slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Acelis1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:16

slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Acelis1 »

Hoi,

ik zoek een gepaste soort slaapplek voor een van mijn 2 kitties, ik was erachter gekomen dat er wat lijn in zijn genen zit van de maine coon, Hoe tof is dat ! Ik wil hem ook tegemoetkomen in zijn noden.. zoals een toffe slaapplek, ik heb de indruk dat hij graag in een tipi of afgeleide slaapt. Iemand een tip om iets te maken of ergens te vinden ? Iemand die hier ervaring mee heeft.. Ondertussen ben ik ook op zoek naar een vakantieplek in Belgiê voor hun 2, maar hun karakters zijn heel verschillend, mijn kattinnetje is heel zelfstandig en trekt in groep goed haar plan, terwijl onze grote kater heel wat knuffels en aandacht nodig heeft.. dat bemoeilijkt dit zoeken naar een opvang.. Ik denk dat ik een plekje zoek wat voor hem al past en dat mijn katinnetje wel volgt..Wie weet wat en hoe ?Ik heb al verschillende pensions bezocht en blijf kritisch, iemand die tips heeft waar ik echt op moet letten ?
Alvast vriendelijk groeten Anja, Tuur & Luuntje
Gebruikersavatar
Biloxi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 nov 2022 15:13

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Biloxi »

Katten kruipen graag in een holletje. Misschien is een krabpaal met een holletje een idee?
Zorg wel voor een stabiele paal, zeker als je katten wat groter uitvallen.
Mijn katten zijn gek op hun tonnen, daar kruipen ze graag in. Succes met het vinden van een fijne slaapplek voor je katten.
Groetjes van José en de Coons: pauwauw (12), Ayana (14), Imala(15)en Biloxi (16).
Cerna

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Cerna »

Een doos?

Je stelt steeds vragen op het forum en vervolgens reageer je dan niet meer wanneer er (een) reactie(s) komt/komen. Dat is niet leuk voor degene die moeite doet om jouw vraag te beantwoorden.
Het gevolg is dan ook dat je geen reacties meer krijgt.

Misschien dat je eens terug kunt kijken naar je vorige vraag naar een vakantieplek want daar is al een antwoord op gekomen.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Asse-Poes »

Ruim 10 jaar geleden heb ik mijn katten in een pension gehad voor 10 dagen. Het was meer een luxe poezenhotel.
Er waren dus ook geen honden.
Mijn katten hadden een eigen kamer met krabpaal, huisjes, mandjes en speelgoed.
Het pension was een gewoon groot huis met een uitbouw waar de pensionafdeling zat, dus er was altijd iemand in de buurt.
Ik zou niet willen dat ze 's nachts alleen zouden zijn (dat gebeurt bij dierenklinieken wel).

Er zijn tegenwoordig ook pensions met camera's in de verblijfsruimtes, dan kan je vanaf je (vakantie)adres je katten zien op je telefoon of laptop.

Tegenwoordig doe ik ze niet meer in een pension, ook al was het toen een prima ervaring.
Als wij weggaan, gaan ze mee. Kan dat niet, dan gaan wij ook niet.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Asse-Poes »

Cerna schreef: 24 nov 2022 20:35

Misschien dat je eens terug kunt kijken naar je vorige vraag naar een vakantieplek want daar is al een antwoord op gekomen.
ah..dat was mij nog niet opgevallen, scherp van je Annet 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Cerna »

Asse-Poes schreef: 24 nov 2022 20:56 ah..dat was mij nog niet opgevallen, scherp van je Annet 😀
Ervaring :smile:
Wanneer iemand iets post en het is niet het eerste bericht dan kijk ik altijd wat er met de vorige berichten gebeurd is want het is nu al zo vaak voorgekomen dat je hele verhalen typt, dingen voor iemand opzoekt op internet en vervolgens wordt er niet meer door TS gereageerd.
Veel vaste forummers hebben er om die reden ook voor gekozen om niet meer of nauwelijks in de topics te reageren van (bijna) nieuwe mensen.
Reageert een TS echter wel dan ben ik (en velen met mij) ook bereid om er tijd in te steken.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Asse-Poes »

Thnx Annet! Dat knoop ik in mijn oren 😀
Ik vind (correctie: vònd) het altijd zo sneu als iemand iets vraagt en er komt geen (snelle) reactie...nu snap ik waarom dat is 😉
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: slaapplekje voor een kat die afstamt van maine coon katten

Bericht door Cerna »

Ja, dat vond ik ook altijd en daarom kijk ik tegenwoordig altijd eerst wanneer of het bericht gepost is en wanneer TS voor het laatst op het forum is geweest.
Deze TS heeft het bericht gisteren om 13.21 uur gepost en is sinds 13.22 uur niet meer op het forum geweest. Dat kan zijn omdat men te druk is of omdat men een melding verwacht wanneer er gereageerd is (maar wanneer je je niet op het topic abonneert gebeurt dat ook niet), maar dan wacht ik toch af.
Is er één keer weer gekeken (en is er dus interesse) dan reageer ik.
Scheelt zeeën van tijd en levert minder frustraties op. :smile:
Plaats reactie