Kat drinkt veel

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Kat drinkt veel

Bericht door Lindje67 »

Goedemorgen,

Mijn kater is afgelopen weekend wat ziekjes geweest. Hij hield zijn eten niet binnen en had diarree. Ik heb hem toch telkens wat gekookte vis, hele kleine beetjes tonijn op water en gekookte kip aangeboden. Dit at hij mondjesmaat. Hij dronk wel veel water. Wat ik logisch vond omdat hij normaal zijn vocht uit zijn natvoer haalt en eerder had gebraakt.

Hij eet inmiddels weer maar niet zijn reguliere voer, ( hij at Hollistic voer van Almo) dat wil hij niet meer. Hij eet nu de blikjes mousse van Gourmet.

Hij eet zijn hele leven alleen maar natvoer ( wil geen brokken eten) hij haalt daar ook zijn vocht uit en zie hem bijna nooit drinken. ( tenzij hij buiten drinkt maar ook dat zie ik niet)

Gisteren ben ik, naar aanleiding van afgelopen weekend even met hem naar de DA geweest. Hij constateerde dat zijn blaas wel erg groot was en was bang dat de kat niet kon plassen. Hij heeft hem aangeprikt. Spontaan begon Bram te plassen in zijn reismand. De urine is op mijn verzoek toch getest op gruis, nierwaarden en diabetes maar de waarden in de urine waren prima in orde.

Uit stress ( denk ik) begon de kat te braken in zijn reismand en spuugde echt heel erg veel. Met name vocht want voer was al verteerd. Voor de zekerheid heeft de DA hem een prik tegen misselijkheid gegeven.

Bij thuiskomst heeft de kat gegeten wat er in is gebleven.

Nu drinkt hij sinds gisteravond ineens weer heel
veel water.

Zou dit kunnen komen door dat hij gisteravond heel veel vocht is verloren door het overgeven of kan het ook komen omdat in zijn huidige voer ( die blikjes van Gourmet), minder vocht zit (72%) dan in zijn normale voer altijd zit ( 80 %)

Groetjes,

Lindje67

Ps.; voordat Bram ziek werd afgelopen weekend at hij als een dijker en kwam daardoor ook aan. Vroeg vaak om voer. Maar dat is eigenlijk iedere winter zo. Dan komt hij ook best wat aan.
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kat drinkt veel

Bericht door MissMeow »

Hallo!

Wat vervelend voor je dat het niet goed gaat met je lieve kat, nooit leuk. Goed dat je al naar de DA bent geweest! Heb je ook dit probleem bij hem neergelegd? Zo niet, dan zal ik dit wel doen. Mijn ervaring is beter al mijn vragen op 1 plek neer te leggen als het om medische zaken gaat, anders zie je straks door de bomen het bos niet meer. En wij zijn natuurlijk geen DA.

Ik kan wel een antwoord bedenken op je vragen, maar om bovengenoemde reden noem ik ze in dit geval niet. Het kan zoveel zijn, wat ik ook weet uit eigen ervaring.

Bel de DA nog een keer, en probeer je niet teveel zorgen te maken.

Succes!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Kat drinkt veel

Bericht door Lindje67 »

Hoi MisMeow,

Bedankt voor je reactie

Dat heb ik inmiddels zojuist gedaan. Omdat er uit zijn urine onderzoek geen probleem met de nieren naar voren kwam, zijn suiker in orde was en er eigenlijk helemaal geen rare waarden zijn, wijten we het aan het nieuwe voer ( hij krijgt nu mousse ipv natvoer met saus waarin minder vocht zit) in combinatie met het feit dat hij van de 24 uur, ca 22 uur binnen is in een nieuwe soort warmte ( droge lucht van een electrische kachel ipv vloerverwarming. Hij is niet ziek, eet, is alert en gedraagt zich niet anders.
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kat drinkt veel

Bericht door MissMeow »

Dat was ook mijn idee, maar liever dat een DA dat tegen je zegt, dan ik ;-) Straks heb ik het mis ;-)
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Kat drinkt veel

Bericht door Lindje67 »

Mooi dat jij dat ook dacht. Maar omdat hij eigenlijk nooit drinkt en zijn vocht uit zijn natvoer haalt, is het voor mij erg raar om te zien dat hij zoveel drinkt. 😵‍💫
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kat drinkt veel

Bericht door MissMeow »

Snap ik. Maar je hebt gedaan wat je moest doen; zorgen voor je beestje. Alles is in orde, dus nu weer genieten ;-)
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Kat drinkt veel

Bericht door Lindje67 »

Dat is lief dat je dat zegtt!
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Kat drinkt veel

Bericht door MissMeow »

Geen probleem! Ik weet wat het is om je zorgen te maken om je beestjes ;-)
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Plaats reactie