Hulp met spoed aub

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
lindapuksushi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:04

Hulp met spoed aub

Bericht door lindapuksushi »

Hallo lieve kattenliefhebbers,
Ik zit met een probleem. Ik heb twee katers, broers. Puk en Sushi. Samen opgegroeid, ging prima maar ineens vechten. Zo erg dat Sushi niet meer naar binnen durfde. Kwam in het begin nog regelmatig langs, haalde ik hem snel naar boven voor een warme nacht en voeding. Zorgde dat Puk er niet bij kon. Uiteindelijk kwam sushi helemaal niet meer. Gezocht en op fb gezet. Waren mensen die hem achter mij in de straat hadden gezien. Maar ik zag hem niet. Nu gister telefoontje van amivedi, hij is gevonden, al op 17-12 en zit in asiel in Woerden. Uiteraard wil ik hem het liefst ophalen en mee naar huis nemen. Maar dan begint het weer van voren af aan. Sushi is zo dicht huis gevonden dat hij de weg niet kwijt kon zijn maar zelf dus niet durfde. Waar doe ik goed aan? Wat is het best voor sushi? Puk vermaakt zich uiteraard uitstekend zo alleen in huis en maakt ook het de buurt katten niet prettig.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hulp met spoed aub

Bericht door Rik »

lindapuksushi schreef: 16 jan 2020 11:10 Uiteindelijk kwam sushi helemaal niet meer.
Ja... buitenkatten. Als je buitenkatten helemaal vrij laat om ook buiten je eigen tuin een territorium op te bouwen dan heb je bepaalde dingen niet in de hand.
lindapuksushi schreef: 16 jan 2020 11:10 Maar dan begint het weer van voren af aan. Sushi is zo dicht huis gevonden dat hij de weg niet kwijt kon zijn maar zelf dus niet durfde. Waar doe ik goed aan? Wat is het best voor sushi? Puk vermaakt zich uiteraard uitstekend zo alleen in huis en maakt ook het de buurt katten niet prettig.
Als je Sushi op zou halen dan is het eerste wat je zou moeten doen de tuin afzetten maar voorlopig beide ook nog binnen houden. Dat is de enige methode om een goede (her)introductie te doen zodat ze weer aan elkaar kunnen wennen. En reken dan maar op minimaal een paar maanden voordat je dat helemaal goed op de rit krijgt (dus niet direct bij elkaar laten of naar buiten laten).
lindapuksushi schreef: 16 jan 2020 11:10 Samen opgegroeid, ging prima maar ineens vechten.
Op het moment dat een kat naar buiten gaat dan neemt die ook allemaal vreemde geuren mee. Dat kan ook de reden van het 'ineens vechten' zijn geweest. Op dat moment had er eigenlijk al een (her)introductie gedaan moeten worden. Maar dat kan dan alleen als ze voorlopig niet meer buiten zouden komen.
lindapuksushi schreef: 16 jan 2020 11:10 Nu gister telefoontje van amivedi, hij is gevonden, al op 17-12 en zit in asiel in Woerden
Uh???? Zijn ze niet gechipt?

Ze zijn toch wel gecastreerd hè? Want anders heb je nog met veel meer andere dingen te maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Hulp met spoed aub

Bericht door kittentjes »

Kan er niks anders aan toevoegen dan wat rik al gezegd heeft. Binnenhouden is de beste optie en evt een ren of tuin afzetten want deze 2 gaan t anders niet meer leuk hebben samen plus het feit dat je dan de ene weer zo kwijt bent. Je vechtersbaasje zou ook beter af zijn door niet de hele buurt te terroriseren vermoed ik...
Kijk wat mogelijk is voor jullie anders is de enige andere oplossing herplaatsen helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie