Niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Cerna ik heb die zojuist gelijk besteld. Bestellen in Wapwinkel lukt niet. Tibby heeft vannacht aardig van haar brokjes gegeten.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Anne bedankt voor het duimen steeds.

Ik had het poeder nu wat hogerop in het spuitje gedaan en het door het voer gemengd, maar het was nog steeds een geworstel. Geen idee of Tibby genoeg binnen heeft gekregen.
Ik heb ook geen idee of ze misschien buiten heeft gepoept de afgelopen dagen, heb niets in haar bak gevonden.

Dit hele gedoe moet echt snel doenlijker worden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten

Bericht door Synemios »

Misschien heeft ze dan gisteren toch wat van die stomac binnen gekregen?

Jammer dat het niet lukte, eergisteren heb ik zelf nog wel kunnen bestellen.
Zij zijn de enige die maat 4 vegetarische capsules verkopen en in normale hoeveelheden,
Luna en Lizzy kunnen niet tegen die gelatine capsules dus dat is geen optie.
dus ik hoop dat ze dan het probleem snel verhelpen.

Eigenlijk best raar dat als zoveel dieren dat spul smerig vinden ze ze niet meteen verkopen in capsule vorm.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Het lukte me niet om naar de betaalpagina te komen.

Ik hoop écht dat die bestelling morgen binnen is. Aangezien Tibby vrijdag weer naar de da moet en dan is het handig een beeld te hebben van de werking van het poeder.

Morgen is het een week geleden dat ze de laatste Mirtazipine heeft gehad.
Twijfel of we nog weer eens moeten proberen.

Volgens mij heeft ze in de tuin gepoept, zag haar graven.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Na het kleine beetje dwangvoeding vanmorgen heeft Tibby npg niet naar haar bakjes gekeken.

Had buiten wat brokjes bij haar neergelegd, geen interesse.
Er gaan geregeld vliegen op haar zitten en ze jaagt ze niet weg. Ben steeds bang dat ze eitjes gaan leggen. Hopelijk bedekt Tibby haar kontje goed met haar staart.

Eén collega vraagt iedere week of ik nog een dagje naar kantoor kom.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Capsules zijn verzonden. Werkt Puur Stomac altijd direct?

Ze gaat nog steeds twee maal per dag een stukje de straat door om ergens water te drinken. Ze komt dan terug met kletsnatte voorpootjes. Ik vind het best wel eng dat ze dat doet, maar water is belangrijk.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Weer niet al de Liquid snack met haar Amlodipine op. Ik smeer de rest dan op haar pootje, maar ik weet niet of ze genoeg binnen krijgt. Morgen maar met de hand in haar bekje doen. Vannacht heeft Tibby niets gegeten. Gisteren overdag alleen wat niet-dieet brokjes uit mijn hand. Gisteren denk ik te weinig spuitvoeding binnen gehad en daarom nog misselijker. Straks proberen flink wat te geven. Ze is net wel weer aan de wandel geweest voor water. Mijn man, wanneer ik vertel dat Tibby vannacht niets heeft gegeten: "het blijft een ramp met haar".
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Sterkte met alle zorgen!
Ik hoop dat de stomac gauw aanslaat
Mijn duimen blijven draaien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Bedankt Anne.
Helaas, de lege capsules zaten net niet in de post.
Vanmorgen flink wat spuitvoeding gegeven, Tibby begon gelijk daarna te braken, maar wonder boven wonder bleef alles binnen.
Wat zal ik blij zijn als de da morgen zegt dat we met de Clavaseptin kunnen stoppen!!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Vannacht niets gegeten volgens mij. Vanmorgen spuugde ze na het drinken, water uit met wit schuim. Ik durf haar Amlodipine straks niet in te geven met de restorative care, want ik ben bang dat alles er dan uitkomt. Tweede keer water houdt ze nu volgens mij wel binnen. Ik vind haar wat onrustig. Misschien verstopping, ik weet het niet. In het verleden heeft ze alleen water uitgespuugd bij een ernstige verstopping. Ze heeft de laatste dagen wel vrij weinig laxeermiddel gehad, omdat ik teveel gefocust was op andere zaken en omdat ik haar op een gegeven moment iets in de tuin van de buren zag begraven en als ze plast dan graaft ze niet.
Liquid snack wil ze ook niet meer. Nu hopen dat mijn man lang genoeg thuis wil blijven straks om eerst de bloeddrukpil te geven en wanneer die is gezakt de restorative care. Alhoewel ik niet weet of dwangvoeren handig is bij een verstopping. Ik moet nu zeker zijn dat ze die bloeddruk pil niet meer in haar maag heeft. Hoe lang duurt dat eigenlijk? Met spuitvoeding kan ik wel daar laxeermiddel doorheen mengen. Maar niet teveel geven, zodat ze niet gaat spugen. Die da afspraak om kwart voor twee lijkt zooooo ver weg nog. Toen Tibby nog niet overgaf, was het allemaal nog te behappen.

Ik ga heel eerlijk zijn, Tibby heeft gisteren ochtend de laatste antibiotica pil gehad. Ik zag het niet meer zitten met die dingen, omdat Tibby zich steeds minder goed leek te voelen de laatste dagen, waar ze in het begin juist wat leek op te knappen. En gisteren ochtend spuugde ze tot vier keer die pil uit, pas bij de vijfde keer lukte het haar niet de pil uit te spugen.
Op vrijdag krijgen we nooit post, dus ik denk dat de lege capsules vandaag ook niet komen. Vanmiddag een middel vragen aan de da. Als ze mee wil werken.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Het is mij zowaar juist gelukt de Amlodipine alleen te geven. Heb een vest om haar heen gewikkeld terwijl ze op de bank lag.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Zojuist spuitvoeding gegeven. Had nu het maagpoeder niet in het spuitje gedaan, maar gemixt door het voer voordat ik het opzoog in het spuitje. Dat ging beter. Voor zover houdt ze het nu nog binnen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Sterkte!!
Super dat het gelukt is om toch iets naar binnen te krijgen en dat het er tot nu toe inblijft!

Hier zie ik dat doorzichtige witte schuim overgeefsel bij Bella, bij haar wil dat zeggen dat haar maag te leeg is

Sücces bij de da vanmiddag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Bedankt Anne.
Tibby moest en zou juist naar buiten. Eerst ging ze regenwater drinken uit een pot en nu is ze voor de derde keer vandaag op weg naar een achtertuin een eindje verderop om daar uit de vijver te drinken. Kan nu dus niet observeren of ze spuugt. Na spuitvoeding heeft ze vaker gelijk trek in water en de laatste tijd wil ze persé buiten drinken.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Tibby likte juist een halve Liquid snack op, die ik in een bakje had gedaan.

Capsules zijn toch bezorgd.
Plaats reactie