Graven jullie katten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Graven jullie katten?

Bericht door Synemios »

Ik heb er hier maar 1 die als hij naar de bak geweest is graaft dat is Timmy.
De rest graaft wel maar dan alleen aan de zijkant van de bakken, ontlasting laten ze liggen.
Timmy graaft dan dat van de ander ook onder, die zou er echt een dag taak aan hebben als ik zelf de bakken niet regelmatig na loop :lol:
Lijkt wel of ze het niet begrijpen.

Ik heb dit verkeerd geplaatst sorry,
Het had eigenlijk onder gedrag en opvoeding gemoeten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Emmajoja »

Haha ja iedereen graaft hier, maar ik heb 1, Nova, die vindt dat het allemaal wel wat beter begraaft moet worden. Dus dat doet zij dan extra

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Graven jullie katten?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 6 die poepjes netjes onderspitten en 2 die het niet begrijpen. Luuk gaat een hele poos tegen de zijwand van de speciebak staan te graven. Bolle rent de bak uit na het poepen, soms nog met laatste drol aan zijn achterste en dan gaat hij naast de bak op de vloer staan te graven.

Teske is zo netjes dat hij zelfs als hij moet braken, dat op de kattenbak doet. En het grappige is, ooit nog een kat die dat deed en die was net als Teske licht-rood.

Als Teske in de buurt is graaft hij dat van Luuk en Bolle ook wel eens onder. Als ik in de buurt ben dan ruim ik het meteen op.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Graven jullie katten?

Bericht door maliejane »

Vixey begreep het ook nooit dus dan begroef Dust dat ook maar xD maar na een paar keer kijken/wachten bij Dust is Vix toch ook gaan begraven al doet ze het minder zorgvuldig
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Cerna

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Cerna »

Heel verschillend: Amber gaat naar de bak, doet wat ze moet doen en vertrekt weer. Ons in de walmen achterlatend :lol:
Milka graaft niet, maar dekt wel keurig af en neemt andere drollen evt. ook mee, maar meestal hebben we die zelf dan al verwijderd. Laila maakt er een hele ceremonie van. Die graaft dat het een lieve lust is, de hele inhoud naar links en dan alles weer naar rechts en vervolgens gaat ze op de hoge berg zitten (ik gebruik altijd behoorlijk wat grit), poept en de ene keer dekt ze het wel af en de andere keer gelooft ze het wel.
Luna doet als Amber. Neemt gewoon de moeite niet en rekent op haar personeel. En Jip doet wat een kat moet doen: kuiltje, hoopje, toedekken, klaar.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Dinky »

Dinky heeft de laatste tijd de gewoonte om dicht bij de ingang te poepen met als gevolg dat de helft van het grit buiten de bak ligt na het ondergraven :roll:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Anne »

Hier word alles keurig onder gegraven, een enkele keer komt het voor dat het niet gebeurt , maar dat is echt sporadisch
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Zotvanpoezen »

Haha, leuk topic.
Hier worden de bakken zelden gebruikt omdat ze meestal buiten hun ding doen (en begraven :grin: ), maar wat als ze toch dringend moeten? Filou graaft eerst zoveel mogelijk grit opzij (en over de rand) om vervolgens een grote plas te doen op de kale plastic met de pootjes in het nat. Vervolgens graaft hij het niet meer onder, maar laat natte witte kleverige voetstapjes en grit achter op de vloer. Zijn drollen begraaft hij wel!
Froufrou en Duvel begraven alles keurig maar eindeloos lang. Op zich geen probleem, tenzij ze de bak in de slaapkamer gebruiken terwijl we slapen :lol: .
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Synemios »

Ik was dit topic kwijt.
Maar wat een leuke reacties :grin:
Dat eindeloze gegraaf als je in bed ligt ken ik ook ja :lol:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Geert »

Aya graaft een gat maar poept dan op de uitgegraven berg. Als ze klaar is begint ze minuten lang aan de wanden en het dak van de bak te schrapen (in de hoop het gestopt te krijgen?). Als ze dan nadien de bak verlaat ligt alles open en bloot.
Luna graaft keurig een gat en stopt de poep nadien ook onder. Het gebeurt wel eens dat als Luna Aya naar de bak ziet gaan ze blijft kijken en de poep van Aya toedekt als die de bak verlaat. Rare beestjes 😀
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Jennicolai
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2020 18:52

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Jennicolai »

haha ja onze kat graaft heel veel!
Mieshka
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2019 09:26

Re: Graven jullie katten?

Bericht door Mieshka »

castratenkoor schreef: 06 sep 2019 07:59 Teske is zo netjes dat hij zelfs als hij moet braken, dat op de kattenbak doet. En het grappige is, ooit nog een kat die dat deed en die was net als Teske licht-rood.
Ooh hadden wij dat maar, Luka braakt bij voorkeur over apparatuur! :lol:

Maar wij hadden eerst van die houtpellets kattenbakvulling, daar werd amper in gegraven en laatst waren ze daar klaar mee en wilden ze daar niet meer in. :shock: Nu hebben we “gewoon” grit en daar wordt zeer fanatiek in gegraven door beide heren. Het komt ook voor dat de een al iets heeft begraven maar de ander het nog niet goed genoeg vindt en dan nog extra begraaft. :grin:
Plaats reactie