IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door Synemios »

Ja het zijn inderdaad zusjes.
Ja ik heb een hele zoektocht achter de rug.
Maar Rik heeft de laatste tijd ook veel meegedacht waardoor ik nu in ieder geval voor Luna wat meer kan geven.

Ik heb het er ook voor over hoor, Luna’s voer is niet veel goedkoper, dus ik schrik niet meer zo snel.
Hopelijk hoor je snel dat het voer ok is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door fayeblue »

Nou, kwam thuis uit het werk en ik rook het meteen: poeplucht. En ja hoor, weer diarree. Gelukkig had ik op Rik's advies een testkist besteld van VPL het Woud, en deze doe ik morgen op de post. Ook voor de 2e keer overgegeven 6 mei + 11 mei? En de diarree was 10 dagen geleden.. Het blijft bizar dat ik tot gister dan weer harde drollen uit de bak vis, en dat het dan ineens omslaat.. terwijl er aan het voer en dergelijke niks veranderd is. Toch een parasiet? Hopelijk weet VPL het Woud hier het antwoord op te vinden.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door fayeblue »

Nou geen darmparasiet gevonden.. dus giardia kan ik nu wel uitsluiten denk ik. Ondertussen door een kennis met een winkel in diervoeding doorverwezen naar Tannetje Koning in Otterloo. Begin te denken dat ze geen graan/brokken kan verteren. Hoop dat Tannetje mij en Faye verder kan helpen.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door Rik »

Fijn dat giardia nu uit te sluiten is.
Ik vind de regelmaat van het terugkomen durf wel vreemd.

Tannetje is wel een bekende (ook in de vers vlees wereld). Advies zou dan denk ik ook wel vers vlees kunnen worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door Synemios »

Dat vind ik ook vreemd, ook als het om overgevoeligheid gaat.
Tenzij ze niet maar 1 soort voer krijgt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door fayeblue »

Ja de regelmaat van het terugkeren vind ik ook erg vreemd. Maar ik weet nu ook niet meer in welke hoek ik het anders moet zoeken. Ze krijgt maar 1 soort brok, verder niks anders aan snoepjes/natvoer etc. Ze komt ook niet buiten dus ergens anders iets van snoepen kan ook niet. Van de royalcanin rayonmanager heb ik nog (steeds) niks gehoord, ben al 1,5 week verder. Maar ik denk dat ik nu maar even het consult afwacht bij Tannetje of zij nog andere inzichten heeft ipv nu eerst over te zetten op RC multifunction (dat moet je ook enkele weken geven voordat je resultaat ziet). Ben wel eerder bij Tannetje geweest ivm titeren dus hoop dat ik nog in het klantbestand sta en op korte termijn langs kan komen.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door Synemios »

Ik ben wel benieuwd wat Tannetje zegt, hopelijk kun je er snel terecht.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: IBD/Alvleesklier/Voedselallergie

Bericht door fayeblue »

Nou ik kon vanmorgen bij Tannetje terecht. Zij denkt dat de giardia de darmen zo aangetast heeft dat deze daardoor van slag zijn. Plus het feit dat ze niet goed in haar vel zit door slechte voeding.
Probiotica, L-Glutamine en speciale parasietenmix druppels moet ik haar nu gaan geven. Daarnaast de brokjes afbouwen en over op compleet natvoer.
De polsslag van Faye is laag ontdekte ze, wat ook wijst op een laag energielevel. Ze heeft nu niet de kracht om er zelf bovenop te komen, te verzwakt. Zaak om aan te sterken met bovenstaande poeders en druppels icm met meer natvoer.
Maar sws..een hele verademing om tegenover iemand te zitten die luistert, meedenkt, goede vragen stelt.. ipv onnodige onderzoeken en alleen maar denken aan "€katjing". Gaf vertrouwen. Zij had zelf een hond gehad die pas na 1 jaar hersteld was van de giardia op deze wijze. Ik hoop met een week of 2 wat verbetering te zien qua energie.
Oja en iedere 2 weken de PH meten om de blaas in de gaten te houden..zag elders op t forum al phStrips en katkor voorbij komen.
Dus nu wat verschillende blikjes ingeslagen.. bandit, carny, carny ocean, almo, carnilove even om uit te testen wat ze lekker vinden qua smaakjes/structuur. Kipfilet stukjes, tonijn uit blik mocht ook.. als haar eetlust maar aangewakkerd word om weer wat bij zinnen te komen. En dan de poeders er nog doorheen mengen..kijken of ze dat eet. Hoop het!
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Plaats reactie