Nat of droogvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
kittentjes

Re: Nat of droogvoer

Bericht door kittentjes »

Er zijn ook genoeg buitenkatten die echt niks vangen of wel vangen maar dit niet opeten.

Mijn katten genieten van het natvoer en het extra vocht is juist goed voor ze. Katten staan bekend als slechte drinkers en zo krijgen ze toch weer extra vocht binnen.
En ik ben van mening dat ook wat mindere kwaliteit natvoer altijd nog beter is dan helemaal geen natvoer.


Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Moor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2020 00:45

Re: Nat of droogvoer

Bericht door Moor »

Rik schreef: 18 okt 2020 00:04 Sorry, de zucht was voor deze opmerking.

Niet over wat jij haar nu voert.

En zoals gezegd, de kittens zijn 8 weken oud en vangen buiten nog geen prooi.

Kwalitatief goed natvoer of KVV is ook niet voor "één keer niet erg". Het is gewoon een meer compleet dieet voor binnenkatten (buiten en boerderijkatten kunnen inderdaad zelf bijsnacken, als de kat doen).

Dat wil niet zeggen dat kwalitatief goede brokken echt troep is.
Tja, ik stelde het ook wat scherper dan ik werkelijk meende.

Mijn kat doet het erg goed op kwaliteit droge brokken, ze is vitaal, glanst en haar vacht is super zacht en in het verleden gaf ik mijn katten kwaliteit natvoer waar ze het ook heel goed op deden. Uit praktisch oogpunt kies ik nu voor droge brokken maar ik geloof best dat natvoer nog beter is.
Gebruikersavatar
Moor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2020 00:45

Re: Nat of droogvoer

Bericht door Moor »

kittentjes schreef: 18 okt 2020 10:17 En ik ben van mening dat ook wat mindere kwaliteit natvoer altijd nog beter is dan helemaal geen natvoer.
Mijn kat zette geen bek op het natvoer van mindere kwaliteit, maar de droge brokken kan ik elke dag bijvullen. Echter heb ik niks op natvoer tegen hoor, uit praktisch oogpunt ben ik overgestapt uit droge brokken.
Alkmaar
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2020 14:36

Re: Nat of droogvoer

Bericht door Alkmaar »

Hallo.. vandaag de 9weekse vaccinatie en een de "apk check". Kittens gaan als een malle..
Zitten netjes op gewicht 1.2 versus 1.1 kilo. In de ochtend en avond blijven ze op natvoer en overdag meer dan voldoende brokken. Ze hebben ondanks het natvoer nog behoefte aan water want we zien ze regelmatig aan de drinkbak staan.
Verder volop levendig en jagen elkaar door het hele huis om daarna voldaan bij je op schoot in slaap te vallen...
Who needs more :-)
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Nat of droogvoer

Bericht door lindsjee »

Onze kat heeft toen hij kitten was RC gekregen, zowel natvoer als brokjes. Nadat hij een jaar was zijn wij overgestapt op smolke graanvrij brokken (geen natvoer) en daar is hij een super sterke kater mee geworden in, volgens de dierenarts, topconditie, en die weet niet wat voor brokken wij geven :P. Hij vangt ook zelf zijn snacks buiten. Op dit moment zijn wij aan het kijken of we kunnen overstappen naar vers vlees.

Als ik nu terugdenk aan de periode van mijn kat toen hij een kitten was heb ik geen spijt van de RC brokjes/natvoer. Het is een gezonde kater geworden. Er is uiteraard wel kwalitatief beter voer te krijgen, maar wat mij betreft een prima basis voor kittens. (ben geen dierenarts of voedingsexpert, puur op ervaring).
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Nat of droogvoer

Bericht door Fotokonijn »

Goei kwaliteit Pokon die je gebruikt :grin:
Ze groeien als kool.
Hier staan de tijgers op zowel nat- als droogvoer.
Droogvoer van het merk Dano.(heeft niks met Hawaï 5 O te maken :grin: ) en natvoer van respectievelijk, Porta 21, Greenwoods, Feringa en Wild Freedom.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie