Kittens mogen mama niet meer na sterilisatie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
PPKF
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2020 11:19

Kittens mogen mama niet meer na sterilisatie

Bericht door PPKF »

Hoi,
Mamapoes EEF is vandaag (13-02) gesteriliseerd. En dat vinden Guus (alle drie 12 weken) en Sietske niet zo leuk. Arie maakt het niet veel uit maar dat was toch al een mama's kindje.
Voor Arie is het een beetje onwennig maar hij ziet wel dat het z'n moeder is.
Guus gaat blazen en met een hoge rug en een kromme staart kijkt hij haar dan boos aan. En dan gromt ie ook.
Sietske krijgt alleen een dikke staart.

Eef heeft zo'n kattenpakkie aangekregen bij de dierenarts. Dat ruikt natuurlijk anders en ze is een stuk smaller.

Zouden ze haar niet herkennen? Vinden ze het niet leuk dat ze niet meer mogen drinken? (dat deden ze tot gister nog)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kittens mogen mama niet meer na sterilisatie

Bericht door Asse-Poes »

Eef ruikt niet naar vertrouwde mama, maar stinkt naar dierenarts 😀

Aangezien de 3 kittens nog bij Eef drinken, zullen ze die verandering ook niet op prijs stellen.
Je hebt er vast een reden voor, maar waarom heb je Eef nu laten steriliseren en niet nadat de kittens verhuisd zijn?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens mogen mama niet meer na sterilisatie

Bericht door Rik »

Asse-Poes schreef: 14 feb 2023 01:23 Je hebt er vast een reden voor, maar waarom heb je Eef nu laten steriliseren en niet nadat de kittens verhuisd zijn?
De kittens gaan niet verhuizen maar blijven thuis (zie andere topic).

Inmiddels zijn de kittens 12 weken en Eef wil volgens mij graag naar buiten (als ze dat al niet komt). Dan lijkt het mij een prima leeftijd om van de moedermelk af te stappen (ze zullen inmiddels ook al goed vast voedsel eten). En om een oepsnestje te voorkomen (dat is snel gebeurd) lijkt het me prima om Eef op tijd te laten helpen.

Ze zal inderdaad anders ruiken en zo'n (waarschijnlijk rood) medical petshirt zal ook niet helpen.

Hopelijk zien ze snel dat het toch vertrouwde moeders is en keert de rust weer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kittens mogen mama niet meer na sterilisatie

Bericht door Asse-Poes »

Ohh dat andere topic had ik gemist. :icon_shifty:
Sorry!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie