Demente buurpoes poept op bestrating tuin

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
JollyLizzy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2023 20:24

Demente buurpoes poept op bestrating tuin

Bericht door JollyLizzy »

Hoihoi,
Wij hebben een buurpoes die een beetje dement aan het worden is.
Het beestje heeft nu onze voortuin, en dan midden op de bestrating, uitgekozen als poepplaats.

Het is zo vervelend, we lopen er nu regelmatig doorheen omdat het niet altijd opvalt tussen de herfstbladeren.

Elke dag is het raak. Ook erg vervelend als visite of de postbode erdoorheen loopt.

Ik heb al van alles geprobeerd om het diertje te weren.
Pure allesreiniger met citroengeur, pure citroensap, pure azijn, mispoes gesprayed en kattenwerende korrels met knoflookgeur.
Eerst de hele voortuin schoongespoten met de hogedrukreiniger om de oude geuren zoveel mogelijk te verwijderen.
Maar niks werkt. Ik word er een beetje wanhopig van.

Ik kan de buurvrouw er natuurlijk op aanspreken maar dat zal niet veel helpen. Het diertje binnen houden vind ik zielig, als ze al zo lang gewend is buiten te komen dan vind ik dat hartstikke rot om van haar te verlangen. Onze katten komen ook buiten, dus we hebben weinig recht om te klagen.

Het bizarre is dat de overige tuinen in de buurt niet gebruikt worden als kattenbak. Terwijl de betreffende buurvrouw een paar huizen verderop woont.

Wie kan me helpen? Wat heb ik nog niet geprobeerd?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Demente buurpoes poept op bestrating tuin

Bericht door Anne »

Wat een vervelend probleem
Ik zou toch je buurvrouw hier op aanspreken want straks kan de kat uit dementie de weg naar huis niet terug vinden met alle gevolgen van dien

Ik vind het heel lief van je dat je dat beestje zijn vrijheid niet wil afpakken
Ik geloof dat demente katten wel wat afscherming kunnen gebruiken juist nu hun wereld zo "roerig" wordt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie