Poes lusteloos na medicatie Sulfatrim. Iemand ervaring?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Mickeydepoes
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2021 10:15

Poes lusteloos na medicatie Sulfatrim. Iemand ervaring?

Bericht door Mickeydepoes »

Hallo,

Mijn poes Mickey is 15 jaar en heeft een E coli bacteriële infectie, waarschijnlijk opgekropen tot haar nieren. Ze heeft nu vloeibaar Sulfatrim (pillen geven ging echt niet) en ik geef dat nu al ruim 20 dagen met een pauze van 3 dagen ertussen. Omdat de bacteriën terug bleven komen moet ze nu nogmaals 10 dagen.

Ik merk dat Mickey heel lusteloos is. Ze speelt niet meer, wast zichzelf niet meer en zit contant op dezelfde plekken in huis. Lopen doet ze alleen als ze moet plassen of eten. Gelukkig eet ze dus nog wel. Ik zie dat ze niet blij is. De medicatie toedienen is vreselijk. Ze kwijlt erna en is enorm van slag. Ze komt gelukkig nog wel kroelen. Ik probeer haar zoveel mogelijk gerust te stellen door veel te knuffelen.

Iemand ervaring met deze medicatie? Dat je huisdier zo lusteloos wordt op den duur? En knapt ze na zo'n kuur weer op?
DA zegt dat het normaal is dat katten van langdurige kuren een beetje duf worden. Maar ik maak me enorme zorgen.
Mickeydepoes
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2021 10:15

Re: Poes lusteloos na medicatie Sulfatrim. Iemand ervaring?

Bericht door Mickeydepoes »

Toevoeging: bestanddelen van sulfatrim zijn trimethoprim en sulfamethoxazole
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes lusteloos na medicatie Sulfatrim. Iemand ervaring?

Bericht door Dinky »

Sorry, geen ervaring mee.
Wanneer jij je zorgen maakt, wat ik mij goed kan voorstellen, dan zou ik gewoon contact opnemen met de DA dat het meer is dan 'een beetje duf'.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie