Kat miauwt heel veel na bezoek DA

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
evaj
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2020 16:44

Kat miauwt heel veel na bezoek DA

Bericht door evaj »

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en dat omdat ik heel graag iemand anders zijn/haar inzichten zou willen over de situatie met Angie. Angie, een hele lieve 4-jarige kat hebben wij 2 jaar geleden gehaald uit het asiel. Het ging door de tijd heen steeds beter: van schuwe kat onder het bed tot knuffelkont die naast ons op de bank kwam zitten en we mochten niet meer stoppen met aaien.

Nu zijn wij 4 weken geleden met haar naar de dierenarts geweest omdat zij sinds een tijdje wondjes had van jeuk en ze maar bleef open krabben. Voedselallergie, zei de dierenarts, en sinds wij hypoallergene brokken met gehydroliseerde eiwitten geven, samen met prednison en ontstekingsremmers voor de wondjes, gaat het steeds beter met de jeuk. Nu gedraagt zij zich echter een beetje vreemd sinds het bezoek. In het begin was ze erg schuw (gaat nu beter maar nog niet 'de oude') en ze komt plotseling niet meer boven terwijl ze dat wel altijd deed. Nu denk ik dat dat misschien kan liggen aan het feit dat wij haar boven hebben 'gevangen' in de carrier om naar de DA te gaan, echter, is dat nu al 4 weken geleden. Enfin.

Het meest vreemde is dat ze sinds 2 weken 's nachts vanaf een uur of 04:00 begint te miauwen. Dit deed ze werkelijk nooit, wij wisten niet eens dat ze geluid kon maken, bij wijze van spreken! Sinds 1 week miauwt ze ook overdag als ik boven op mijn kantoor aan het werk ben. Als ik dan ga kijken, rent ze keihard weg.

Herkent iemand dit verhaal en/of heeft iemand enig idee waarom ze zich zo vreemd gedraagt? Ik lees veel dat ze aandacht willen, maar dat lijkt me bijzonder aangezien ze hard wegrent als ik rustig naar haar toe loop.

Bedankt! Eva

Toevoeging: onze slaapkamerdeur staat open en mijn kantoordeur ook, dus ze zou naar ons toe kunnen komen als ze dat wil. Mijn vriend en ik zijn verder door de huidige maatregelen bijna altijd thuis. Er liggen zo'n 15 balletjes en dergelijke speeltjes door het huis en er zijn 4 palen waar ze zich aan zou kunnen krabben.
Dolce & Angie :cathappy: :cathappy:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat miauwt heel veel na bezoek DA

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.
evaj schreef: 23 sep 2020 17:00 Sinds 1 week miauwt ze ook overdag als ik boven op mijn kantoor aan het werk ben. Als ik dan ga kijken, rent ze keihard weg.
Ja... doel is bereikt hé. Ze heeft jouw aandacht :lol:

Krijgt ze onbeperkt eten (free feeding) of geef je in maaltijden.
Als je in maaltijden geeft (naar mijn mening beter) dan kun je haar met brokjes/snoepjes misschien wel wat lokken. Je moet dat dan 'op' een grens doen van haar gemakkelijkheid. Maar als ze zelf de keuze krijgt gaat ze dus niet naar boven. Er mag dus best een klein beetje 'druk' achter zitten om haar naar boven te lokken en te laten zien dat er daar niets naars meer gebeurd.

Als het een heel gedoe is geweest om haar in die carrier te krijgen, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. (hoewel 4 weken inderdaad een hele tijd lijkt om daaroverheen te komen, maar dat kan weer per kat verschillen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie