Vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Leonie0303
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:56

Re: Vlooien

Bericht door Leonie0303 »

Ik heb nu ruim 2 weken geen vlooien op haar gevonden. Echter helaas net 2 vlooien gevonden en verdronken. Ik ga komende week weer vlooien anticonceptie in haar voer doen en het huis sprayen. Baalde er wel van want dacht dat ik er vanaf was! Of kunnen dit misschien eitjes zijn die zijn uitgekomen?
Door die anticonceptie kunnen er in ieder geval geen nieuwe meer bij komen want volgens mij werkt het 4 weken!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooien

Bericht door Rik »

Dat kunnen zeker eitjes zijn geweest die uitgekomen zijn.

Hopelijk is die vlooien anti-conceptie niet al te schadelijk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Leonie0303
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:56

Re: Vlooien

Bericht door Leonie0303 »

Kan ik misschien beter druppels in haar nek gaan geven? Ik weet dat het maar 1x per maand mag dus dan zou ik dat in plaats van de anticonceptie geven.
Ik denk dat ik maar gewoon goed blijf stofzuigen en haar elke dag kammen. Dan moet het vast een keer goedkomen. Word er helemaal kriebelig van!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vlooien

Bericht door Synemios »

Ik zou zelf voor Advantage kiezen.

https://www.medpets.nl/advantage+kat/?g ... SMEALw_wcB

https://www.zooplus.nl/shop/katten/onge ... age/554051

Dierenartsen verkopen het ook, en per stuk ( tenminste de praktijken hier wel)
wel naar het gewicht kijken de 1 is tot 4 kilo en de ander vanaf 4 kilo.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooien

Bericht door Rik »

Leonie0303 schreef: 08 okt 2020 22:47 Kan ik misschien beter druppels in haar nek gaan geven? Ik weet dat het maar 1x per maand mag dus dan zou ik dat in plaats van de anticonceptie geven.
Weet ik niet. Ik ken Beaphar Vlooien Anti-Conceptie niet (neem aan dat het die is).

Het zou de aanwezige vlooien niet doden. Het zou moeten zorgen dat nieuwe eitjes niet meer uitkomen. De vraag is alleen hoeveel oude eitjes zijn er nog (want die komen wel uit) en als die uitkomen, komen de vlooien dan ook direct in contact met de kat (want anders heeft het weer geen zin). Dus ik ben zo mijn twijfels bij een geringe plaag/hoeveelheid vlooien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Leonie0303
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:56

Re: Vlooien

Bericht door Leonie0303 »

Dankjewel voor je reactie en tips! Het is inderdaad Beaphar vlooien anticonceptie.
Als de vlooien niet direct op de kat gaan zitten dan leggen ze volgens mij ook geen eitjes sowieso dacht ik? Alleen als ze bloed hebben 'gedronken' van de kat. Dus dan wordt de cyclus sowieso doorbroken denk ik. Hoop ik haha.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooien

Bericht door Rik »

Ja, maar de vlooien zelf die er dan al zijn gaan niet dood. Dus zul je de komende tijd misschien toch nog wat van die krengen kunnen vinden :lol: Het is maar dat je dat weet.

Voorlopig dus goed blijven schoonmaken en stofzuigen blijft nog even nodig ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Moor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2020 00:45

Re: Vlooien

Bericht door Moor »

Een Seresto vlooienband is het enige dat afdoende is gebleken bij mijn kat...
Leonie0303
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:56

Re: Vlooien

Bericht door Leonie0303 »

Rik schreef: 09 okt 2020 13:15 Ja, maar de vlooien zelf die er dan al zijn gaan niet dood. Dus zul je de komende tijd misschien toch nog wat van die krengen kunnen vinden :lol: Het is maar dat je dat weet.

Voorlopig dus goed blijven schoonmaken en stofzuigen blijft nog even nodig ;)
Dat ga ik zeker doen! Ja precies, maar volgens mij gaan de meeste vlooien die er al zijn op mijn kat zitten, en als ik mijn kat dan vlo kill geef gaan ze sowieso dood. Ook blijf ik haar uiteraard kammen en verzuip ik de vlooien die ik gevonden heb 8-)
Zo dood ik alle vlooien die nog uit de eitjes komen, en door die vlooien anticonceptie kunnen ze zich in ieder geval niet meer voortplanten.

En zo'n vlooienband lijkt me inderdaad ook nog wel een idee om te overwegen! Dank jullie wel voor alle tips!
Leonie0303
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:56

Re: Vlooien

Bericht door Leonie0303 »

Ff een update weer, vind het wel fijn dat ik het hier kan delen gewoon! :-)

Ik heb vorige week 14 oktober nog een vlo op haar gevonden, daarna niet meer en vandaag weer 1 met kammen helaas. Denk dat dit van de eitjes zijn die zijn uitgekomen. Afgelopen vrijdag heb ik het hele huis grondig gestofzuigd en ook weer gesprayd met omgevingsspray. En anticonceptie voor vlooien door haar voer gedaan (mag 1x per maand).

Ik las dat het wel een paar maanden kan duren voordat je er helemaal vanaf komt, door die cocon die gewoon tegen de spray kan. Maar in ieder geval kunnen de nieuwe vlooien geen eitjes leggen dus als ik zo door blijf gaan een paar maanden ben ik er hopelijk vanaf. Brrr stomme beestjes haha.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vlooien

Bericht door Synemios »

Bij mij heeft het echt nog nooit maanden geduurd, ik ben toch bang dat het vlooienmiddel dan niet effectief genoeg is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vlooien

Bericht door nellebel »

mijn eerste kat kreeg ook Beaphar, brrrrrr ze werd er doodziek van. vanaf dat moment altijd bij de DA spul gehaald. ik gebruikte toen preventief. DA vertelde me toen dat preventief niet hoeft als de kat niet buiten komt. alleen gebruiken bij vlooien. heb daarna nog 1x vlooien gehad toen we verhuisd waren en de vorige eigenaren van het huis dus zwerfkatten opvingen. 2 behandelingen van steeds 1 tablet en klaar was het
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Leonie0303
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:56

Re: Vlooien

Bericht door Leonie0303 »

nellebel schreef: 21 okt 2020 08:47 mijn eerste kat kreeg ook Beaphar, brrrrrr ze werd er doodziek van. vanaf dat moment altijd bij de DA spul gehaald. ik gebruikte toen preventief. DA vertelde me toen dat preventief niet hoeft als de kat niet buiten komt. alleen gebruiken bij vlooien. heb daarna nog 1x vlooien gehad toen we verhuisd waren en de vorige eigenaren van het huis dus zwerfkatten opvingen. 2 behandelingen van steeds 1 tablet en klaar was het
Bij mijn kat heb ik niet gemerkt dat ze er ziek van werd! Maar ik wil ook eventueel wel een ander middel proberen als het na 1 maand nog niet is opgelost. Welke tablet heb je van de dierenarts gegeven? Ben wel benieuwd!

Ik las dat het soms wel 3 tot 6 maanden kan duren voordat een vlooienplaag is opgelost, omdat er nog eitjes uitkomen die in de larve zaten. Die larven kunnen niet gedood worden door die spray. Blijf maar gewoon herhalen tot het helemaal weg is!

Ze is donderdag gesteriliseerd (gelukkig had ze geen vlooien op zich), dus nu richt ik me even op haar herstel (ze draagt zo'n rompertje) en ga daarna weer actief verder met de vlooienbestrijding :-P
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vlooien

Bericht door nellebel »

Weet het zo effe niet meer, werd ook voor honden gebruikt. Minder voor katten maar mijn da gebruikte het vooral als het lastig was katten pillen te geven of als het heftig was. Ook vanwege de eitjes. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden in mijn album

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vlooien

Bericht door nellebel »

Comfortis, heb ik gekregen

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie