Voedingsprobleem

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
HarryNa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2020 18:07

Voedingsprobleem

Bericht door HarryNa »

Beste mede-kattenliefhebbers, Ik heb een probleem met mijn kater van 7 jaar. De dierenarts weet geen permanente oplossing en ik weet ondertussen ook niet meer wat te doen.

Wat is er aan de hand. Nou mijn kater weigert alle andere voeding behalve Purina One senior 7+ brokjes. Ik heb serieus alle andere merken geprobeerd, ook vers vlees, natvoer etc. Heb ondertussen voor meer dan 200 euro aan voer in de schuur staan en daarnaast ettelijke soorten proefzakken. Op zich niet erg dat hij alleen Purina One lust (ik heb m nu 5 jaar, als kitten kreeg ie al Purina One heeft navraag geleerd) maarrrrr... Hij wordt er ziek van!!! Hij krijgt dan last van struviet en calciumoxalaat dat is min of meer chronisch. Na elke behandeling bij de da (a 280,00 per keer) gaat het met wat geluk een aantal weken goed en dan gaat het weer mis. Soms maar een paar dagen.

Natvoer eet ie niet.
Vers voer eet ie niet
Dieetvoer eet ie niet

Alleen Purina dus. Mengen helpt niet, dan laat ie de hele bak staan. Ook hongertabletten helpen niet, hij weigert. Dus hem laten behandelen heeft weinig zin op deze manier. En ik ben ook niet v as 'n plan nog weer 280,00 voor een complete behandeling te betalen. En m de rest van zijn leven dwangvoeding geven gaat ook niet. Dan laat ik m bij de volgende keer inslapen. Hij zat net alweer te jammeren op de kattenbak. 😭

Iemand hier nog enig idee wat ik met mijn vriendje kan doen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voedingsprobleem

Bericht door Synemios »

Heb je deze van purina ook al geprobeerd?

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... nary_Diets

Ze hebben het ook in natvoer.
Misschien anders eurologist erbij geven.

Sterkte, ik weet hoe frustrerend het is als ze niet het voer willen eten wat beter voor ze is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
HarryNa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2020 18:07

Re: Voedingsprobleem

Bericht door HarryNa »

Synemios schreef: 21 jun 2020 20:38 Heb je deze van purina ook al geprobeerd?

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... nary_Diets

Ze hebben het ook in natvoer.
Misschien anders eurologist erbij geven.

Sterkte, ik weet hoe frustrerend het is als ze niet het voer willen eten wat beter voor ze is.
Dat was het eerste wat ik heb geprobeerd. Blijkbaar is die smaak en/ofstructuur toch anders dan de gewone Purina. Hij ruikt eraan en loopt weg. Natvoer wilde hij alleen Sheba Saucelover maar ook dat wil hij niet meer. Is om gek van te worden. inderdaad heel frusterend.
Cerna

Re: Voedingsprobleem

Bericht door Cerna »

Ik had een kat met blaasgruis (stenen!) en zij wilde na de operatie ook geen dieetvoer. Ik heb haar een jaar Eurologist van de Huisdierendokter gegeven en de klachten zijn nooit meer teruggekomen. Dat is nu 5 jaar geleden.
Het is echt het proberen waard.

En wanneer dat niet helpt kan de dierenarts misschien een poes van de kater maken? Dat is een behoorlijke ingreep, maar dan kan de kat de evt. gruis misschien wat eenvoudiger uitplassen want om nou een kat van 7 in te laten slapen vind ik wel heel erg ver gaan. :-(
Heb je ook al wel eens Porta 21 geprobeerd (geen dieetvoer, maar natvoer voor het broodnodige vocht)? Ik heb nog nooit een kat gehad die dat niet lust(te).
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... kken/28483
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voedingsprobleem

Bericht door Synemios »

Ja wat Annet zegt kan ook nog.
Wij hadden een 5 jarige kater die wel dieetvoer at en toch steeds verstopt raakte.
Uiteindelijk waren we toen genoodzaakt een penisamputatie uit te laten voeren, anders had hij het niet overleefd.

Nog een suggestie maar waarschijnlijk heb je dat ook al geprobeerd is de Royal Canin renal select of special.
Dat is nierdieet dat ook werkt tegen blaasgruis.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie