Mijn kat verveelt zich (denken we)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mel-1704
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2019 10:04

Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door Mel-1704 »

Wij hebben 2 lieve zusjes die in april 1 jaar worden. Eentje is altijd al wat meer op zichzelf geweest en speelt graag alleen, maar de andere is echt knuffelkont die graag aandacht heeft. Die krijgt ze ook zeker, maar we hebben nu het vermoeden dat ze zich verveelt als wij er niet zijn. Ze spelen geregeld samen, maar dat is volgens mij niet genoeg. Ze is wat onrustig nu, loopt wat meer miauwend rond en heeft minder zin om rustig bij ons te liggen, zelfs na het spelen. Ze lijkt dan even moe, maar heeft vrij vlot weer teveel energie; alsof ze het de hele dag opspaart.

Ze mogen niet alleen in de woonkamer, omdat ze nu nog teveel aan de planten knagen (niet giftig), maar ze hebben de gang, de keuken (uitkijk op de tuin) en een eigen kamer met een hoge krabpaal waardoor ze naar de straat kunnen kijken. Op den duur hoop ik de woonkamer open te kunnen laten voor meer ruimte.

Er ligt een doos In de gang gevuld met karton om onder te verstoppen, er liggen propjes, muisjes en balletjes die we afwisselen en twee kattenmandjes waar ze regelmatig in liggen verstopt.

Mijn vraag is nu, hebben jullie ideetjes wat wij voor haar kunnen doen zodat ze overdag ook meer entertainment heeft? Ik zat al te denken aan zo’n interactieve voertoren. Ze krijgen 2x natvoer en 2x kleine handjes brokjes en die wil ik daar dan in doen. Qua ideetjes mag zowel kopen als DIY zijn. Ik ben graag creatief bezig en ik wil het beste voor ze :)

Alvast bedankt!
Anoshe brought solace. And hope. And the strength to let go.
kittentjes

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door kittentjes »

Loopplanken maken in de hoogte, bewegende muisjes etc, catit scenses speelrails aanschaffen, vooral zelf veel mee spelen met balletjes gooien en hengels gebruiken. Ik zag bij Jackson van cats from hell mensen die een soort nep aquarium hadden neergezet waar de katten naar konden kijken. Dat beweegt dan ook echt zeg maar.
Ik heb ook nep visjes die bewegen als ze in water komen daar laat ik ze ook wel eens mee spelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door nellebel »

wij hebben een echt aquarium, klein maar met deksel erop zodat gijs er niet aan kan. is echt zijn katten tv. geen garantie hoor want guusje kijkt er niet naar om. verder kinderspeelgoed dat ze zelf kunnen bedienen door er bijv op de tikken. dat vind ik het nadeel van kattenspeelgoed. of het beweegt niet of je moet het "aanzetten" sommig kinderspeelgoed (we hebben een hamster en een katje) die maken geluidjes en bewegen als je ze aanraakt. dat kunnen onze katten zelf. was al een hit bij onze vorige katten. nu nog steeds. blijft een uitdaging voor ze. spelenderwijs tijdens het jagen raken ze het beestje aan wat daardoor beweegt en geluid maakt. fur real heet het volgens mij.. vrij groot en veilig hierdoor ook.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door Anne »

Het kan ook zijn dat je kat iets onder de leden heeft, wat ik niet voor je hoop
Ik moest heel erg aan onze Bella denken,,die werd ook wat onrustig en miauwerig en die bleek later blaasstenen te hebben en moest geopereerd worden
Dit is natuurlijk wel een doemscenario, ik geef het aan om te laten zien dat het ook iets anders kan zijn
Hopelijk valt het allemaal mee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door Coraline »

Wat heb je nog meer staan voor de katten? Krabpalen/ meubels? Hier staan er best veel maar wordt enorm gebruik van gemaakt. Katten gaan kraag de hoogte in en klimmen en springen graag.
Oo de grond liggen fleece dekens, die je normaal omslaat als je op de bank zit. Deze liggen gefixeerd met kasten, tafels en deurstoppers. Vooral Jackie vindt het dabben heerlijk en houdt van het gevoel van de dekens onder haar, daarom ligt het er.
Maar je kan als kat zijnde heel leuk iets omhoog laten springen door de deken te bewegen, zelf te springen op de deken. Beiden vermaken zich met iets kleins, een balletje, een muisje oid. Hier zijn dopjes van melkpakken etc populair, wat alleen onder toezicht wordt gegeven. Jackie vindt het zalig om er achteraan te rennen terwijl ze ze zelf wegduwt. En Kennedy vindt vangen leuk, maar dan heb je een mens nodig om dit te doen 😎
En witte plastic keukenhanddoekclips. Hiermee kan je een keukenhanddoek ophangen, deze dus Afbeelding
Niet te verwarren met de andere knijpers die je kan kopen (Nou ja, ik heb mij suf gezicht naar deze, het blijkt niet zo makkelijk te zijn om dit te kopen 😄). Kennedy vangt ze op, dat is haar grootste hobby nu. Eerst moest ik ze weggooien en hoopte zij dat ze op een onmogelijke plek terecht kwamen zodat zij allerlei moeite moest doen om ze te pakken te krijgen.

Bij Zooplus heb je een leuke vlinder die in een houder staat. Kennedy speelt er graag mee. 1 staat bij een krukje, dan kan ze capriolen uithalen op het krukje ( ondersteboven hangen) en de vlinder telkens proberen te pakken te krijgen. Officieel horen er batterijen in maar dat vonden ze allebei erg raar. Dus die zijn er uit.

Krabkarton die op de grond ligt. Je hebt tegenwoordig een stekertje voor erin,om mee te spelen.
Je hebt speeltjes met zuignap voor aan het raam. En voor aan de krabpaal, maar dat is ook opletten geblazen. Jackie heeft 1 keer zo’n touwtje van zo’n speeltje die bij de paal hoorde, om haar nekje gekregen en een kat raakt dan snel in paniek, zij dus ook. Ik heb al die lange, dunne touwen weggedaan.

Verstopplekjes, kartonnen dozen, een dekbed op de grond om onder te gaan liggen en misschien er op. Rick schreef ergens anders al over krantensnippers in een kartonnen doos, dat is ook leuk.

Speelrails met lichtgevende balletjes er in. Bij mij vinden ze hem het leukste als ik hem zo klein mogelijk maak, dat zijn dus nu 2 rondjes geworden.

Oh, en een tunnel. Ik heb hier een gekruisde tunnel met 4 normale in- uitgangen en bovenop een gat. Jackie is verzot op die tunnel. En andere tunnels, groot maar ook klein, van 50cm.

Voor lekker comfortabel en uitnodigende om te liggen ligt er een dikke vensterbankkussen op de vensterbank geschroefd. En dunnere, met anti- slip mat. Dit kán misschien fijn zijn om te gaan liggen en naar buiten te kijken.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door marloes501 »

Is ze al geholpen? zo niet dan zit ze misschien tegen de eerste krolsheid aan.
Verder kan het ook zo zijn dat ze is uitgekeken op het speelgoed wat ze nu heeft.
Dus misschien wat oude weghalen en vervangen voor nieuwe van een ander soort.
Gebruikersavatar
Mel-1704
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2019 10:04

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door Mel-1704 »

Anne, laatst naar de DA geweest voor jeuk/meer krabben en op eerste zicht is ze gezond. Ze plast ook goed; merkte jij daar ook verschil in? We houden haar in ieder geval goed in de gaten, want het vele miauwen is nieuw.

Marloes, ze zijn allebei geholpen toen ze iets van.. 6 maanden waren. :) Ik verwissel regelmatig de speeltjes, maar het lijkt niet voldoende voor haar. Ze lijkt graag bewegende speeltjes te hebben die door ons worden gebruikt, maar helaas zijn we er niet iedere dag 24/7 bereid toe, haha.

Ze hebben in hun kamer voor naar buiten kijken 1 hoge krabpaal met huisjes en 2 matjes om op te liggen. In de gang staat er 1 met zo'n baan met balletjes eronder. In de woonkamer hebben ze overdag 1 waar ze graag op liggen en een hogere waar ze hangend aan kunnen krabben.

De doos in de gang vullen met krantensnippels is een leuk idee! Ook de suggesties voor een soort aquarium. Maze is dol op water, dus misschien kan ik een grote bak met drijvende speeltjes of balletjes neerzetten.

Ze hebben ook zo'n kussen met een flap waar je in kan kruipen. Toen ze klein waren lagen ze daar vaak in, nu rennen ze er vooral over heen en dan ligt hij door heel hun kamer heen. Er ligt ook krabkarton, maar die gebruikt Nina meer (de rustigere kat)

Er staan ook boekenkasten in hun kamer waar ze op en in klauteren, dus qua hoogte hebben ze genoeg. Nina zit graag in de keuken van aanrecht, naar de koelkast, naar de dunnere rand tussen muur en keukenkastjes. Maze lijkt niet zo geïnteresseerd te zijn in die route.

Ik zal eens kijken voor zo'n tunnel. Ze ligt graag onder de dekens bij ons, als ze nu en dan weer de rust kan vinden, dus dat zal ze misschien wel waarderen!
Anoshe brought solace. And hope. And the strength to let go.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat verveelt zich (denken we)

Bericht door Anne »

Fijn dat ze net door de da onderzocht is en er niks aan de hand is :-P
Ja Bella werd toen ook onzindelijk dat is meestal een teken dat er een blaasprobleem is
Heb je een mogelijkheid voor ze om naar buiten te gaan?
Dat helpt ook goed tegen verveling
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie