Goofy en HCM

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
jongenwi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2020 20:18

Goofy en HCM

Bericht door jongenwi »

Dinsdag 11 feb. 2020.
Goofy onze jonge kater, was van het ene moment erg lusteloos. Terwijl hij eigenlijk altijd druk was. Nu vonden wij, de laatste dagen wel een plas buiten de bak. Maar ja met vier katten, was het eigenlijk een ongelukje dachten wij. Maar de lusteloosheid baarde ons wel zorgen, en hebben om beurten gewaakt bij Goofy. En woensdag gelijk contact gezocht met de dierenarts, en konden gelijk komen. Toen wij Goofy wilde pakken, werkte zijn achterpootjes niet meer. Dit was voor ons al een foute boel. Zeker gezien de ervaring die wij hadden met een andere poes. Bij de dierenarts, was het na het onderzoek al fout. De lever zat niet meer op zijn plek. De blaas was nagenoeg leeg, en de urine erg veel. De nieren zagen er niet goed uit de longen waren ook in het vocht. De beademing was vlug. En het hart was ook niet goed. De arts had er ook niet veel vertrouwen meet erin. Zelfs de ic vond hij op zich al geen optie. Hij vond het al zonde van het geld, minimaal 1500 euro met heel weinig kans op herstel. Nu is geld niet echt een probleem. Echter ook in het achterhoofd, van Kruimel waar een tiental tumoren verwijderd waren. En de andere dag, verlamd aan de achterpoten, in moeten laten slapen helaas. Heeft bij mij, als er geen uitzicht is genezing. Of een beetje normaal leven leidend. Doen besluiten, nooit meer een dier te laten lijden onder mijn toezicht. En in overleg met de dierenarts en de vrouw , helaas besloten om Goofy in te laten slapen. Hij hoefde niet te lijden, een mens wel, maar één dier niet. Dat kan ik niet meer over mijn hart krijgen. Met de tranen in de ogen, erbij gebleven toen het gebeurde. En gevraagd of de arts een autopsie wilde verrichten. De uitslag kregen wij binnen. En het bleek, dat Goofy HCM heeft gehad. Alle erge dingen, die er maar konden zijn had hij. Het hart was kapot, de longen met vocht, de lever van zijn plek geduwd, de nieren verwoest. Zelfs de blaas en darmen waren leeg. Wat heeft de dappere kater Goofy geleden. Het inslapen was een goede zaak geweest, volgens de dierenarts. Dat geeft wel een beetje troost. Maar het is een erfelijke ziekte, en met nog een broertje hier. Hopen wij dat hem dit bespaard blijft.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Goofy en HCM

Bericht door Anne »

Wat een verdrietig verhaal :-( :-(
Heel veel sterkte met het verlies van Goofy en de manier waarop, Goofy was nog veels te jong
Jullie hebben een goede beslissing genomen
Ik hoop heel erg dat het met zijn broertje goed gaat komen
Nogmaals veel sterkte

rust zacht lieve Goofy
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie