Katertje diarree

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Djojits
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2023 16:38

Katertje diarree

Bericht door Djojits »

Hallo,

We hebben 2 katertjes van 13 weken oud en 1 van de twee heeft nu al een week last van dunne ontlasting. Hij is een Ragdoll/Maine Coon en heeft dus een lange vacht, waardoor de ontlasting achter in de vacht blijft zitten. We hebben een half jaar terug ook een poesje gehad met precies dezelfde kruising en die had ook veel last van dit probleem. Is het zo dat bij dit ras de darmen gevoeliger zijn?

We geven Royal canin Mother en babycat. Daarvoor gaf ik de Royal canin kitten en was er geen probleem. Ze likken soms ook stiekem van de yoghurt(mag niet) kan het daar ook door komen?
Cerna

Re: Katertje diarree

Bericht door Cerna »

Ik zou ermee naar de dierenarts gaan want een kitten met diarree die - voor zover ik begrijp - ook geen natvoer krijgt, is in een mum van tijd uitgedroogd!

Ik weet niet of een ragdoll gevoelige darmen heeft, maar ik ben een paar jaar geleden vakantieoppas geweest van twee ragdolls en de ene had hier ook last van wanneer hij Gourmet mousse kreeg. Overgezet op brokjes en Porta 21 voor het hoognodige vocht en nooit meer problemen gehad.

RC Mother&Babycat is voor de eerste 2 maanden na het zogen en wanneer het kitten wel goed reageert op RC-kitten dan zou ik dit gaan geven (nadat je bij de dierenarts bent geweest om andere oorzaken uit te sluiten. Ik zou ook wat ontlasting meenemen) en daarnaast natvoer. Bijvoorbeeld Porta 21 en/of Applaws (Zooplus). Dat wordt over het algemeen goed gegeten.
Plaats reactie