap dat dit niet de meest tactische manier is maarja het is nu eenmaal gebeurd 🙈. Toen hij het mij die avond vertelde heb ik hem ook uitgelegd dat het niet echt handig was. Nu is het ongeveer een maand later en onze kat is nog steeds doodsbang voor mijn vriend.. als ik alleen met haar ben is super relaxed en komt ze ook uit haar holletje etc. Maar zodra mijn vriend er is zit dus de hele dag in haar holletje.. waarschijnlijk is het een kwestie van tijd maar zijn er nog andere tips waardoor we dit kunnen stimuleren dat onze kat weer vertrouwen krijgt in mijn vriend?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat is bang voor mijn vriend waarmee ik samen woon

Bericht door Rik »

Je vriend zal er zelf heel veel tijd in moeten stoppen om haar vertrouwen te herwinnen. Heel veel tijd. Een dat zal hij heel rustig op moeten bouwen. Erbij zitten en niets doen (boek lezen en af en toe tegen haar praten). Misschien af en toe een snoepje proberen. Wat spel als ze dat wil. Niets forceren maar gewoon veel tijd geven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Kat is bang voor mijn vriend waarmee ik samen woon

Bericht door Miloe »

Wat zal je kat bang zijn geweest 😭
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Plaats reactie