Kat ontlast net voor de kattebak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
AmberC
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2022 20:40

Kat ontlast net voor de kattebak

Bericht door AmberC »

Hey iedereen,

Sinds enkele weken zijn we verhuisd en nu ontlast een van onze katten (ik heb geen idee wie) snachts net voor de kattebak. Maar echt vlak ervoor.

De kattebak en de vulling is hetzelfde, en dit is de tweede keer dat dit gebeurd. Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?

Groetjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ontlast net voor de kattebak

Bericht door Anne »

Hoeveel kattenbakken heb je en hoeveel katten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat ontlast net voor de kattebak

Bericht door Dinky »

Bij onze Dinky hadden we dit ook met enige regelmaat omdat ze voorwaarts in de bak zat en dan niet ver genoeg de bak meer in liep. Hierdoor belandde regelmatig (een deel van) de drol voor de bak.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kat ontlast net voor de kattebak

Bericht door OMH »

Ik weet natuurlijk niet hoeveel katten je hebt, maar ik zie dat je schrijft "ik weet niet wie". De ideale hoeveelheid bakken is een bak per kat plus nog een. Drie katten, vier bakken (dat vind ik ook veel, maar ik doe het wel).
Verhuizen kan rare effecten hebben op katten. Heb je misschien ook een bak die dicht kan? Dat vinden katten ook niet altijd fijn. Sterkte ermee!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie