Twijfel over vakantie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Maris1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020 07:39

Twijfel over vakantie

Bericht door Maris1982 »

Cleo (9 jaar) heeft chronisch nierfalen en de laatste tijd is het ziekenhuis in en uit.

In januari werd ze weer zieker en kwam in t ziekenhuis met crea 470 en ur 31. Ze ging aan t infuus maar de waarden zakte minimaal. Ze mocht mee naar huis maar na twee dagen stond ik er weer want ze had koorts. Opnieuw infuus en de waarden zakte iets naar 340 en 12. Met antibiotica naar huis want er was een vermoeden van nierbekkenontsteking opkalefateren wezen tests niets uit. Voor naar huis gaan nog een echo met een prognose van paar maanden tot een jaar.

Inmiddels wel gestart met onderhuids vocht toedienen 150 ml. En ze knapte helemaal op. Heel veel spelen, kattenkwaad, zus plagen, heel veel eten. Ze krijg ook weer semintra bij haar eten.

Gister voor controle en toen brak mijn hart. Klinisch doet ze t fantastisch. Ze is ook aangekomen, mooie vacht, allert en actief. Haar waardes wijzen iets anders uit. Crea opnieuw 470 en ur 34. Ze kreeg een prognose van maximaal een maand. Stoppen met semintra, geen aderinfuus meer maar wel 2x per week onderhuids. Ze wordt niet meer opgenomen als t mis gaat want dat is zoveel stress voor haar. Ze eet nu als een bootwerker en eet dat van haar zus er bij.

Maar nu zou ik morgen met vakantie gaan en ik twijfel enorm ivm prognose. Ze heeft een hele goede oppas die haar infuus gaat geven. Daar ben ik niet bang voor. Maar wel dat ze ineens slechter gaat en ik er niet ben. Ik ben 11 dagen weg maar wel lange afstand.

Ik heb wel alles voorbereid mocht t slechter gaan. De DA komt aan huis zodat haar zus afscheid kan nemen en ze niet naar dat enge ziekenhuis hoeft in t mandje waar ze zo’n hekel aan heeft.

Tijdens dit verhaal hebben mijn voeten moeten ontgelden en is mijn woonkamer verbouwd want het jachtseizoen is begonnen :grin:

Ik weet niet wat ik moet doen. Gaan of niet.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Ilovesiamesecats »

Het is niet je vraag maar waarom is er gestart met Semintra? Was er getest op eiwit in de urine?

Wat betreft je vakantie... als de vakantie niet te duur is of als je je geld terug krijgt zou ik Zelf niet gaan. Toen mijn poezie heel ziek was ben ik wel een paar dagen weg geweest. In Nederland dus ik had terug gekund. Hoewel ik het goed kon gebruiken met alle zorgen om en zorgen voor en mijn moeder in huis kwam die dagen voelde het toch ook heel dubbel.

Je hebt het prima geregeld voor als het mis gaat dus wat dat betreft zit het goed. Je “moet” voor jezelf de afweging maken of je het emotioneel aan kunt als jij daar zit en Cleo haar tijd is gekomen. Dat is iets dat jij alleen kunt bepalen.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Maris1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020 07:39

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Maris1982 »

De semintra was ingesteld door vorige arts na onderzoeken. Ik heb nu meer het idee dat t meer kwaad dan goed doet. Ze doet t beter zonder.

Ze eet behoorlijk en daar doe ik nog extra water bij voor haar vocht inname. En dan wil ze dus eigenlijk nog t bakje van haar zus ook nog even bij.

Ik sta enorm in dubio. T geld van de vakantie vind ik het minst belangrijk in deze afweging. Ze oogt goed en blij. Als ik de waarde gister niet had laten nakijken dan was ik zonder zorgen gegaan. Zo fris en vrolijk is ze. Geen gespuug of gehang maar alleen af en toe een boer na het eten en dan het liefst in mijn gezicht.

Het bloedbeeld past gewoon niet bij wat ik zie en dat is zo moeilijk.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Synemios »

Je vakantie dat is een beslissing die ik niet kan maken, ik zou het zelf niet doen.
Zat er eiwit in de urine en was dat de reden voor de semintra?
Zo niet dan kan het inderdaad meer kwaad dan goed doen.
Ik had hier nog een andere vraag gesteld over urine op kweek, maar ik denk dat je bedoelde dat daar niets uit kwam en dat je telefoon of tablet daar wat anders van gemaakt heeft.
Er wordt gezegd kijk naar de kat en niet naar de waarde en dat is niet voor niets zo.

Ik wil je sowieso heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Maris1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020 07:39

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Maris1982 »

We hebben de vakantie afgeblazen. Vakanties lopen niet weg maar haar leven loopt wel ten einde. Ik zou mezelf t niet vergeven.

Over die kweek, inderdaad daar is niets uit gekomen.

Nu dus van semintra af. En ik ben er blij om. Nog wel niervoer maar als het niet meer gaat dan wil ik haar ook geven wat ze t lekkerste vind.
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Zizi »

Wat een tegenvaller hè als je kat klinisch zo opgeknapt is! De urine is dus op kweek gezet? Was die urine afgenomen voor of na het starten met de AB?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Synemios »

Ik las dat fotokonijn goede resultaten merkte met porus one.
En ja ik heb toen met Oscar op het laatst gegeven wat hij het liefst at wel met ipakitine erdoor.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Rik »

Op zich had je misschien wel op vakantie kunnen gaan. Nu ze stabiel (en zichtbaar goed is) zou ze die 11 dagen wel uit kunnen houden. Wanneer een nierfalertje stopt met eten kun je eerst ander eten/merk proberen, dan nog een cosma snack erover kruimelen (gaat wonderbaarlijk goed) en als laatste heb je nog mirtazapine (1/8e tablet = kruimel is vaak al voldoende). Maar ja, je weet het natuurlijk nooit zeker, en er zijn inderdaad mensen die het over hebben moeten laten aan de oppas. Ikzelf zou ook thuisgebleven zijn maar ik ben alleen en geef ook niet zoveel om vakantie. Voor mij is vakantie gewoon lekker thuis bij de katten in en rond het huis zijn

Hopelijk blijft ze nog lang zo goed ondanks de waardes. We zeggen dan ook vaak "kijk naar de kat en niet naar de waardes".

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Maris1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020 07:39

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Maris1982 »

Ik ben blij dat ik niet ben gegaan. Ookal is ze heel druk en vrolijk, ik zie toch verontrustende signalen. Ik kan meestal wel aan haar neus zien hoe ze zich voelt en die gaat van bleek naar lichtroze en dan weer heel bleek.

Gelukkig heeft ze t zelf allemaal niet zo door.

Iedereen bedankt voor reacties. Er is inderdaad nog zoveel dat ik kan doen maar laat haar niet lijden. Dat wordt de afweging.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Twijfel over vakantie

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hoe gaat het nu met Cleo?

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie