Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Jeanine46 schreef: 04 mei 2023 20:48 Volgens de dierenarts is 50 ml vocht voldoende voor een kat,

50 ml per kilo lichaamsgewicht. Dus voor Plum zou dat ruim 200 ml per dag zijn.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door nellebel »

Ik heb besloten nog 1 x te reageren omdat ik echt denk dat je het beste voor hebt met je kat.
Als het lichamelijke al zo vaak is uitgesloten. Wat maakt het voor jou dan zo lastig te kijken welk aandeel jij hebt in dit verhaal. Wat ik al eerder schreef, hoe goedbedoeld ook wij hebben met onze stress en zorgen vaak heel veel invloed op het gedrag van onze katten. Dat kan heel pijnlijk zijn maar wat doe je plum nu steeds aan. En jezelf veranderen is veel makkelijker als je daar eerlijk naar durft te kijken en proberen. Gijs is mijn bange poeperd en ik vond het heel eerlijk gezegd in het begin helemaal niet zo leuk dat hij ineens ging reageren met een vrolijk staartje op de stem van anderen. Heel egoïstisch van mij maar het was mijn ventje. Nu ben ik super trots als hij dat doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Wat het vocht betreft, ne, de dierenarts zei dat 50 ml de minste hoeveelheid was voor een kat. Ik dacht ook 50 ml x gewicht kat, dus 200 à 250 ml maar de dierenarts zei dat katten genoeg kunnen hebben met 50 ml. Als ik naar haar laatste bloedonderzoek kijk en dat vergelijk met het bloedonderzoek van februari, zie ik toch dat veel waarden zijn gestegen, maar toch in het normale bleven, De waarde die het meest gestegen is, is GLOB 49 g/L referentie 28-51en haar LYM is 19,2% 0.83 x 10^9/L ref 0.92-6.88 laag en volgens de dierenarts is het te wijten aan stress. Het feit is, is dat ze te weinig eet en drinkt.
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Plum ziet er niet uit : die druppels die ik in haar oor moet druppelen ; Canaural die gaan na een poosje op haar haartjes rond en langs haar oren en die zien er heel vettig uit. Ik doe wat de dierenarts zegt, maar weet niet of ze een oorontsteking heeft, voordat de dierenarts haaar oren grondig schoonmaakte, had ze geen oorontsteking, dat produkt werd meegegeven omdat haar huid in haar oren beschadigd was door de verwijdering van het oorsmeer. Nu zit ik met een kat die wegloopt van mij en amper iets wil eten. Wanneer komt er een einde aan al die miserie.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Jeanine46 schreef: 07 mei 2023 13:58 Wanneer komt er een einde aan al die miserie.
Zodra jij stopt met Plum steeds in de stress te laten schieten. En ophoudt met het obsessieve gedrag over haar eten en drinken. En stopt met al die onzinnige medicatie.

Je zult zien dat Plum een geweldige kat wordt, op het moment dat jij haar met rust laat en haar haar gang laat gaan.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

en wat moet ik dan doen met die oormedicatie? f ze een oorontsteking heeft of niet. De dierenarts die haar oren grondig schoongemaakt heeft, heeft me gezegd dat ik dat 2 x per dag moet druppelen. Ik geef haar geen medicatie meer en ze eet ongeveer 30 gram brokjes, nog altijd op dezelfde manier,niet alleen. De gedragstherapeut heeft me nog gemailt haar toch Clomicalm te geven, maar dat wil ik echt niet doen.
Plaats reactie