Kat plast uit venijnigheid overal maar wat moet je daaraan doen als je natuursteen hebt?!?!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat plast uit venijnigheid overal maar wat moet je daaraan doen als je natuursteen hebt?!?!

Bericht door Synemios »

Wil je nu een sticker?
Je schrijft een heel verhaal over hoe goed je bent voor je katten, maar verdiepen in je katten doe je zelf niet.
En als je kritiek krijgt dan kennen wij allemaal de situatie niet, of we begrijpen het verkeerd.
Meeste mensen hebben hier geen medische achtergrond maar dit heeft daar niets mee te maken.

Als mijn katten niet meer springen of ergens opklimmen gaan er belletjes rinkelen, jij vind dat heel normaal.
Je denkt zelfs dat je kat overal plast uit venijnigheid en om jou te pesten en je natuursteen is belangrijker dan je kat.

Zelfs de basis daar heb je je niet in verdiept.

Maar goed ik wens je katten veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kat plast uit venijnigheid overal maar wat moet je daaraan doen als je natuursteen hebt?!?!

Bericht door Pikachu »

Het kan heel goed zijn dat je kat stress ervaart omdat hij te weinig (voor zijn gevoel) veilige plekjes heeft. Als hij nergens op kan klimmen kan ik me dat zeer goed voorstellen. Katten zitten graag hoog, dat voelt veilig voor hen. Een kat die niet omhoog kan, ervaart stress. Stress kan een oorzaak zijn van buiten de bak plassen.

Dat mensen je adviseren om eens te proberen meer hoge plekjes te voorzien, die gemakkelijk bereikbaar zijn voor je oudere kat, is heel logisch, en goed advies. Het is aan jou om dat advies eens uit te proberen (dat hoeft allemaal niet veel te kosten) of het te verwerpen en boos te blijven op je kat dat hij buiten de bak plast. Je kwam hierheen en vroeg om advies, maar lijkt niet blij als dat advies geen kant en klare oplossing is die je van vandaag op morgen zonder te veel moeite kan toepassen. Tja, dan houdt het inderdaad op.

En net zoals bij alle beroepen zijn er veel dierenartsen die echt niet goed weten wat ze doen. Het is echt dom om geen urine te testen bij plassen buiten de bak. Ik zou inderdaad polsen bij deze dierenarts over waarom dat niet gedaan werd (en ik snap dat dat geen gemakkelijk gesprek is, dat is vervelend om tegen een DA in te gaan), en evt een andere dierenarts bezoeken die het wel wil testen. Misschien is het niks, of misschien heeft je kat al jaren een blaasprobleem dat nu eindelijk opgelost zou kunnen worden. Wil je niet liever het zekere voor het onzekere nemen? Ik sta echt liever 10 keer te veel bij de DA dan één keer te weinig.
Plaats reactie