saar is ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Ze begon net ineens te eten gelukkig. Voor het eerst sinds maandag natvoer op. Ik krijg alleen de antibiotica er echt niet in. Ze wordt woest. Wat een stress is dit zeg pff.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door castratenkoor »

Kun je het fijn maken en oplossen in wat natvoer pap en dan met een spuitje via de mondhoek?

Fijn in ieder geval dat ze zelf eet. En dat ze woest wordt is lastig maar op zich wel een goed teken dat er pit in zit. Douwe was zijn laatste vijf dagen een slappe dweil waar je alles mee kon. Dat is een staat die je niet wilt! Dan liever een feeks!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Klopt dat is zeker waar. Ik heb al 1 pil verspild nu door het in 2 papjes te doen en ze stribbelt onwijs tegen. Ze ruikt die pil er gewoon dwars doorheen en met het spuitje ging ze kokken met die pil erdoor. Heb het nu toch voor elkaar gekregen een halve erin te gooien gelukkig. Moet vanavond nog een kwart in.
Hopelijk gaat ze straks weer uit haarzelf iets eten. Ze is kapot van alle stress en ligt nu te slapen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Anders even de dierenarts vragen voor wat extra tabletjes.
Wel fijn dat ze weer begint te eten.
Sommige ab zijn heel vies.
Lust ze easypill, of van die vitakraft staafjes daar kun je het ook mee proberen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: saar is ziek

Bericht door Cerna »

Heb je soms Stomorgyl gekregen (dat zijn zulke vieze pillen die kreeg ik er ook nooit in)?
Voor Amber heb ik Amoxibactin gehad en deze (smakelijke) pillen gingen moeiteloos, terwijl Amber ook een lastige pillenslikker was. Maar ik weet niet of die ook geschikt zijn bij een virus.
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Metrobactin. Vanavond erin gekregen maar ze spuugde helaas met wat voer weer over. Ik kon hem er nog uit vissen dus opnieuw erin gekregen. Toen ging ze onwijs speekselen. Zielig

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: saar is ziek

Bericht door Douraque »

Tip met de metrobactin: lege capsules bestellen.

Zo heb ik dat bij mijn kat vorig jaar gedaan. Anders ging die pil er helemaal niet in.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Luna heeft die pas ook gehad, metrobactin, was ook drama hier.
Volgens mij zijn ze erg smerig.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Snap je niet dat ze zulke pillen maken die zo vies zijn. Vanochtend weer hels. Kreeg er 1 kwart in Maar omdat hij al in 4 stukjes gebroken was moest ze dus in 2 keer en dus nog een kwart..1 groot drama. Pas tussen de middag weer met iets oplossen in eten erin gesmeerd op haar tong. Maar speekselen hierna natuurlijk.
Ze ging voor het eerst weer wat brokken eten en werd dol enthousiast van wat snoepjes. Maar helaas na een tijdje kwam er toch weer vanalles uit. Ze heeft vanaf maandag niet meer gespuugd dus baal enorm. Heb dus toch weer cerenia gegeven. Dit at ze zo op tussen wat haarbalpasta gelukkig. Misschien moet haar maag nog erg wennen en was dit al te veel en te snel ik weet het niet.
Ze is wel veel levendiger en heeft de hele dag nog geen diarree gehad. Vannacht wel.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Ja dit is heel lastig.
Ik ben met Luna ook echt al heel lang bezig.
Ik zou cerenia blijven geven tot ze van de ab af is sowieso.
Want ook dat kan oa maagproblemen geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Bijna heel zakje felix soup op, al her andere natvoer wil ze absoluut niet eten. Dus heb snel nieuwe bij gehaald. Ook prins gastro intestinal dieet voer special voor herstel na en tijdens diarree en maag problemen. Hier at ze ook een aantal brokjes van dus dat is positief.
Tot nu toe zit ook alles er nog in gelukkig.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Ja die soep is echt een uitkomst.
Ik hoop dat het er allemaal in blijft en dat ze met cerenia weer wat verder opknapt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: saar is ziek

Bericht door nellebel »

Die soep is hier ook een hit

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Gister goed gegeten en dit is er allemaal bijgebleven. De diarree is van water naar brei veranderd en ze plast goed.

Vanochtend weer gegeten maar net vond ik toch spuug. Ik zie het wel als bijwerking staan van de metrobactin dus daar hoop ik dan nu maar even op. Ze is wel echt beter in haar doen en heeft nu wel eetlust. Al is ze wel erg kieskeurig.

Heb de metrobactin vermalen in de anti haarbalpasta, maar mevrouw is niet achterlijk en rook het meteen. Kon dit wel iets makkelijker in haar mond smeren maar ook dan gaat ze enorm speekselen. En of alles er nu helemaal in zit.....

Laatste kwart vanavond. Heb nu ipv 7, 5 dagen kuur gegeven want ik was 2 doses kwijt door het niet eten en daar zat het in.
In de bijsluiter staat 5 minimaal en omdat ze aan de beterende hand is, plus het drama om te geven, laat ik het hier dan maar bij.

Als ze ooit weer AB moet dan dit nooit meer wat een hel die pillen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Cerna

Re: saar is ziek

Bericht door Cerna »

Fijn dat ze weer opknapt!
Ik had op de bijsluiter gezien dat de AB die je geeft braken als bijwerking heeft, maar ik lees dat je dat zelf inmiddels ook hebt gezien :smile: Gelukkig is het nu bijna achter de rug.
kittentjes schreef: 05 sep 2020 12:14Als ze ooit weer AB moet dan dit nooit meer wat een hel die pillen.
Wanneer je de da weer spreekt zou ik toch eens vragen of Amoxibactin ook geschikt zou zijn geweest tegen het virus.
Tot vorig jaar december kreeg ik geen enkele pil in Amber. Of ja, ik kreeg ze er wel met moeite in, maar ze spuugde ze altijd weer uit, hoelang ik ook op de keel wreef (en die rotpillen losten ook niet gelijk op). En toen moest ze na een gebitsoperatie AB. Ik zag de bui al hangen: dagelijks gevecht en wanneer de pil er dan toch in zat, spugen en diarree. Want zo was het altijd gegaan met AB.
Maar Amber slikte het pilletje moeiteloos door en ging niet spugen en kreeg geen diarree. Omdat ze ook van de snotterigheid afkwam mocht ik het zelfs langer geven (week of zes).

En natuurlijk is de ene kat de andere niet en kan de reactie op de pillen verschillend zijn, maar er is al een wedstrijd gewonnen wanneer je ze zonder strijd kunt geven. En dat kan met deze pillen (tenminste ik hoop dat het zo bij iedere kat zo werkt :smile: )
Plaats reactie