Beste speeltje voor kitten waar ze zichzelf mee kan vermaken

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Aliciamas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2020 12:37

Beste speeltje voor kitten waar ze zichzelf mee kan vermaken

Bericht door Aliciamas »

Hoi allemaal,

Onze poes heeft 4 maanden geleden een nestje gehad waarvan we een kitten hebben gehouden. Ik vroeg me af of jullie dé tip hebben voor een leuk en niet al te prijzig speeltje. Sinds haar zusje naar een ander gezin is gegaan, heeft ze niemand meer om mee te spelen. Haar moeder is de hele tijd boos tegen haar omdat ze wil spelen, heel zielig. Dus wij spelen veel met haar, maar ze blijft veel behoefte hebben aan spelen. Daarom mijn vraag. Ik heb gekeken bij Intratuin, opwindbare muisjes hadden ze niet, wel iets elektrisch maar dat was best prijzig, €20. Alvast bedankt voor jullie tips!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Beste speeltje voor kitten waar ze zichzelf mee kan vermaken

Bericht door Zotvanpoezen »

De beste tip was : haar zusje houden.
Een volgende tip is: de moeder castreren.
Nog een tip is: nog meer met je kitten spelen.
20 euro vind ik geen dure investering voor katjes, maar als je het gratis wil kan je propjes papier maken, haarrekkertjes geven, pingpongballetjes, een speelhengel en pluchen speelgoedmuisjes geven(niet duur), kartonnen dozen met gaten in enz...
En liefst veel klimmateriaal (ook kopen ;-) )en niet verbieden om overal op te springen en rond te racen. (jouw meubilair moet je dus ook al niet meer kopen)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Beste speeltje voor kitten waar ze zichzelf mee kan vermaken

Bericht door Rik »

Inderdaad, beste speeltje is een maatje.

Een doos met krantensnippers en daar wat brokjes ingooien zal haar ook wel bezig houden. En dan heeft ze gelijk wat te doen als jullie je avondeten op de bank eten :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Beste speeltje voor kitten waar ze zichzelf mee kan vermaken

Bericht door Coraline »

Yep, een vriendje of vriendinnetje is dé beste speelmaat voor jouw kitten. Ook voor als ze iets ouder wordt, want haar vader en moeder zijn niet van dezelfde leeftijd en hebben niet dezelfde energiebehoefte. En jullie ook niet.
Ikzelf merkte al meteen verschil toen Jackie erbij kwam. Zij rennen, spelen, slapen, wassen, eten en stoeien met elkaar. Dit kunnen jullie nooit vervangen.

Speeltjes zijn kat- persoonlijk. Niet elke kat is geïnteresseerd in hetzelfde speelgoed.
Jackie is dol op rammelende balletjes die ik ver weg moet gooien/ rollen. En op schoongemaakte dopjes van melkpakken. Die ik alleen geef als ik er toezicht op kan houden.
Kennedy is dol speelhengels, speelstokjes en hangende dingen. En plastic handdoekknijpertjes die ik moet gooien en zij wil opvangen of wegslaan.

Een laserlampje vond/ vind ik zielig omdat zij dan achter niets aanrennen. Ook gaan veel mensen daar te heftig mee om. Maar als jouw kat dat leuk vindt en jullie er verantwoordelijk mee om kunnen gaan dan zou ik wel een einddoel instellen. Een snoepje of muisje, zodat ze wel iets gevangen heeft, uiteindelijk.
Op de bank zitten, tv kijken, en een bolletje wol halveren om hem weer op te rollen naar een bol. En wat wol loslaten hangen zodat zij daar mee kan spelen. Let wel op dat het niet om haar nekje rolt. Een kat in nauw kan zich zo nog wurgen.
Misschien vindt zij wc- rolletjes leuk? Of om snoepjes/ brokjes te zoeken die jij onder een vaatdoek hebt verstopt.
Je hebt rollerbanen met balletjes erin, hier een succes.
En er bestaat een bellenblaas voor katten geschikt. Wie weet vindt zij dat ook leuk?
Of met haar pootje in water spetteren. Je hebt speeltjes die hiervoor geschikt zijn, als zij dit leuk vindt.
Ook bij water geldt dat je toezicht moet houden, zeker met enthousiaste kittens.
Gebruikersavatar
Loes_2017
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2020 20:18
Locatie: Rotterdam

Re: Beste speeltje voor kitten waar ze zichzelf mee kan vermaken

Bericht door Loes_2017 »

Inderdaad het beste is een maatje, nu is dat ook niet heel eerlijk dat ik dit zeg wat onze Loes is nu ook alleen, maar gelukkig werk ik vanuit huis en verhuizen wij binnenkort naar een grotere woning en daar zal heus genoeg plek zijn voor een vriendje.

Tot die tijd vermaakt Loes zich vooral met stuiterballetjes, speelgoedmuisjes en rinkelende balletjes en o ja zo'n laserlichtje, daar kan je haar geen grotere lol mee doen. Wel gooien we daarna iets zodat ze dit daadwerkelijk kan vangen en het geen frustratie is, maar zolang je er verantwoordelijk mee omgaat, kan dit heel leuk zijn.

En de krabpalen zijn onmisbaar in huis, verschillende maten en liefst in elke kamer 1 zodat ze lekker kan klimmen en kluiteren.

De speeltjes die ik heb zijn echt niet heel duur max 3 euro per stuk. Ik vind speelgoed van 20 euro ook wel wat overdreven, zeker omdat ze bij ons niet heel lang mee gaan.
Plaats reactie