jullie mening over equigroomer

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Itsmemeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2021 17:46

jullie mening over equigroomer

Bericht door Itsmemeri »

Hoi hoi,

Laatst kwam ik via een YouTube kanaal van een honden en katten trimmer de Equigroomer tegen. Deze schijnt niet zoals de furminator te zijn (deze beschadigd de vacht alleen maar vertelde een trimmer tegen mij). De Equigroomer is ooit ontwikkeld voor paarden met een gevoelige huid maar dus nu ook voor honden en katten.

Ik vind het wel een beetje erop lijken en hij is behoorlijk duur. Dus voordat ik het overweeg om het te proberen wil ik graag weten of jullie er ervaring mee hebben en of het een optie is.

Ik heb een slickerborstel en een kam in huis maar sta altijd open voor nieuwe borstels.
Ik heb twee ragdolls trouwens willen jullie weten of ik langhaar of kortharige katten heb.

Dank jullie wel!

Groetjes!
😺 Musty & Moby 😺 (23-4-2020)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: jullie mening over equigroomer

Bericht door Rik »

Ik zie daar ook echte (metalen) haakjes op/aan zitten. Dan lijk je mij nog steeds de haren er echt uit te trekken.

Ik heb de blauwe pet+me en ben daar wel tevreden over. Die is heel flexible en fijn. Maar ik heb kortharige katten en borstelen is niet zo vaak nodig.

Vroeger had ik deze maar die drogen op een gegeven moment uit en dan worden die puntjes keihard. Dat is niet fijn.

De pet+me is en blijft heel flexibel en heb je in verschillende varianten. Ze zijn wel duur maar zeker het geld waard als je je kat echt moet borstelen. (Maar niet zo duur als die equigroomer)

https://www.medpets.nl/pet-me-brush
(de groene zou dus voor een langharige kat goed moeten zijn)

https://www.petandme.ch/en/petandme-care-brushes/

Afbeelding

Vroeger heette dat ding Furbliss.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Itsmemeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2021 17:46

Re: jullie mening over equigroomer

Bericht door Itsmemeri »

Itsmemeri schreef: 27 sep 2021 14:28 Hoi hoi,

Laatst kwam ik via een YouTube kanaal van een honden en katten trimmer de Equigroomer tegen. Deze schijnt niet zoals de furminator te zijn (deze beschadigd de vacht alleen maar vertelde een trimmer tegen mij). De Equigroomer is ooit ontwikkeld voor paarden met een gevoelige huid maar dus nu ook voor honden en katten.

Ik vind het wel een beetje erop lijken en hij is behoorlijk duur. Dus voordat ik het overweeg om het te proberen wil ik graag weten of jullie er ervaring mee hebben en of het een optie is.

Ik heb een slickerborstel en een kam in huis maar sta altijd open voor nieuwe borstels.
Ik heb twee ragdolls trouwens willen jullie weten of ik langhaar of kortharige katten heb.

Dank jullie wel!

Groetjes!
Sorry, ik bedoelde in de laatste zin natuurlijk:ik heb twee ragdolls voor als jullie willen weten of ik langhaar of kortharige katten heb. Nu leek het wel een prijsvraag of ik langhaar of kortharige katten heb.
😺 Musty & Moby 😺 (23-4-2020)
Gebruikersavatar
Itsmemeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2021 17:46

Re: jullie mening over equigroomer

Bericht door Itsmemeri »

Rik schreef: 27 sep 2021 17:17 Ik zie daar ook echte (metalen) haakjes op/aan zitten. Dan lijk je mij nog steeds de haren er echt uit te trekken.

Ik heb de blauwe pet+me en ben daar wel tevreden over. Die is heel flexible en fijn. Maar ik heb kortharige katten en borstelen is niet zo vaak nodig.

Vroeger had ik deze maar die drogen op een gegeven moment uit en dan worden die puntjes keihard. Dat is niet fijn.

De pet+me is en blijft heel flexibel en heb je in verschillende varianten. Ze zijn wel duur maar zeker het geld waard als je je kat echt moet borstelen. (Maar niet zo duur als die equigroomer)

https://www.medpets.nl/pet-me-brush
(de groene zou dus voor een langharige kat goed moeten zijn)

https://www.petandme.ch/en/petandme-care-brushes/

Afbeelding

Vroeger heette dat ding Furbliss.

Ja, dat vond ik dus ook. Dat kan toch ergens niet goed zijn?

Die groene ziet er goed uit! Die gaat zeker op mijn "te bestellen" lijst. Dankjewel!
😺 Musty & Moby 😺 (23-4-2020)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: jullie mening over equigroomer

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik zou die equigroomer ook niet kopen.
Ik heb zo'n kam zoals Rik heeft. Mijn katten zijn er dol op, maar kam er niet te lang mee. Bij Filou had ik eens te lang gekamd en plots zag ik gaten in z'n vacht :shock:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: jullie mening over equigroomer

Bericht door Synemios »

Ik heb die Rik aangegeven heeft en die is echt heel goed.
Ik wil nooit meer wat anders.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Itsmemeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2021 17:46

Re: jullie mening over equigroomer

Bericht door Itsmemeri »

Dank jullie wel! Ik heb de groene gekocht en werkt super! Dank jullie wel! :edance:
😺 Musty & Moby 😺 (23-4-2020)
Plaats reactie