Aanrecht en alleen laten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Livelin »

De plantenspuit gebruik ik inderdaad niet. Sterker nog, mijn kittens vinden water geweldig.

Ik heb vandaag iets leuks gemaakt. In mijn woonkamer had ik op hoge hoogte wat planken hangen met bloempotten. Nu heb ik de krabpaal daar onder gezet zodat ze van daar af op de planken kunnen, bloempotten eraf uiteraard. Nou ze zijn in hun nopjes :grin:. Ik ga er nog wat meer ophangen.

De hoezen zijn nog niet binnen.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Synemios »

Wat leuk dat je dat voor ze gedaan hebt.
Veel katten houden daar van ( plankjes in de hoogte etc) :grin:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door nellebel »

Leuk hoor, onze Guusje houd ook van klimmen. Is altijd even uitzoeken wat je katjes leuk vinden.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Rik »

Livelin schreef: 14 okt 2020 00:55 Ik heb vandaag iets leuks gemaakt. In mijn woonkamer had ik op hoge hoogte wat planken hangen met bloempotten. Nu heb ik de krabpaal daar onder gezet zodat ze van daar af op de planken kunnen, bloempotten eraf uiteraard. Nou ze zijn in hun nopjes :grin:. Ik ga er nog wat meer ophangen.
Dat was dus wat ik al in mijn eerste post suggereerde (waarvan jij zei dat het je logisch leek dat je al die dingen al genoeg had :???: )

Fijn dat ze daar nu veel plezier aan hebben :eclap:

Het wil niet zeggen dat ze de stoelen nu helemaal met rust zullen laten maar als ze een fijne leefomgeving hebben met genoeg uitlaten zal het wel een stuk minder zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Livelin »

Oh ik bedoelde dat ik al veel spullen had zoals verschillende krabpalen, speeltjes ... Maar niet dat ik de complete woonkamer heb verbouwd :lol:
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Rik »

Ja, juist de plaatsing van al die dingen is ook belangrijk :lol:

Krabplankjes bij de stoelen kan dus ook nog veel uitmaken. Iets nieuws wat ze 'eigen' moeten maken door aan te krabbelen.

Bij mij ziet het er overigens niet als onderstaand uit hoor :lol: Hier hebben ze voldoende aan een plafond krabstam (hele dikke krabpaal), 2 krabtonnen, een fluffy tunnel en verschillende slaapmandjes. En dan op de slaapkamer ook nog het nodige.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door nellebel »

ik heb een antieke kast in huis, daar sprong guusje steeds bovenop, met als gevolg veel krassen op de deurtjes en zijkanten. dan kan je boos worden, of je plaatst 2 plankjes langs de kast zodat ze makkelijk op de kast kan komen zonder deze te beschadigen, lekker kussentje erop en het ziet best leuk uit ook nog. soms moet je zo toch even zoeken naar oplossingen. het is de bedoeling dat jullie allemaal een fijn leven hebben. we hebben net een nieuwe plaid gekocht voor op de bank. meteen ging guusje in de aanval op dat ding, krabben, eraan trekken enz. manlief werd al pissig, ding was behoorlijk duur. heb hem meteen gezegd, niet doen, ze moet het even onderzoeken en testen. nog geen dag later is het haar favoriete plekje en ligt ze er heerlijk op. ik heb hem nu omgedraaid met de haakjes (want die zitten er nu wel aan) naar binnen gedraaid en mw ligt er lekker op te slapen. niets meer te zien van de haakjes. mooie plaid en guusje is er blij mee.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Dinky »

Haha ja zo moet ik straks nog kijken of Dinky onze nieuwe bank met rust gaat laten. Methode plantenspuit gaat daar sowieso niet werken aangezien ze nooit aan de bank krabt wanneer wij er zijn (en toch hangen de draden volop aan onze huidige bank omdat ze hem blijkbaar wel gebruikt als krabpaal wanneer wij er niet zijn).

Wel heel fijn dat je zo tot de ontdekking komt waarmee je ze nog meer plezier kan doen :) Soms zijn simpele aanpassingen voldoende om het gedrag te kantelen zonder straffen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Synemios »

Rik zo gaaf.
Edwin wil na de renovatie ook van alles gaan doen voor de katten.
Ik zal het even laten zien aan hem.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Rik »

Als je catification intikt bij google en dan op images of afbeeldingen drukt dan zie je allemaal leuke voorbeelden ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Moor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2020 00:45

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Moor »

Pikachu schreef: 13 okt 2020 21:18 Los van het feit dat ik de plantenspuit ook niet gebruik omdat ik mijn katten niet wil doen schrikken, werkt het meestal niet. Want ze associëren jou met die spuit. Als jij niet in huis bent doen ze toch wat ze willen.
Dat is zo, maar dat doen ze sowieso! Het zijn immers katten! :lol:
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Pikachu »

Moor schreef: 15 okt 2020 00:28 Dat is zo, maar dat doen ze sowieso! Het zijn immers katten! :lol:
Is ook zo ja xD

@Rik: zo een huis wil ik dus... Maar mijn vriend zegt altijd dat de afspraak is "de katten leven in het huis van de mensen, de mensen niet in het huis van de katten" :lol:
Maar als we een eigen huis hebben ooit, wil ik daar toch wel echt wat leuke hangbruggetjes enzo in hoor. Stap voor stap toevoegen zodat hij het niet merkt.
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Livelin »

Pikachu schreef: 16 okt 2020 16:58 Is ook zo ja xD

Maar als we een eigen huis hebben ooit, wil ik daar toch wel echt wat leuke hangbruggetjes enzo in hoor. Stap voor stap toevoegen zodat hij het niet merkt.
Hij zal het echt niet merken als er opeens een brug in de kamer hangt :lol:.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Stef71 »

Heb je een krabpaal voor de kittens? Dan kun je ze met een foei van de aanrecht naar de krabpaal verhuizen, op den duur zullen ze begrijpen wat je bedoelt. maar het zijn kittens he dus kattekwaad hoort er bij. Voor de stoelen zou je van die keep-off spray kunnen gebruiken, dat stinkt en maakt de stoelen minder aantrekkelijk om aan te krabben.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Pikachu »

Stef71 schreef: 19 okt 2020 11:56 Heb je een krabpaal voor de kittens? Dan kun je ze met een foei van de aanrecht naar de krabpaal verhuizen, op den duur zullen ze begrijpen wat je bedoelt. maar het zijn kittens he dus kattekwaad hoort er bij. Voor de stoelen zou je van die keep-off spray kunnen gebruiken, dat stinkt en maakt de stoelen minder aantrekkelijk om aan te krabben.
Ik heb juist altijd gelezen in boeken over kattengedrag dat dat niet werkt. Dat als je ze bij de krabpaal zet ze niet snappen wat jouw bedoeling is, en dat niet linken met het feit dat ze op die andere plek niet mogen krabben.
Plaats reactie