Wennen aan mondkapje

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Cerna

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Cerna »

Helemaal top!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Dinky »

Cerna schreef: 06 okt 2020 23:44 Ik vraag me ook af hoe het zit met mensen die op een sociaal minimum zitten? Krijgen zij de mondkapjes vergoed?
Mijn man had 10 mondkapjes gekocht bij AH en die kostten 7 euro. Omdat we dat best duur vinden, gebruikt hij ze nu meerdere keren, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is.

Ik heb nu bij wasbare gekeken want dat vind ik toch wat duurzamer, maar nog geen biologische gevonden.
Wendy: waar heb jij ze gekocht?
Dat is zeker best duur inderdaad. Online scheelt enorm.

Wat betreft minima wordt er gekeken wat er mogelijk is om mondkapjes via de voedselbank te verstrekken. Beleid voor mondkapjes voor minima verschilt erg per gemeente. Eindhoven verstrekt ze zelf bijvoorbeeld gratis: https://www.ed.nl/eindhoven/gratis-herb ... gle.com%2F
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Cerna »

Dat is een begin, maar er wordt zo met geld gestrooid alsof de bomen in de hemel groeien (vermoed echter dat we de rekening tzt nog wel gepresenteerd krijgen :-( ) dat er toch eigenlijk een landelijke regeling moet komen.
We wachten af.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door bmwpiet »

In augustus lag een hele berg goedkope kapjes bij de l.idl. En 3 dagen later nog steeds. Heb 2 zakjes gekocht. Bij de jumbo een fles handgel voor 6,95. Kost normaal hoogstens een euro.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5139
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Ja mensen gaan denk ik ook mondkapjes hamsteren en de prijzen rijzen de pan uit.
Dinsdag komt er volgens mij ook weer een persconferentie, het zal mij niks verbazen als er in Nederland toch een verplichting gaat komen.
En dan is het hek denk ik helemaal van de dam.
Tijdje terug had de lidl stoffen uitwasbare mondkapjes voor 1,99.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door bmwpiet »

Bij de big Bazar , tijd geleden uitwas baar ook die prijs. Keuze uit 3 prints. Ik heb de camouflage uitvoering. :grin:
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5139
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Camouflage print is wel leuk ja :grin:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

zo slecht voor mijn bloeddruk. gaat er gisteren hier weer een mail rond. personeel van crisisdienst had geklaagd, zij willen geen mondkapje dragen en hadden gemeld bij hun manager dat ze afstand kunnen houden. dus gaat de mail rond dat personeel dat afstand kan houden geen mondkapje hoeft te dragen. collega van hun gesproken die op de dagbehandeling werkt (en op mijn etage) die was ook woest. wat belachelijk, cliënten wel en wij als personeel niet. alsof wij niet kunnen besmetten en cliënten wel. daarbij is onze gang 1,5 meter dus bij het passeren kun je geen 1,5 meter afstand houden, dan moet je in de muur verdwijnen. collega heeft boze mail gestuurd naar manager. komt er in de middag zo'n collega naar boven, dus ik zeg, mondkapje. neus omhoog, ik ben personeel, ik hoef niet. grrrrrrrr verwaand nest. ik heb gezegd wij hebben op deze etage besloten dat we allemaal als mens gelijk zijn dus iedereen hier draagt een mondkapje, anders ben je hier niet welkom. mw liep boos weg. trut!! je zult in psychische nood zitten en zo'n mens bij je aan de deur krijgen. nou, veel succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5139
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Jemig dat schiet lekker op.
Het OMT moet gewoon duidelijke richtlijnen opstellen, dit is zo voor niemand te begrijpen.
Gelijk heb je dat je het zo aangepakt hebt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Pikachu »

Wat een vreselijke mentaliteit inderdaad, Nellebel :(

Ik ben echt in schok dat er dus blijkbaar in Nederland niet eens een verplichting is tot het dragen van mondmaskers in ZIEKENHUIZEN... bij allemaal zieke mensen met lage weerstand. Niet te geloven...

Ik ben blij dat er hier in België nu al een tijd gewoon regels rond zijn. Dat is het beste, je moet ergens een grens kunnen trekken. Mijn vriend werkt in een winkel. Mondmasker niet op? Dan vertrek je maar. Als er daar geen regels rond zijn krijg je een hoop gezeur van "in die andere winkel hoeft het niet!". Als iedereen verplicht moet meedoen wordt niemand 'afgestraft' omdat ze gewoon voorzichtig willen zijn.
Bij mij op school ook, zowel leerkrachten als leerlingen hebben het de hele dag op. De leerlingen doen dat over het algemeen ook heel goed. Er is er eentje die het om medische redenen niet kan dragen, die heeft een attest. Zij draagt een face-shield en zit ver weg van de anderen in de klas. In de gangen zet ze het wel even op.

Voor degenen die nog mondmaskers nodig hebben, het is heel gemakkelijk om ze zelf te maken: https://maakjemondmasker.be/
Ik vind die mondmaskers van die link nog steeds het fijnste zitten, na veel verschillende geprobeerd te hebben. Ik draag ze liever dan de chirurgische.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5139
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Ik hoor ineens de telefoon van Edwin een hoop geluid maken.
(Whatsapp)

Onrust bij de thuiszorg medewerkers n.a.v dit bericht.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/235155 ... szorg.html

Schiet lekker op dit.
Een deel van de thuiszorgmedewerkers werken ook in huis bij de vaste bewoners/cliënten in de instelling en zo zijn er heel veel instellingen waarbij dat zo geregeld is.

Als ze het advies gaan aanhouden zoals het nu is ( wel verplicht) ter bescherming van ook de kwetsbare ouderen en zieken ( want er zitten niet alleen ouderen daar)
dan krijg je weer een groep medewerkers die het gaan weigeren.

Of als ze mee gaan en zeggen nee bij die wel een mondkapje en bij die niet.
Zijn er weer mensen die daar over vallen.

Bijna alle mensen die zorg nodig hebben zijn kwetsbaar.
Dit schept alleen maar nog meer onduidelijkheid en onvrede,

Personeel kan het weer lekker uitzoeken, schandalig want eerder werd er in de ouderen/verpleeg thuis, gehandicapten en ggz zorg helemaal geen bescherming gedragen.
Medewerkers mochten pas thuis blijven met koorts en er werd niet gekeken of ze Corona hadden.
Ook maakte het niet uit of je zelf onder een kwetsbare groep viel.

Zelfs nu hebben ze maar een beperkt aantal mondkapjes per persoon.

Mijn nichtje gaat morgen aan de slag om ze zelf te proberen te maken Pikachu, bedankt voor de link.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door bmwpiet »

Hier dreigt het uit de hand te lopen. Nogal stijgende lijn. 2 van de ok' s gesloten. Patiënten naar Goes en Maastricht overgeplaatst. Is 200 km. Hier veel besmettingen geweest in zorgcentrum. En veel kamers leeg. Sinds april.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

Hier hebben collega's geklaagd. Nieuwe richtlijn. Alleen cliënten verplicht mondkapje personeel niet. Werk in de psychiatrie met ouderen. Gelukkig denkt mijn team er niet zo over. Wij zijn solidair en dragen het ook. Omgekeerde wereld. Plaatsvervangende schaamte naar cliënten. Werk op de dagbehandeling waar ook verslavingszorg en crisisdienst zit. Wat straal je zo uit. Ik ben voor gelijkheid. Heb het mijn cliënten ook eerlijk verteld. Ze vinden dat ik me niet hoef te schamen maar onze instelling wel. Ben het met ze eens

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door bmwpiet »

castratenkoor schreef: 02 okt 2020 09:30 Zal wel aan mijn simpele verstand liggen maar mag ik hier niks van snappen........waarom zou je in je eigen huis een mondkapje op moeten en waarom zou je kat de huiskamer uit moeten........
De visite is allergisch voor katten.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5139
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Wendy,

Misschien dat het OMT de officiële richtlijnen eens na moet lezen dan:
Dit terwijl preventieve mondkapjes wél geadviseerd worden voor verpleeghuizen, en het OMT er ook vanuit gaat dat (op basis van een opgestelde risicoafweging) de ouderenpsychiatrie en geriatrische afdelingen binnen de gehandicaptenzorg voor preventief gebruik in aanmerking komen.
Ik vind ook dat je je niet hoeft te schamen.
En dat je gelijk hebt.
Personeel moet juist een mondkapje om kwetsbare ouderen en andere kwetsbare groepen te beschermen.
Jij werkt met ouderen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie