Nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

˙ǝɥ ʞnǝ⅂

Met Ctrl+Alt+Arrow pijltjes kun je hem meestal wel terugdraaien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Heb een lasertoren gekocht als afleiding, maar dat werkt niet, stuur ik weer terug a 22,-
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Ja, een kitten alleen zal natuurlijk alle aandacht willen. Maar dat was al wel voorspeld.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ze waren met z`n drieeen, de andere twee waren al naar iemand anders..
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Dat was geen excuus. Er waren genoeg andere kittens te krijgen.

Maar inmiddels zal dit wel te laat zijn omdat Guzzi met ruim 2 jaar een behoorlijk solo-poes geworden is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Springt op schoot en duwt telefoon weg, terwijl ik zit te typen. Maakt ook dansje naar een vlieg. Goede morgen iedereen.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Goedemiddag, alles goed met jullie lievelingen?. Mevrouw is voor het eerst vannacht op stap geweest door een openstaand raam. Vanmorgen ontdekt. Na 2 keer roepen krgen we antwoord en ging ze zomaar mee, zonder lijn. Zelf lopend.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Wie weet een oplossing? Ben prei aan het verspenen, maar mevrouw gaat ervan eten, denkt, dat het gras is. Is niet de bedoeling. Hoe maak ik dat zo, dat ze er niet bij kan. Vensterbank kasje is daar niet hoog genoeg voor. En Het hoeft niet te broeien, maar wel zon erbij of daglicht. Binnen zit ze op de hoogste kasten en zit ook de halve dag op het balkon. Dus op een kast bij het raam is ook geen optie.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Sifra »

Ik heb ooit van fijnmazig kippengaas en wat ijzerdraad een 'kooi' gevouwen om een paar planten heen, die rücksichtslos van de vensterbank werden geknikkerd door een kat die in de zon wilde zitten. Gazen kooi ook bevestigd aan het kozijn, anders hielp het nog niet.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Sifra schreef: 22 aug 2020 22:23 Ik heb ooit van fijnmazig kippengaas en wat ijzerdraad een 'kooi' gevouwen om een paar planten heen, die rücksichtslos van de vensterbank werden geknikkerd door een kat die in de zon wilde zitten. Gazen kooi ook bevestigd aan het kozijn, anders hielp het nog niet.
Goed idee, dat gaas.
Poekie, mei 2018.
Ibo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2020 16:13

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Ibo »

Hoi Allemaal,
Sinds 1,5 week zijn wij de gelukkige bezitters van 2 jonge kittens “Ares” en “Artemis” genaamd. Gezien het feit dat wij nooit eerder katten hebben gehad is het voor ons allemaal nieuw! Heel spannend en opwindend. De kittens zijn nu 12 weken oud en hebben vorige week de eerste vaccinatie En ontworming gekregen. Ze zijn nog aan het wennen zowel aan ons(en wij ook aan hun) als aan het huis......

Vanaf dag 1 zijn ze niet van elkaar te scheiden en verkennen ze alles op hun manier. Ze eten en drinken goed. Slapen veel en als ze wakker zijn dan spelen ze samen. Wassen elkaar en slapen ook meestal samen. Wanneer ik een speeltje gebruik dan spelen ze ook met mij maar liever spelen ze samen en dat vinden wij goed.
Artemis is een beetje schuchter maar tevens de nieuwsgierigste. Ares daarin tegen doet letterlijk eerst de kat uit de boom kijken voordat hij iets doet. Maar als het op eten aankomt dan is hij de eerste. Hij weegt ook iets meer als haar. Ik denk dat ze het goed naar hun zin hebben. Alleen bij ons op schoot willen ze nog niet.Is dat normaal? Ze laten zich wel aaien als ze op de stoel naast me liggen en spinnen dan ook af en toe. Soms blijven ze heel lang naspinnen ook als ik stop met aaien. Dan vraag ik me af of het wel zo hoort. Wanneer ik op het web dat opzoek krijg ik verschillende dingen te lezen. Kan iemand dit aan mij uitleggen?

Omdat wij weinig ervaring hebben met sommige dingen zou het fijn zijn als jullie ons van advies zouden voorzien.
Zo weten we niet goed hoe we de kittens in bad moeten doen en of het überhaupt moet en het borstelen en kammen en hoe je ze dan in bedwang houdt en al die dingen meer...
Ik kijk met belangstelling uit naar jullie reactie.

Groetjes,
Ibo
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Hoi Ibo
Welkom op het forum. En leuk, die nieuwe kittens. We hoeven je weinig meer te vertellen zie ik. Ik heb al lang ervaring met katten en heb een nestje gehad. Goede leeftijd voor ares en Artemis. Twee kittens is ideaal, die corrigeren elkaar. En doorspinnen is goed, goed teken. Bij mijn kat moet ik daarvoor goed luisteren.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Zotvanpoezen »

Kittens in het bad doen? Waarom eigenlijk? Die zijn toch "zelfreinigend"? :lol:

Zachtjes borstelen en kammen mag je wel laten wennen.
Hier heb je enkele tips om het kammen aan te leren:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... voor-stap/
Op deze blog staan trouwens veel nuttige tips (en boeken) voor kittens.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Ibo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2020 16:13

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Ibo »

Zotvanpoezen schreef: 26 aug 2020 12:27 Kittens in het bad doen? Waarom eigenlijk? Die zijn toch "zelfreinigend"? :lol:

Zachtjes borstelen en kammen mag je wel laten wennen.
Hier heb je enkele tips om het kammen aan te leren:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... voor-stap/
Op deze blog staan trouwens veel nuttige tips (en boeken) voor kittens.
Bedankt voor de tip! Ga ernaar kijken...
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Nieuwe kitten

Bericht door marloes501 »

En waar je ze ook rustig aan mag laten wennen is nageltjes knippen, (pootjes vasthouden en nagels naar voren laten komen
Plaats reactie