Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Nou vandaag opgebeld naar de da. en bij het horen van mijn naam werd er al gezucht. ik heb uitgelegd dat ik over bijbetaling een slecht gevoel heb omdat er een vast bedrag was afgesproken waar niet boven zou worden gegaan. ik kreeg te horen dat ik het maar moest regelen met de behandelende arts zelf maar die had vandaag een dagje vrij. toen ik wilde vragen of hun het niet konden regelen met de behandelende arts omdat ze ook geregeld hadden dat ik maar 200 euro voor de behandeling moest betalen werd direct de hoorn erop gegooid. na 2x terug bellen werd er gewoon niet meer opgenomen

ik ben toen maar zelf langsgegaan. schijnbaar zat er intussen weer iemand anders aan de balie toen ik daar aankwam en die beweerde dat ik hun collega had uitgescholden. ik wist echt niet wat ik hoorde en wilde het alleen netjes opgelost hebben . in een verder gesprek werd mij verteld dat de da langer bezig was geweest dan gedacht. maar gisteren vroeg ik nog of ze er lang aan bezig waren geweest en kreeg als antwoord viel wel mee want de tanden die eruit getrokken zijn zaten al los..?

dat terzijde waar het mij om ging, ik had vooraf de behandeling 200 euro contant voldaan volgens afspraak. de medewerkster achter de balie had dit zelf vorige week geregeld en gaf toe. maar ze trok zich er verder met woorden vanaf dat de baas zelf nog in het spel zou zijn die over het geld ging en zij zelf daar verder niks aan kon doen en dat het gisteren een drukke dag was geweest enz.. allemaal dingen waar ik niks aan heb. en ze moest het nu eerst nog met de behandelende arts gaan bespreken en die weer met de baas die over het geld ging schijnbaar en die was er nu niet dus ik moest daar op wachten . het werd ook niet echt duidelijk met wie ze onderling allemaal overlegd hebben dat ik voor 200 euro mijn kat kon laten behandelen. maar het komt er dus op neer dat ze langer met behandeling bezig zijn geweest en daarvoor extra geld willen.

ik vind dit dat dit niet aan mij is als de behandeling langer duurde dan ze vooraf hadden gedacht. als da zal je toch ook moeten weten dat je zoiets niet kan inschatten? . ik hield me vast aan toezegging van hun kant dat voor niet meer dan 200 euro mijn kat geholpen zou worden. ik heb gisteren bij afrekenen ook op en papier laten vastleggen dat als het bedrag voor behandeling lager zou uitvallen ik het resterende geld terug zou krijgen ondertekend met praktijk stempel en al . er staat niets op over als het bedrag hoger uit zou vallen ik dan bij moest betalen. ze keek in de computer en zag het nu ook dat het er stond . toen ik terug naar huis fietste werd er ondertussen snel een factuur doorgemaild van 200 euro en dat er niks meer bij betaald moest worden en dat ik 160 euro korting heb gekregen. ook al allemaal even vreemd dat dit nu wel ineens in 5 minuten geregeld kan worden .

ik vind dit verre van normaal maar het ergste vind ik nog dat een medewerker beweerd dat ik haar uitgescholden zou hebben wat niet eens zo is en zelf heel on klantvriendelijk de hoorn erop gooit . voor mij een reden om daar nooit meer een voet binnen te zetten. ik zal de naam van deze praktijk verder niet noemen maar ze zitten op meerdere plaatsen in de provincie zeeland.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Synemios »

Ik zou zeggen andere dierenarts zoeken de volgende keer, of moet je nog terug op controle?
En die 160 euro korting....Dan is het een erg dure dierenarts.
Als het nou echt een tandarts was voor dieren dan zou het kunnen kloppen maar dan wel inclusief foto’s of bloedonderzoek.

Ik weet dat bij andere operaties wel per tijd gerekend wordt.
Maar bij tanden zag ik dat het per element gaat en de gebitsreiniging was hier duurder dan het trekken van de kiezen.
Dan ben je er uiteraard nog niet maar toch.
Maar misschien is dat per dierenarts anders.

Weet je nu welke er verwijderd zijn?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Ik zou het ook proberen af te sluiten. Je wordt er niet echt vriendelijk behandeld. Zelfs als je 'moeilijk' bent geweest (wat ik niet zeg hoor) dan horen ze je nog klantvriendelijk en in het belang van de kat te (be) handelen.

En inderdaad op zoek naar een andere dierenarts voor als er ooit weer wat nodig is (wat hopelijk nog lang duurt).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Die 160 euro korting geloof ik dus ook niet direct, misschien hebben ze dat erop gezet om mij nog het gevoel te geven dat ze me super gematst hebben en dat ik verder niet mag klagen..

maar de behandelende arts had het eerder over dat het precies 240 euro was en omdat ik 200 had betaald dacht hij dat die 40 euro er ook wel bij kon . later is de rekening dan ineens 360 euro terwijl ik eerder een begroting had gekregen van 388 euro waarbij men van het ergste scenario uitging en nu zeiden ze dat het reuze mee was gevallen en dan zou ik dan bijna op hetzelfde bedrag zitten als bij het ergste scenario. dat klopt natuurlijk ook niet. ik weet eigenlijk ook nog steeds niet welke 2 tanden er nu getrokken zijn.

een andere da zoeken ga ik zeker doen al hoop ik dat dit niet snel nodig is. terug op controle moet hij niet meer. ik heb een flesje Metacam 3ml tegen de pijn 1x daags en voor 5 dagen anti biotica clavaseptin gehad 2x daags . de hechtingen zijn oplosbaar dus ga ervan uit dat hij zo gewoon goed geneest met medicijnen. hij is nu als het goed is totaal 9 tanden kwijt. de hoektanden en alle voortanden staan er nog wel . deze zijn gereinigd van tandsteen en gepolijst volgens wat er op de factuur staat en er zou ook een foto genomen zijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Ik kijk niet zo raar op van hoge da-rekeningen. Ik denk de meeste hier niet. Voor een lichte oogonsteking, consult en wat medicijnen, was ik al zo'n €70 kwijt. Dat is bezoekje, wat ab en oogdruppels. Röntgen foto van gebit is zo ook al €35/€40. Geen idee of ze bloedonderzoek gedaan hebben. Maar van €240 kijken de meeste hier niet op hoor.

Wel is de communicatie natuurlijk helemaal verkeerd geweest. Als er afspraken gemaakt worden moeten ze zich daaraan houden of in ieder geval normaal en beter bespreken. Niet zomaar doorrekenen. Als ze eerst een normaal gesprek met jou aangegaan waren, uitleggen wat er allemaal gedaan is, wat er ook extra gedaan is en waarom het iets duurder geworden was, en dan b.v. maar de helft van die €40 erbij zetten, dan zou je er volgens mij een veel beter gevoel gehad hebben.

Gelukkig is het nu gedaan.
Hoe gaat het met hem?
Heeft ie al wat gegeten en gedronken?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Ja klopt. ze hadden het wel beter moeten uitleggen ipv gelijk beginnen over meer geld.

bij het eerste bezoek was ik ook 65 euro kwijt en had hij enkel medicatie gehad. dus ja inderdaad da bezoekjes zijn best prijzig

bloedonderzoek is er niet gedaan. daar hebben ze het niet meer over gehad en staat ook niet op de rekening.

hij eet wel wat beter nu , ik geef hem wel alleen natvoer

belangrijke vraag .hoe kan ik ervoor zorgen dat zijn gebit aan wat hij nog aan tanden over heeft gezond blijft?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Scooby Doo schreef: 01 jul 2020 10:37 hij eet wel wat beter nu , ik geef hem wel alleen natvoer
Fijn. Dat is voorlopig goed. Ik geef altijd alleen natvoer/kvv.
Scooby Doo schreef: 01 jul 2020 10:37 belangrijke vraag .hoe kan ik ervoor zorgen dat zijn gebit aan wat hij nog aan tanden over heeft gezond blijft?
Tsja... als het erfelijk was dan kun je er weinig aan doen.
Als het aan de brokjes lag dan kun je beter natvoer geven maar ook dat zal wel wat tandsteen vormen.
Eigenlijk is alleen tanden poetsen of BARF voeren de beste methode om het gebit gezond te houden.

Hoeveel/welke tandjes heeft ie nog?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

In ieder geval alle hoek en voortanden heeft hij nog. die zien er ook nog goed uit. daar achter zit nog de 208 links boven, links onder 308, 309,

rechts onder de 408,409 en rechts boven helemaal niks meer.

tanden poetsen zal hij waarschijnlijk niet toelaten ,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Nee, tanden poetsen laten de meeste katten niet toe. Daar zou je echt heel vroeg als kitten mee moeten beginnen.

Hij is al 13 jaar en nu is het gebit, van wat ervan over is, ook helemaal schoongemaakt neem ik aan. Dus hij kan er voorlopig wel weer tegenaan.

Ik geef hier af en toe een eendagskuiken en kippennekje in de hoop dat dat knauw werk het tandsteen een beetje tegengaat. Maar het komt bij heel veel katten van 10+ jaar dat ze toch redelijk wat tandsteen hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Als het goed is dan is zijn hele gebit schoongemaakt.

ik gaf hem kippenvleugels maar daar wist hij geen raad mee. tandsteen score was 2. dus viel volgens de tabel nog wel mee.

maar hij eet vandaag echt goed. heeft al anderhalf natvoerzakje op en krijgt vanavond nog kipfilet. het eten zelf gaat ook een stuk sneller en hij heeft meer zin in zijn eten. hopelijk komt hij snel weer wat aan.

ik heb nog geen Metacam gegeven vandaag maar wel zijn tablet anti biotica. ik vraag mij af, moet ik de Metacam nog geven vanavond? als dit zo schadelijk spul is dan liever niet . en de anti biotica is misschien belangrijker voor de wonden om te genezen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Scooby Doo schreef: 01 jul 2020 16:21 ik heb nog geen Metacam gegeven vandaag maar wel zijn tablet anti biotica. ik vraag mij af, moet ik de Metacam nog geven vanavond? als dit zo schadelijk spul is dan liever niet . en de anti biotica is misschien belangrijker voor de wonden om te genezen.
Het is nu eergisteren gedaan... ja, ik zou vandaag nog wel de metacam geven. Je wilt natuurlijk niet dat hij al teveel pijn gaat leiden. Maar ik zou het nu wel af gaan bouwen. Dus steeds een beetje minder (lagere dosis dan voorgeschreven).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Rik schreef: 01 jul 2020 16:35 Het is nu eergisteren gedaan... ja, ik zou vandaag nog wel de metacam geven. Je wilt natuurlijk niet dat hij al teveel pijn gaat leiden. Maar ik zou het nu wel af gaan bouwen. Dus steeds een beetje minder (lagere dosis dan voorgeschreven).
Ok bedankt. dan doe ik dat . ik dacht aangezien hij best snel eet dat hij dan geen pijn meer zou hebben. maar voor zekerheid geef ik hem straks dan nog een volle dosis.
Plaats reactie