Mia blauwe brits korthaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Zoals in topic van Pamuk aangegeven hebben wij vandaag Mia opgehaald:
viewtopic.php?f=37&t=31816&start=135#p739496

Totaal andere ervaring vergeleken met Pamuk, Mia wil veel aandacht, ze begin al te spinnen als je naar wijst met je vinger. Wil constant tegen je aan zitten of slapen, wennen aan de kamer waar ze zit was echt binnen een uur, ze speelt, eet en gebruik haar kattenbak. Als je even uit de kamer gaat dan begin ze al te miauwen.

Bedoeling is dat ze paar dagen in deze kamer blijft en dan geïntroduceerd wordt aan Pamuk, maar dat ging al bijna fout, terwijl ik met Mia's kamer bezig was kwam Pamuk naar binnen omdat de deur niet goed dicht zat, toen ze elkaar zagen beleef Pamuk naar haar kijken tot Mia haar in eens zag en naar Pamuk begon te rennen, Pamuk begon gelijk te hissen toen Mia te dichtbij kwam, ik kon Pamuk wel makelijk pakken en naar buiten brengen, nu houd Pamuk wacht aan de deur van Mia en af en toe Miauwt ze naar de deur, zij is gelukkig niet gespannen en blijft rustig. Ik heb gelijk Feliway Friends in de gang waar Pamuk wacht gehangen, ik weet niet of het gaat helpen, maar we zien wel.

Hier een kort filmpje van Mia, terwijl ze met haar rainbow ball speelt:
https://www.youtube.com/watch?v=iM_AGrAF_MM
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Haha, wat een schatje. En actief. Daar zal Pamuk een hele kluif aan hebben.

Hopelijk valt de introductie reuze mee. Mia is natuurlijk nog klein dus Pamuk zal wel de overhand kunnen hebben. Als die kleine dan de signalen goed oppikt kan het allemaal wel meevallen. Spannend.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Mia pakt de signalen zeker goed op Rik, wij zijn gisteren ochtend begonnen met introductie omdat Mia behoorlijk gewend is aan haar omgeving, ze eet, slaapt en speelt goed, vooral spelen en hele kamer rond rennen achter een bal is haar favoriet.

Ze is wel totaal anders dan Pamuk, die was 3 dagen achter de banken en onder de kasten, Mia rent vanaf dag een naar je toe als je in de kamer komt en vraagt om veel aandacht, knuffelen vind ze heerlijk en als het aan haar ligt slaapt ze tegen je aan, maakt niet uit waar, op je hoofd, voeten, schoot.

Gisteren ochtend hebben we haar deur op een kiertje gelaten met deurstoppers omdat Pamuk en Mia elkaar snuifde onder de deur zonder gehis. Toen Pauk haar zag bleef ze rustig en aandachtig kijken naar Mia, tot dat Mia weer naar haar rende, toen begon Pamuk weer hissen en haar staart werd erg dik, Mia loopt gelijk weg als Pamuk hist, na paar minuten werd Pamuk weer normaal en begon ze te miauwen om naar binnen te gelaten worden, om de paar minuten komt Mia haar kijken en Pamuk hist eventjes en Mia loopt weer weg, na 15 minuten was Pamuk rustiger en ging voor de deur liggen en na 30 minuten liep Pamuk weg om af te koelen in de tuin :lol:

Gisteren avond hebben we mijn vrouw in de kamer van Mia opgesloten met een planten klimrek in de deur en Pamuk weer naar boven geroepen zodat ze elkaar kunnen zien terwijl ze eten, Mia eet zonder problemen, Pamuk eet elke keer een hapje met een oog op Mia, Eerste keer werd weer gehist door Pamuk maar voor de rest bleef ze rustig, ze hist niet elke keer als Mia naar haar komt, beide dames snuiven elkaar door de gaas tot Pamuk weer gaat hissen, waarop Mia gelijk weg loopt, lichaamstaal van Pamuk is normaal, ze probeert Mia te raken als ze bij de deur kwam, dit keer duurde een uur voordat Pamuk weg liep, maar ze was erg kalm aan het eind.

We gaan dit nog paar dagen doen tot we zeker weten dat Pamuk gewend is aan Mia's aanwezigheid. Voor de rest van de dag blijft Pamuk normaal dus geen teken van stress, het lijkt erop dat Mia helemaal niet erg vind want die gaat binnen paar seconden door met spelen na gehis van Pamuk.

Hier weer een filmpje van Mia:
https://www.youtube.com/watch?v=_ssU_ySutqs

Mia poseert ook graag, hier paar foto's van haar:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Wat een lieve, maar O zo drukke, snuiter.
Ik hoop dat Pamuk haar niet te druk vindt.

Die zal in het begin van de introductie wel wat afgestraft worden door wat gemep van Pamuk :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Mia is druk inderdaad Rik, ze speelt met dat speelgoed bijna hele dag door.

Vandaag heb ik mezelf opgesloten met tuingaas en dat voor 5 uur lang samen met Mia, Pamuk is veel rustiger nu, ze histte af en toe in het begin maar dat werd minder tot niet meer hissen, elke keer als Mia bij de gaas kwam en probeer met Pamuk te snuiven kreeg ze een waarschuwende his en Mia bleef tijdje bij haar weg, af en toe sliep Mia en Pamuk bleef naar kijken, laatste keer dat Mia wakker werd ging ze naar Pamuk toe en er werd weer gehist, toen dacht Mia waarschijnlijk "nou is het genoeg" ging met haar rug omhoog staan en miauwde terug, toen werd Pamuk in eens rustig, hierna ging ze ook niet meer hissen.

Hier een kort filmpje: Mia speelt en Pamuk kijkt naar haar:
https://www.youtube.com/watch?v=P-FtacKiuX4
Wij hebben twee goedkope kleedjes gehaald voor Mia, zodat ze niet op koude vloer speelt.

We gaan nog een dag of twee dit proberen en dan beslissen we of de gaas weg mag.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Coraline »

Wat een dotje om te zien 🥰🥰🥰 En ook heerlijk onverstoorbaar, zo te lezen.
Ik ben altijd ontroerd als baasjes zoveel moeite steken in hun huisdier. Met respect en waardering omgaan met een dier.
Ik hoop op goed resultaat!
kittentjes

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door kittentjes »

Wat een onwijs schatje!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Bedankt Coraline en kittentjes,

Gisteren eerst met gaas geprobeerd en ze bleven rustig, vooral Pamuk bleef rustig toen Mia naar haar kwam. Toen even van kamers gewisseld, Pamuk bleef een uurtje in de kamer van Mia, dit vond ze na half uur al niet leuk. Mia had dag van haar leven in onze woonkamer, die is best groot 12x5m dus ze had veel ruimte om te ontdekken.

Daarna meisjes gingen naar hun eigen kamers, weer met gas ertussen, omdat beide katjes rustig bleven hebben we besloten om Mia naar woonkamer te brengen, in het begin was Pamuk toch een beetje agressief tegen Mia met veel gehis en ze heeft paar keer klap uitgedeeld naar Mia, maar Mia rende gelijk weg en begon ergens anders te spelen, dus die vond het niet zo erg, paar uur later werd alles rustig, maar elke keer als Pamuk naar Mia kwam ging ze eerst een klap uitdelen en dan proberen te snuiven, dat vond Mia natuurlijk niet leuk dus die begon ook te hissen, later in de avond werd de gehis minder en klappen werden niet meer uitgedeeld. Ik ging in de woonkamer slapen (ik slaap heel licht) om zeker te zijn dat alles goed gaat.

Vanochtend begon helemaal goed, Pamuk was erg geïnteresseerd in Mia en probeerde spelen met Mia, maar Mia was die klappen van gisterenavond niet vergeten dus ze ging gelijk hissen, en Pamuk accepteerde dit gedrag en liep weg, opgegeven moment ging Pamuk zelfs met vier poten omhoog op haar rug liggen voor Mia dus ze vertrouwde haar volledig maar Mia ging toch weer hissen.

Rollen zijn beetje omgedraaid maar we hebben volle vertrouwen in beide dames, ik zal nog paar dagen in de woonkamer slapen en alles goed in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Coraline »

Wat moet dat mooi zijn geweest om te zien dat Pamuk op haar rug ging liggen en zo contact begint te maken 👍🏻 Die volle vertrouwen kan je zo te lezen zeker hebben!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Ja dat was inderdaad mooi om te zien, mijn vrouw werd zelfs emotioneel :lol:

Dames doen het goed, er is "bijna" geen gehis meer, ze zijn vandaag begonnen met elkaar te spelen op afstand, beide durven niet te dichtbij komen, Pamuk komt al met een poot omhoog alleen om te raken maar Mia denkt ze weer gaat slaan dus soms hist ze soms rent ze weg en als Pamuk omdraait springt Mia richting Pamuk om te spelen :roll:

Wij zijn zo blij en tevreden met beide dames, alles ging sneller dan verwacht, ook al zijn ze niet aan elkaar gewend zoals het moet ze blijven in zelfde kamer zonder conflicten, en dat binnen een week tijd.

Ik moest vandaag wel een Surefeed automaat bestellen want Mia eet nat en droogvoer van Pamuk en laat haar eigen droogvoer staan, Pamuk vind het niet erg, want die zit te kijken hoe ze eet, Pamuk is eentje die niet alles in een keer eet, ze eet kleine beetjes maar dan hele dag door. Echter brokjes zijn te groot voor Mia, en vanochtend stikte Mia bijna op zo een grote brok, waarschijnlijk had ze niet klein genoeg kunnen maken.

Pamuk eet, Nat en droog voor Brits korthaar van Royal Canin en Mia krijgt Baby and Mother cat droog en mousse van Royal Canin, ze moet dus haar eigen droogvoer eten maar dat vind ze niet zo lekker als die brokjes voor volwassen. Gisteren met Royal Canin gebeld en zij adviseren om van mousse langzaam af te stappen en doorgaan met nat en droogvoer voor kittens omdat het gezonder is, wat ik beetje vreemd vond want, die voor baby zijn juist voor kittens tot 4 maanden, maar zij zijn de experts, dus ik ga doen wat Royal Canin zegt.
Cerna

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Cerna »

Ach, ze is er (al een week dus, maar ik was eventjes niet op het forum)! En wat een leukerdje!

Mia werd niet alleen door Pamuk bekeken, maar toen ik dat laatste filmpje op groot scherm zette, sprongen Luna en Jip op mijn bureau en werd het spelen met grote belangstelling gevolgd. :smile:
Dat gaat helemaal goed komen met die twee. Nog een paar daagjes en er zal niet meer geblazen worden, verwacht ik.

Hier heb ik de kittens altijd volwassen brokjes gegeven omdat ze - net als Mia - ook de kittenbrokjes lieten staan. Jip heb ik echter RC Brits Korthaar-kitten gegeven en die zijn qua smaak volgens mij hetzelfde als de volwassen brokjes, alleen dus niet zo groot. Jip at ze in ieder geval graag, maar had een voorkeur voor de Ageing 12+ brokjes van Amber :eshifty:
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor de tips Cerna, ik heb bovenstaand geschreven en beide dames werden net wakker ze hebben klein uurtje met elkaar gespeeld, niet te dichtbij maar wel door kleine openingen, verstoppertje spelend en er werd geen enkel keer geblazen (ik schreef hele tijd gehis, kwam even niet op blazen :-( )

Als Pamuk even weg loopt, volgt Mia haar op een veilige afstand, een moment had Pamuk kleintje in een hoek gedreven, maar Pamuk begreep dat ze niet te ver kon gaan en liep weer weg.

Wij zijn zo blij dat ze met elkaar spelen, ik zal nog even paar dagen in de woonkamer slapen om zeker te zijn, ik heb 2 weken vrij genomen voor dit, maar week was genoeg geweest denk ik, maar wij beseffen dat we geluk hebben met beide dames.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Pamuk schreef:Als Pamuk even weg loopt, volgt Mia haar op een veilige afstand, een moment had Pamuk kleintje in een hoek gedreven, maar Pamuk begreep dat ze niet te ver kon gaan en liep weer weg.
Haha. Ik zat eigenlijk te wachten op het moment dat het even wat minder ging en er gemept zou worden (een kleine terugval) maar zo te horen gedragen ze zich allebei voorbeeldig. Zeker als Pamuk ook weet dat ze niet vol in de aanval mag gaan.

Ja, dat gaat prima zo.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Daar was ik ook bang voor Rik, maar het gaat nog steeds goed, dames hebben gisteren best veel gespeeld, meestal rent Pamuk achter Mia aan, maar heel soms rent Mia ook achter Pamuk aan, als Pamuk in een keer stop dan blijft Mia nog op afstand.

Als Pamuk even genoeg heeft rent ze naar buiten, of ze rent naar nieuwe "cat highway" die ik nog half af heb, ik wacht nog op een wand bed om het af te maken, dan heeft ze paar planken om naar boven verdieping te gaan via een gat (komt uit op trap naar boven). Het is voor beide dames als ze later even elkaar willen ontwijken en apart in de hoogte willen slapen.

Mia is best slim, ze was gewend om open kattenbak te gebruiken, eerste dag hadden we haar bak open gelaten, tweede dag de kap erop zonder deurtje, en gisteren avond ook het deurtje ingezet, Mia ging gewoon in en uit zonder problemen, wij hebben haar niet eens laten zien hoe het moet, bij Pamuk moesten we wel even trainen met klep maar dat duurde ook maar paar uurtjes.
Cerna

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Cerna »

Pamuk schreef: 16 jan 2020 20:10Wij zijn zo blij dat ze met elkaar spelen, ik zal nog even paar dagen in de woonkamer slapen om zeker te zijn, ik heb 2 weken vrij genomen voor dit, maar week was genoeg geweest denk ik, maar wij beseffen dat we geluk hebben met beide dames.
Britten, hè? :lol:
Plaats reactie