Eefje miauwt

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
PPKF
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2020 11:19

Eefje miauwt

Bericht door PPKF »

Hoi,
Wij hebben een poes (Eefje) van 1 jaar (ze word in mei 2) ze heeft onlangs (29 november) haar eerste nestje van 3 kittens gekregen.
Sinds dien miauwt ze eigenlijk heel veel. Wilt ze alles en tegelijkertijd niks.
Naar buiten. Na 5 minuten weer naar binnen. Naar de kamer en als wij allemaal zitten weer naar de keuken. In de bijkeuken maar ook weer naar de kamer willen gaan.
Echt lekker zitten wilt ze zelf ook niet echt. Het is sowieso niet een echte schootkat maar ze wil nu niet eens naast ons op de stoel liggen. Op de andere plekjes waar ze voorheen wel lag, ligt ze nu ook niet veel meer. Nu ligt ze soms in de doos (keuken) met de kittens maar voor de rest loopt ze vaak rondjes en weet ze dus niet waar ze heen moet. In de avond gaat ze vaak mee naar de kamer samen met de kittens. Maar dan loopt ze rondjes. De kittens zijn nu 7 weken en al echte beestjes. Dus echt opletten hoeft ze niet meer, lijkt mij.
Heeft iemand ervaring met zo'n moederpoes? Wat hebben jullie hier tegen gedaan? En heb je nog andere tips?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Eefje miauwt

Bericht door Anne »

Het lijkt erop dat jouw poes onrustig is geworden
Dat kan misschien hormonaal zijn maar ik ben geen dierenarts
Voor het zelfde geld heeft jouw poes iets aan haar schildklier, daar worden ze ook onrustig van
Ik zou dus haar bloed laten controleren bij de da en als je daar dan toch bent gelijk de poes laten helpen
De asiels en opvangs zitten al vol genoeg
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
PPKF
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2020 11:19

Re: Eefje miauwt

Bericht door PPKF »

Dat is een persoonlijke keuze. Áls we ze zouden verkopen, zouden we ze nooit naar het asiel brengen maar aan vrienden en via marktplaats. We willen ze allemaal houden dus de asiels worden niet voller door deze leg.
Bedankt voor je reactie. Binnenkort moeten ze met z'n vieren naar de arts dus ik zal het dan eens opnoemen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Eefje miauwt

Bericht door Anne »

PPKF schreef: 09 jan 2023 12:21 Dat is een persoonlijke keuze. Áls we ze zouden verkopen, zouden we ze nooit naar het asiel brengen maar aan vrienden en via marktplaats. We willen ze allemaal houden dus de asiels worden niet voller door deze leg.
Maar de asiels worden zo ook niet leger ;-) :-(

Succes, ik hoop dat het allemaal goed komt met moederpoes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie