Sensitive Skin voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toetje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2023 18:21

Sensitive Skin voer

Bericht door Toetje »

Hallo
Is er iemand die ervaring heeft met Kattovit Sensitive?
Mijn 2 katten krijgen nu Sanimed Sensitive Skin en ik wil graag weten of er een verschil zit in deze 2 merken. Vanwege de hoge kosten van het voer ben ik min of meer gedwongen om over te stappen.
Om de dure Prednison prikken te voorkomen durf ik het eigenlijk niet.

Wie o wie kan mij adviseren?
Heb diverse diervoeding sites al om advies gevraagd maar helaas kan niemand me tot dus ver een antwoord geven.




Verstuurd vanaf mijn SM-A908B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Sensitive Skin voer

Bericht door Anne »

Hier krijgt Joep het natvoer van kattovit sensitief en dat gaat heel goed
Joep krijgt diarree van "normaal" natvoer en als kitten kreeg hij hypoallergenic van rc, het droogvoer

Wat je zou kunnen doen is de samenstelling van beide voeders te controleren om te zien of het overeenkomt
Dan zou je het kunnen proberen
Ik zou dat heel geleidelijk opbouwen, dan kun je vrij snel ingrijpen mocht het mis gaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Sensitive Skin voer

Bericht door Synemios »

Het is lastig omdat mijn katten weer niet tegen sanimed konden, en dat is het punt met allergieën, dat is per kat verschillend..

Gaat het om de brokjes of het natvoer?

Ik heb nu even naar de brokjes gekeken.
Sanimed is vis en kippenlever gehydroliseerd maar eigenlijk vooral veel rijst.
dus dan zou je een soortgelijke samenstelling moeten zien te vinden.

Kattovit is niet gehydroliseerd en heeft hele andere ingrediënten dus ik ben het eens met Anne, dat je het dan of heel voorzichtig moet opbouwen of moet weten waar ze op reageren en dan dat in ieder geval vermijden.

Weet je waar ze niet tegen kunnen?
Want er zijn zoveel meer merken, en sensitief is meestal niet hypoallergeen en als je katten zo heftig reageren dat ze daar pred voor nodig hebben zou ik eerder daar naar kijken.

https://www.huidadviesvoordieren.nl/all ... esmetting/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie