Maaginfectie?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maaginfectie?

Bericht door Anne »

Rik wat een verhaal over Bowy :shock:
Gelukkig heb je toen niet naar de da geluisterd. Heb je dit ooit teruggekoppeld naar je da?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Ik geloof wel dat ik het gemeld heb maar of ik daarna de DA nog echt gesproken heb weet ik niet meer (bijna 25 jaar geleden). Het waren toen volgens mij ook wat andere tijden, dat ze niet alles uit de kast (konden) trekken. Ik heb er in ieder geval wel van geleerd :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maaginfectie?

Bericht door Anne »

Ja ik kan me voorstellen dat je sindsdien niet alles meer voor zoete koek slikt :smile:
Zowiezo is het wel verstandig om je eigen hersens mee te nemen tegenwoordig :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij stond net weer kwakend aan de deur. Bakje virbac gastro gegeven. Heeft ie een beetje van gegeten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Het is pappen en nathouden.

Zijn het brokjes?
Misschien lust hij wel wat natvoer.

(En anders uiteraard van de week wat vervolgonderzoeken.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij at nooit iets anders dan brokjes.
Het vreemde is nog steeds, net weer gezien, dat als ik 1 brokje in zijn bek stop, moet hij er meerder hebben, dan pakt hij ze zelf. Maar als ik ze ze voor hem zet, wil hij niets.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij heeft net toch weer wat blikvoer op, en hij doet zich echt moeite om het te eten, want hij heeft geen tanden meer.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik zie net op zijn rug dat daar een beetje zijn haren weg zijn en je de restanten van een wondje ziet. Snap niet dat de DA dat gemist heeft. Kan die wond met het hele verhaal iets te maken hebben ??
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Dan zou hij gevochten moeten hebben en met iets geïnfecteerd moeten zijn. Maar aangezien hij geen koorts had lijkt me dus kans klein. Maar je weet het nooit zeker.

Wel moet de dierenarts komende week wat meer onderzoeken.

Wat heeft hij van de week bij de DA allemaal gekregen? Welke injectie(s) ter ondersteuning en medicijnen? Ab? Metacam of cortisone injectie?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Er is een pijnstiller gegeven en een antibioticum. Daarnaast moet ik hem cerenia geven 4 dagen.
Meloxidyl 5mg/ml injectie pijnstilling
Metomotyl 5 mg/ml opl. pro inj. anti-emeticum
Of zouden ze op die plek waar ik die 'wond' zie de injecties hebben gezet ? Ik weet niet waar ze die normaal zetten,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

De metomotyl is ook tegen misselijkheid en braken. Dan is er denk ik geen antibiotica gegeven. De prikjes zijn inderdaad standaard om te kijken of hij uit zichzelf weer gaat eten.

Of het wondje kan komen door het prikken weet ik niet. Volgens mij zou je het niet moeten kunnen zien maar misschien is er wat ongelukkig geprikt. Vaak prikken ze wel in de rug tussen de schouderbladen maar bij vaccinaties raden ze dat tegenwoordig af wegens Injection Site Sarcoma. Maar of dat ook geldt voor pijnstilling weet ik niet. Volgens mij pakken ze vaak een plooi op de rug en zetten de spuit daarin. Andere doen het in de flank bij de achterpoten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij kwam net weer naar binnen kwaken om te eten, maar hij ruikt overal aan en gaat dan weer weg...
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Vannacht heeft hij een bordje van zijn eigen brokjes opgegeten, op 4 brokjes na en vanmorgen heeft hij, op 3 brokjes na, 4 kleine bordjes van zijn eigen brokjes gegeten. Wat ik hier nu van moet denken?

EDIT: Zojuist kwam hij weer naar binnen gewandeld en heeft hij weer een handje brokjes op. En ik heb net zijn bordjes, dat buiten staat, gevuld met zijn eigen brokjes en ook daar zit hij nu aan te eten. (nu ook op, op 2 brokjes na)

Al bij al heeft hij meer op dan afgelopen weekend denk ik zo.
Hij is nog zeker niet de oude.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Net buiten heeft hij weer een bordje op. Je moet het echt voor zijn neus zetten wil hij gaan eten. Het gaat dus nog niet van harte, maar er is een duidelijke verbetering.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik kom net van de DA. Hij is op 4 dagen 120 gram aangekomen. Dus ze denkt niet dat het spannend is. Ze wil hem vrijdag nog eens wegen. Daarnaast heb ik melding gemaakt van het wondje op de rug. Is toch niet de plaats waar ze donderdag de injecties heeft gezet. Lijkt of hij ergens onderdoor gekropen is, soort schaafwond. Wel kan hij daar een schimmelinfectie van krijgen, maar het zou niets te maken hebben met het niet willen eten.
Vrijdag controleert ze ook nog het wondje, ze heeft hem opgemeten.

Mirtazapine opmaken.
Plaats reactie