Natvoer met vis slecht voor de kat?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Natvoer met vis slecht voor de kat?

Bericht door Nikki74 »

Omdat ik mijn kat (11 maanden oud) zoveel mogelijk koolhydraatvrij moet laten eten, geef ik haar 3 natvoermaaltijden (met laag koolhydraatgehalte) per dag (KVV was geen succes). Nu ben ik veel soorten aan het uitproberen en er was tot nu toe geen enkel natvoer dat ze echt heel lekker vindt. Meestal eet ze wel wat, maar laat na een paar happen de rest liggen. Nu heb ik voor het eerst een smaak met vis geprobeerd (tonijn en zalm).. nou dat ging naar binnen, het bakje werd helemaal schoon gelikt en er werd gevraagd om meer. Nu werd ik daar erg blij van, echter lees ik nu dat tonijn niet goed is vanwege het kwikgehalte en dat vis verslavend is. Betekent dit dat ik haar maar 1 keer per week tonijn (Porta en Schesir) mag geven? Want dan blijft het de andere dagen een struggle. Of zijn er hier mensen die hun kat al jaren elke dag natvoer met vis geven?
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Natvoer met vis slecht voor de kat?

Bericht door Pikachu »

Ik geef mijn kat meestal almo nature met tonijn. Ik wissel af met kip. Ze eet elke dag 2/3 blikje natvoer.

Dit is het enige dat werkt voor haar. Ik heb al heel veel soorten natvoer geprobeerd, ze eet enkel almo nature. Ook nooit veel, dat 2/3 blikje per dat is genoeg, als ik meer geef blijft het staan.

Tegenwoordig eet ze weer graag kip, maar dat wou ze een tijd niet. Toen gaf ik bijna alleen maar tonijn, dat is het enige dat ze at toen. Tja, het was dan of het zo doen, of ze at geen natvoer... En helemaal geen natvoer geven is ook weer niet gezond. Dus ik heb me er toen bij neergelegd dat ze dan maar elke dag vis at. Het is een moeilijk meisje. :)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natvoer met vis slecht voor de kat?

Bericht door Synemios »

Ik heb jarenlang vis gegeven en van verslaving of ziektes door de tonijn nooit wat gemerkt.
Bij 1 van mijn katten kon ik alleen tonijn geven qua natvoer ivm allergieen.
De rest at dat ook maar toen ik later over moest stappen naar iets anders aten ze net zo goed iets anders en dat zouden ze niet doen als het echt zo verslavend zou zijn.

Wij voeren al jaren schesir of porta 21 met tonijn.

Nu ben ik zelf voor afwisseling maar soms kan dat niet, of katten zijn kieskeurig en moet je roeien met de riemen die je hebt zoals Pikachu al zegt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer met vis slecht voor de kat?

Bericht door castratenkoor »

Maks eet alleen natvoer met vis en Almo blieft hij helemaal niet. Dus nu is het om en om Voses cupjes en Miamor forel of tonijn. Hij krijgt 3 x daags natvoer. Het is wat eenzijdig maar iets anders loopt hij gelijk bij weg. Van droge brokken gaat hij overgeven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: Natvoer met vis slecht voor de kat?

Bericht door Nikki74 »

Ok gelukkig, dus zo'n vaart zal het dan niet lopen met een kwikvergiftiging 😸. Dan blijf ik de porta en schesir met tonijn geven.. ze vindt het zoooo lekker!
groetjes Nikki en de 2 bengels
Plaats reactie