ragdolls blijven verharen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Itsmemeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2021 17:46

ragdolls blijven verharen

Bericht door Itsmemeri »

Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt blijven onze ragdolls van 2,5 maar verharen en verharen. Natuurlijk hoort het zo dat je wat haren zult zien maar ik heb het gevoel dat het na de ruiperiode niet ophoud. Ik moet elke dag de plukken haren van bank, stoelen en grond halen. Ook hebben ze de laatste tijd veel last van haarballen. Ik zie geen verschil in elke dag kammen, 1x in de week of om de dag. Ik gebruik een metalen kam (met pinnetjes van ver uit elkaar en aan de andere kant dichter op elkaar) en de borstel van Pet Me. Als afsluiting borstel ik met een slickerborstel. Vacht ziet er volgens mij prima uit. Geen kale plekken of dof haar.

Ze krijgen droogvoer van Celtic connection. Eten en drinken prima.

Iemand hier ervaring mee en misschien tips?
😺 Musty & Moby 😺 (23-4-2020)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ragdolls blijven verharen

Bericht door nellebel »

gijs verhaart ook altijd veel, heeft ook geen vaste periodes. . bij gijs kan ik er elke dag een nieuw kitten vandaan halen zeg ik wel eens schertsend. guusje verhaart bijna niet. en ze eten hetzelfde
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: ragdolls blijven verharen

Bericht door Cerna »

Gebruikersavatar
Itsmemeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2021 17:46

Re: ragdolls blijven verharen

Bericht door Itsmemeri »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie dat er in het voer wat we geven ook omega enzo zit. https://www.via-natura.nl/Natuurvoeding ... ANT-2.5KG/

Ik las ook dat een teveel aan omega niet goed zou zijn. Ben niet zo goed in rekenen maar zal ik nu alles moeten berekenen om te kijken wat de goede dosering is? Doe ik graag hoor daar niet van. Hoe doen jullie dat?
😺 Musty & Moby 😺 (23-4-2020)
Cerna

Re: ragdolls blijven verharen

Bericht door Cerna »

Ik heb nooit gerekend.
Gewoon de voorgeschreven dosering aangehouden want in het voer zit zo weinig.
Plaats reactie