Niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Zelfs toen ze vorig jaar die zware alvleesklierontsteking had, nam ze tóch nog Liquid snack. Geeft in de meest lastige tijden nauwelijks problemen. Maar gaat nu ook niet echt soepel.
Lastig, want het was altijd ideaal voor het geven van Amlodipine en laxeermiddel.

Cerenia heeft ze al eens geïnjecteerd gehad, maar deed toen niets. Dan inderdaad iets anders proberen. Het zou echter makkelijk zijn als het door Liquid snack kan.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten

Bericht door Synemios »

Ik laat bij Lizzy altijd eigenlijk aanprikken.
Lizzy houdt haar urine ook op en gaat echt alleen maar op die korrels plassen als ze het echt niet meer trekt en mijn dierenarts is erg snel mbt het aanprikken dus minder belastend dan voor Lizzy.
IK zou dan denk ik bij Tibby ook wachten, zeker als zij graag buiten is.
en dan heb je steriel urine, het zou dan ook nog op kweek kunnen als ze dat willen.

Ik weet bij Oscar dat we toen niet zomaar mochten stoppen met antibiotica ( kuur afmaken).

Wij gebruiken zelf cerenia suspensie maar er is ook nog emeprid of primperid in drank vorm.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Je hebt gelijk Synemios. Ik wacht ook liever tot vrijdag.

Mijn handicap is dat ik alles zoveel mogelijk zonder de hulp van mijn man wil /moet doen. Sommige dingen zijn alleen zonder zijn hulp vrijwel onmogelijk. Maar dingen ergens doorheen kunnen mixen en dat Tibby het dan zelf eet, is iets wat sterk de voorkeur heeft. Een pil alleen toedienen, is echt heel lastig.

Hij is notabene met pensioen en ik werk fulltime, dus voor hem is het sowieso minder belastend. En hij hoeft nergens over na te denken, te regelen of wat dan ook. Maar hij doet geregeld of hij het er maar zwaar mee heeft. Ppppppfffff.
Na Tibby echt geen huisdier meer.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Niet eten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb het geluk dat ik geen hulp van mijn man nodig heb om medicatie aan de katjes te geven indien nodig. Ze werken gewillig mee. Hij kijkt nooit naar de katten om, maar als hij thuis is en ik aan het werk ben, wil hij wel hun voer geven. Op voorwaarde dat ik de voerbakjes (met naam erop) klaarzet in de koelkast.
Ik heb de indruk dat hij met ouder worden meer van de katten verdraagt en hen meer dingen toelaat die vroeger niet mochten (op het aanrecht of op tafel slapen bv. :lol: )
Het moet heel zwaar voor jou zijn als je partner niet echt van je katje houd...
Sterkte!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Weer maar vier uur geslapen, ondanks het feit dat ik na een paar uur wakker liggen beneden ben gaan kijken en zag dat Tibby van haar brokjes had gegeten. Ik hoopte dat ik daarna zou kalmeren. Maar het bleef spoken in mijn hoofd.
Mijn man houdt op zijn manier wel van Tibby. Echter hij heeft al twee jaar zijn vrienden en familie in Engeland niet gezien en we hebben nooit ergens anders een nacht geslapen, omdat ik Tibby niet aan een ander durf uit te besteden vanwege het precaire evenwicht en de angst dat het mis gaat. Eerst ook vanwege coronavirus, wat mij vorig jaar erg goed uitkwam, omdat Tibby eerst de hersenbloeding had en later de zwarte alvleesklierontsteking.
Mijn man heeft veel liever dat ik mee ga naar Engeland dan dat hij alleen gaat.

Ik heb Tibby in het verleden één keer een Cerenia pil gegeven en daarna was ze geruime tijd nog beroerder. Dus dat durf ik gewoon niet meer. Ik zal eens kijken naar die andere middelen. Het liefst bestel ik pure stomac, want ik moet de hele dag werken na weer een slechte nacht en zit niet te springen om weer naar de da heen en weer te rijden.
Laatst gewijzigd door Tibby op 20 sep 2021 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Zojuist Pure Stomac besteld bij Medpets. Morgen in huis. Hoeveel moet ik geven? Bij de omschrijving staat dat het voor honden en katten is, maar er staat alleen de dosering voor honden vermeld.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Niet eten

Bericht door Zotvanpoezen »

Hond < 10 kg en kat 1 maatschep
Staat wel vermeld, hoor ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ojee, overheen gekeken. Bedankt Zotvanpoezen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Het siert jou dat je zoveel voor Tibby overhebt
Ook wel weer lief dat jouw manlief niet zonder jou weg wil,ondanks dat hij zijn familie en vrienden mist ;-)
Hopelijk legt dat geen druk op de situatie

Ik hoop dat de stomac gaat helpen
Mijn duimen draaien nog steeds
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Het is erg moeilijk om keuzes te maken. Ik wil het liefst alles, een optimaal verzorgde, gelukkige en redelijk low maintanance Tibby, niet steeds de stress, zorgen en slapeloze nachten, een man die niet steeds loopt te mopperen ivm het management van Tibby en ook eens een tijdje weg van huis kunnen. Maar dit is al een geruime tijd onmogelijk. Dit kan zo niet veel langer doorgaan. Ook voor Tibby zelf niet. Vanmorgen spuugde ze drie maal haar pil uit. Ik steeds weer haar bekkie openwrikken. En dan zullen we binnenkort wel (deels) terug naar kantoor worden geroepen.
De mensen om me heen worden de Tibby verhalen behoorlijk zat. Probleem dit, probleem dat. Al jaren van gedoe rondom het eten van Tibby, maar haar toch altijd weer aan de gang gekregen. Naast ons woont een jonge kat en die eet alles wat voor de neus komt, probeert steeds Tibby haar eten in huis op te eten. Wat heerlijk als je een kat hebt die zo graag en goed eet.
En mijn werk lijdt eronder, gelukkig maar een beetje.

Vanmorgen weer spuitvoeding gegeven. Daarna ligt ze met haar volle buikje flink te snurken.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Tibby ziet er meer en meer uit als een diertje dat aan het eind van haar Latijn is :-(. :-( :-(.
Ik denk dat die Clavaseptin haar ook echt niet goed doet. Maar ze moet ook geen bloed in haar urine hebben. Kiezen tussen twee kwaden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten

Bericht door Synemios »

Even heel kort want ze zijn hier bezig met van alles en internet moet er zo uit.
de clavubactin heeft veel nare bijwerkingen inderdaad.
Maar iets anders wat door mijn hoofd blijft spoken is toch het idee dat het misschien toch een nierbekkenontsteking kan zijn.
Ik weet dat ze ook pijn hebben van een fikse blaasontsteking maar juist omdat er wel een bacterie gevonden is...
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Maar zou ze dan niet net zo zijn als vorig jaar met de alvleesklierontsteking? Ze is nu anders dan toen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten

Bericht door Synemios »

Ja dat is dus het lastige met katten ;-)
Maar is het slechter geworden sinds ze de ab gebruikt ?
Want het kan natuurlijk ook nog gewoon daar vandaan komen.
Als ze vrijdag nog steeds een bacterie vinden kun je sowieso vragen of ze het op kweek zetten.
Tenzij Tibby natuurlijk nog slechter wordt, dan zou ik eerder de DA bellen.

Ik weet dat Annet goede ervaringen heeft met puur stomac en ik hier met Timmy trouwens ook.
Maar die heeft het maar kort gekregen en was niet ernstig ziek.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Op zich is Tibby niet echt slechter geworden. Het is meer mijn paniek, hersenspinsels en beren op de weg af en toe. Dan zie ik haar lopen met haar vervilt vachtje, schonkige lijfje en een beetje wiebelig en dan slaat de angst haar te verliezen mij om het hart. Ze is nu zo frêle en kwetsbaar.
Echt niet relaxed leven zo.
Plaats reactie