Verhuis naar appartement.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
muzeke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2021 23:47

Verhuis naar appartement.

Bericht door muzeke »

Dag,ik heb twee schatten van katten , een kater van zes en een kattinetje van drie jaar. We hebben een heel grote tuin waar ze bijna altijd in te vinden zijn. marie komt bijna wekelijks met een (soms levende)muis aandraven.. wij gaan nu al veel op weekend soms een hele week weg en dan komt onze buurvrouw de poezen verzorgen . Wat ze heel leuk vind.zelf heeft ze ook twee poezen. Maar door omstandigheden zullen we verhuisen naar een appartement. . En daar wringt het schoentje. 1 kan ik mijn poezen dit aan doen ? Ze kunnen niet meer buiten. En twee wat met de weekends en weken dat we weg zijn. Mijn buurvouw zal natuurlijk niet meer komen mochten we de poezen mee verhuizen. Onze kater heb ik toen hij klein was twee weken op poezehotel gedaan maar die kwam graatmager thuis, hij wilde er niet eten.
Als ik mijn poezen naar een asiel zou doen worden die dan na een tijd geëuthanaseerd ? Ik heb er zo’n hartzeer van🥲
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door Pikachu »

Onze buurvrouw heeft ook een kat die altijd buiten kon vroeger, maar nu woont ze op een appartement, en dat gaat heel goed. Hoeveel ruimte is er daar? Je kan het binnen ook heel interessant maken door veel plankjes op te hangen waar ze op kunnen klauteren enz.

En een kattenoppas vind je altijd, er zijn in elke buurt wel mensen die tegen betaling huisdieren komen verzorgen aan huis. Maar wie weet leer je daar ook weer lieve buren kennen die het gratis willen doen.
muzeke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2021 23:47

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door muzeke »

Het appartement is groot genoeg maar wijn zullen ongeveer de helft van de tijd switchen van woonplaats
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door Dinky »

Of de poezen kunnen wennen aan het leven op een appartement zal afhankelijk zijn van het karakter van de poezen.
Wat ik mij wel afvraag is hoe geschikt het is wanneer jullie de helft van de tijd ergens anders zijn waardoor de poezen moeten leven met een oppas.

Wanneer je gaat voor herplaatsen zou je ook kunnen kijken op de website van verhuisdieren.nl zodat ze niet eerst naar een asiel hoeven te verhuizen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
muzeke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2021 23:47

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door muzeke »

Ik deel je mening. Ik ben van België en weet niet of er zoiets bestaat in vlaanderen. Een dierenasiel wel maar dat lijkt mij drastisch. Ik zal er alles aan doen om voor hen een geschikte thuis te vinden. Ik heb nog veel tijd en nog niemand weet dat we gaan verhuizen omdat we ons contract nog niet getekend hebben. Maar ik stel mijn vraag hier omdat ik graag jullie mening en frissen ideeën wilde . Want ik hou er nu slapeloze nachten aan over….. ik dank je om op een respectvolle manier te antwoorden want ik vrees(de) slechte reactie’s .
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door Dinky »

Je zou altijd eens contact op kunnen nemen met verhuisdieren.nl om te vragen of er iets vergelijkbaars bestaat in België?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
muzeke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2021 23:47

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door muzeke »

Dank je wel! Zal ik zeker doen!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door Rik »

Als je het beste voor hebt met je katten (en wat wij vinden als beste :lol:) krijg je geen slechte reacties hoor ;)

Een poezehotel die jou niet belt om te zeggen dat je kat niet of slecht eet gedurende jouw afwezigheid vind ik al heel erg slecht. Daar zou ik hem nooit meer naar toe brengen. Ze hebben toch een zorgplicht en een kat laten vermageren vind ik niet kunnen.

Zoals Mirjam al aangeeft hangt het inderdaad erg van de katten af of ze op een appartement kunnen wennen. Zeker omdat je ook zegt dat ze nu heerlijk buiten rondstruinen. Dat met de combinatie dat je zegt dat je heel erg veel afwezig bent is het dus goed dat je de optie van adoptie overweegt (hoeveel pijn dat ook doet).

Er zijn asielen met een non-euthanasiebeleid maar sowieso is een asiel natuurlijk niet echt de beste optie. Dan is, zeker als je de tijd hebt, met hulp zoeken naar een goed adres veel beter. Direct verhuizing naar een potentieel nieuw gouden mandje.

Andere opties zijn nog bij de buurvrouw onderbrengen (als dat goed gaat met haar katten en zij er open voor staat) of de nieuwe bewoners straks (maar dan moeten het wel katten liefhebbers zijn). Allebei kleine kansjes maar toch het onderzoeken waard denk ik.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
muzeke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2021 23:47

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door muzeke »

Ik hoop stilletjes dat mijn buurvrouw ze onder haar vleugels neemt want ze kent ze goed en zijn super verzorgd door haar. Ik ben zelfs bereid om jaarlijks en indien meer als de katten ziek zijn de dierenartskosten te betalen. Vanaf het contract getekend is en ik meer weet laat hethet jullie zeker weten. Heel erg bedankt
muzeke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2021 23:47

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door muzeke »

Dag iedereen,
Een tijdje geleden posteik dat we naar een appartement verhuizen en ik niet goed wist hoe en wat ik best deed met mijn poezen.
Nu er is al veel gebeurd. Er diende zich een paar weken geleden een gezin aan die het gehoord had via via dat ik een adoptie gezin zocht. Zij hadden net hun poes moeten laten inslapen die ziek wasen al heel oud was. 12 jaar. Ze wilden met plezier mijn twee poezen adopteren . Ze vroegen of ze mochten komen kennis maken en het klikte wonderwel. Fidel onze charmeur stal direct hun hart , Marie daar in tegen die al schuw is ( ze komt uit een asiel ) wilde haar niet tonen . Maar toen ik haar dan pakte en in de armen van die mevrouw duwde begon ook zij zich te ontspannen en lag ze daar alsof ze elkaar al lang kenden. Die mevrouw was ook direct verkocht. Ze vroegen nog twee dagen bedenktijd en de maandag kreeg ik bericht dat het goed was op voorwaarde dat ze nog een paar weken bij mij mochten blijven omdat ze zelf niet het gevoel wilden hebben dat ze hun poes direct inruilden voor een andere. Wat ik heel mooi vond. Dus zijn ze vorige week gekomen om mijn poezen op te halen. En heel weekend traantjes van mijn kant en ook toen ze erwaren viel het afscheid zwaar… maar ik hield me voor dat ze daar goed zullen zijn, een grote tuin wacht daar op hen en ze wonen. In een verkeersluwe straat. Inmiddels kreeg ik een berichtje dat Fidel hem zeer goed aanpast maar van Marie zal het wat meer tijd kosten. Nu ja ze zijn er nog maar een week hé. Ik heb al hun kussens eetbakjes krabpaal meegegeven zodat ze hun geur terug vonden en zich misschien wat meer op hun gemak zouden voelen. . Zo dat is mijn verhaal, het huis voelt nu leger dan voordien, ik mis hun heel erg maar ik mag op bezoek gaan als ik wil daar wacht ik nog een beetje mee tot ze goed gesetteld zijn… ik wilde jullie bedanken voor de raad die jullie mij gaven. Groetjes muze
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door nellebel »

fijn dat ze zo goed terecht zijn gekomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door marloes501 »

Wat een dappere beslissing van je, dat zal niet makkelijk zijn geweest.
Maar wel heel erg fijn dat je katten nu een fijne plek hebben gevonden.
Jij sterkte met verwerken!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verhuis naar appartement.

Bericht door Dinky »

Wat een fijne oplossing! Sterkte met de leegte in huis en hopelijk mogen ze nog lang en gelukkig leven in hun nieuwe gezin :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie