Nierinfarct

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Die klepjes haal ik er inderdaad altijd meteen uit.
Ook uit die kattenhuisjes heb ik ze toen meteen verwijderd.

Ze kunnen er inderdaad onrustig van worden.
Maar als de cerenia niet helpt dan is dit meestal toch een goede 2e keuze.
Oscar heeft het ook gehad die had een trage peristaltiek maar die knapte er ook van op, en had gelukkig geen last van de bijwerkingen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Fijn dat Oscar er het goed op gedaan heeft en geen last had van de bijwerkingen

Ik zal zien hoe Roedi zich gedraagt als ze thuis is, word wel wennen weer voor haar want bij de da zalze wel 24 uur eten tot haar beschikking hebben (neem ik aan) en hier eten ze 4x per dag
Desnoods geef ik haar wat vaker te eten

Ik las ergens dat Lizzy ook is opgenomen bij de da toen ze last had van haar alvleesklier?
dat heb ik dus helemaal gemist :eshifty:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Nierinfarct

Bericht door Zizi »

Haha, slimme Indy. Leuk dat je twee hokjes gaat (laten ;-) ) maken!

Voor Lizzy hang je dus nog altijd de butler uit als ze in of uit de woonkamer wil :-P ?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

@Anne, Nee dat heb je wel meegekregen want je hebt me toen heel erg gesteund ;-)
We moesten Gent toen ook uitstellen.
Maar dat was afwachten of ze het ging redden.
We wisten toen niet zeker wat het was want ze hebben het toen op de 2e echo niet duidelijk kunnen zien,
Er was wel iets te zien bij haar alvleesklier maar het bleef vaag, uit het bloedonderzoek kwam het toen wel duidelijk naar voren.
En dat was dus ook wat ik eerder gezien had maar die andere praktijk bleef hangen bij die nieren en stonden niet open voor andere suggesties, dus vandaar dat we naar een andere da gegaan zijn.
Hij was het met ons eens en hij heeft ons toen uiteindelijk naar de internist gestuurd die verklaarde ook dat de klachten van Lizzy niet van de nieren afkwamen ondanks dat ze daar wel meerdere infarcten gehad had.
Dus nu grijpen we meteen in als ze de 1e signalen afgeeft dat die alvleesklier weer opspeelt maar het blijft eng.

Ik denk inderdaad dat het voor Roedi wennen gaat worden.
Bij Lizzy heb ik wel gemerkt dat zij het beter doet als ik kleine beetjes geef, maar dat zal voor elke kat misschien anders zijn.

@zizi, Lizzy gaat waar ik ga dus dat is in dit geval erg handig :grin:
Die wil sowieso in de ruimte zijn waar ik ben, zelfs op de wc.....

Timmy gaat toch wat minder nu.
Maar we gaan het met Timmy anders aanpakken.
We gaan in de haldeur een kattenluik met chip plaatsen en daar voor hem een bak met timer plaatsen zodat hij om de 3 uur ongeveer kan eten, ook als wij slapen.
Ik zal de rest van het verhaal in mijn fotoalbum plaatsen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Excuus voor mijn slechte geheugen, ik ga het even opzoeken want vind het wel interressant, kanme het echt niet meer herrinneren :eshifty:
Wel bizar dat de situatie nu omgedraaid is, al hoeft Roedi gelukkig niet naar Gent en ze geen last heeft van allergien ;-)
Lizzy eet dus veel natvoer, vind ze alles lekker wat je haar geeft? de schrik bij mij zit er nog in dat als Roedi lange tijd iets krijgt ze afhaakt, dat was met de renal select zo en toen met het hypoallergeen voer van Prins. Ik ben van plan om alles maar door elkaar te gaan geven, veel afwisseling zodat ze er hopelijk niet opnieuw flauw van word. Alleen wel lastig te zien wat de dag hoeveelheid is dan, want dat is per merk/blik,zakje weer anders
Hoe doe jij dat qua afwisseling? Ik denk dat je wel beperkt bent ivm de allergie van Lizzy, wat het voor jou ook moeilijker maakt?

Sterkte met Timmy
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ik geef Lizzy 2x per dag een ander smaakje en ook qua brokjes wissel ik nu af.
Ik ben nu al maanden bezig om te kijken waar ze het redelijk op doet.
Het meest ideaal voor Lizzy zou zijn dat ze alleen haar hypoallergeen-renal eet.
Maar dat bestaat niet in natvoer.
Ik ben nu aan het uitzoeken of ik qua natvoer een voer kan vinden die hypoallergeen is en laag zit in eiwitten en fosfor, en wat ze ook nog lekker vind maar dat valt niet mee.
De Z/D van hills eet ze al niet en die hebben geen stoofpotjes daarvan, daar is ze dol op.
Want ze is toch weer aan het krabben.

Maar we wisselen dus gewoon steeds af, ik heb meerdere merken en smaakjes in huis.
Wel allemaal renal.

Zij vind de stoofpotjes heel lekker van hills ( daar doet ze het goed op) en de zakjes van purina proplan renal nog veel lekkerder maar daar kan ze dus echt niet tegen en die krijgt ze dus ook niet meer,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Anne, vanaf pagina 8 kun je terug lezen over de opname van Lizzy ivm haar alvleesklier.
Rik dacht er ook aan zie ik, al op de 1e pagina vraagt hij of dat getest was.
Maar toen hadden ze dagen later pas getest en kwam er niets uit.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Dank je Denise,ik ben het aan het terug lezen, wel fijn dat jullie haar konden bezoeken
wat een heftige periode voor jullie

Het lijkt mij heel ingewikkeld en vermoeiend om te zorgen dat je kat blijft eten,met al deze problematiek. Als ik kijk naar hoeveel stress het mij oplevert om te zorgen dat Roedi blijft eten en zij mag momenteel alles wat ze maar wil, dan is het toch wel een heftige zware periode voor jou geweest lijkt mij want je bent zo gebonden, feitelijk sta je met je rug tegen de muur
Gelukkig gaat het nu redelijk goed met Lizzy en hopelijk kom jij ook weer een beetje bij!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Nierinfarct

Bericht door Zizi »

Anne schreef: 17 feb 2020 11:03Het lijkt mij heel ingewikkeld en vermoeiend om te zorgen dat je kat blijft eten,met al deze problematiek.
Nou inderdaad, even een extra hart onder de riem van mij Synemios.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Dank je dat kunnen we nu wel gebruiken.
Het gaat ineens weer niet goed.
Ik heb haar net weer buprecare gegeven na overleg met de da maar mijn hart breekt om haar zo te zien.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Nierinfarct

Bericht door Zizi »

Ach nee toch, verdorie! Moeilijk. Ik hoop dat ze zich op de buprecare weer beter gaat voelen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ik zag het meteen, en ze ging net ook heel moeilijk liggen, dus gelukkig had ik het snel door.
Want anders stopt ze ook met eten en drinken als we niet op tijd ingrijpen
Ze lijkt nu langzaam weer wat op te knappen.
Ik heb haar ook cerenia gegeven, later geef ik ook nog zitac, maar als ze niet voldoende opknapt ga ik morgen langs de da met haar.


Afbeelding
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Dat opknappen was voor korte duur.
Ik heb zo een afspraak bij de DA.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Oh sterkte Denise, hopelijk komt alles goed met Lizzy!!
Ik zit hier te duimen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ik ben echt zo verdrietig en boos tegelijk.
Verdrietig omdat we er weer een probleem bij hebben, boos omdat ik verdomme vorig jaar bij Caressa naar Lizzy’s pootjes heb laten kijken omdat ik dacht dat ze last had van pododermatitis ( wat dus veroorzaakt wordt door een autoimmuun ziekte) maar dat was niet zo en niet erfelijk blah blah blah.
Luna heeft dat dus ook gehad en ik zag ook bij Lizzy dat die pootjes er niet goed uitzagen.

Lizzy’s immuunsysteem ligt op zijn gat, haar hele buik is dus kaal ( daar was al wel naar gekeken maar ze dachten eerst aan blaasontsteking) en een reactie op dat spul van die laatste echo, dat was het niet, het is wel een allergie ergens op of op meerdere dingen, maar ze heeft dus wel degelijk ook last van pododermatitis.
Allergie kan buikpijn veroorzaken.

Ja en wat nu....
Ze heeft een kortdurende prednison injectie gekregen ( op hoop van zegen) want voor haar nieren en alvleesklier is dat niet echt goed.
Verder krijgt ze nu doxycycline voor een aantal weken.
Qua voer tonijn met ipa ( geen nat voer nierdieet meer want daar kan ze niet tegen)
Brokjes die renal/hypo maar eigenlijk moet ze volledig daar op over maar ze eet liever natvoer en brokjes eet ze gewoon slecht,

Maar waar ga ik dat vandaan halen want die mensen blikjes mag ze niet ivm het hoge zout gehalte en met uitspoelen blijft er nog steeds veel zout achter.
Schesir deed ze het wel goed op maar ik geef liever geen rijst.
Dus als iemand ideeen heeft heel graag,

Als we dit niet onder controle krijgen dan moet ze atopica krijgen.

Maar ik heb het gevoel dat ik elke keer achter de feiten aan loop.
En ik kan het niet goed doen want wat voor het 1 nodig is is weer slecht voor de rest.

We weten nu wel zeker dat al haar problemen veroorzaakt zijn door een autoimmuunstoornis en ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat Luna niet ook deze ellende gaat krijgen uiteindelijk.

Ik moet wel foto’s maken van haar pootjes zodat we kunnen zien of het verbeterd,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie