Oude kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Kiimberleee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2018 20:28

Oude kat

Bericht door Kiimberleee »

Hallo,
Ik wou jullie even vragen over mijn kat. Ik heb een maine coon van 21 jaar. Mankeert wat aan zijn schildklier dus eet als een gek maar komt niks aan. Hij is ondertussen nu heel erg dun. Verder merken wij niks aan hem, wilt nog eten, drinken en knuffelen. Is het verstandig om dit te laten lopen? Aangezien wij een beetje in twijfel zitten omdat het vel over been is.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Oude kat

Bericht door Coraline »

Hoe is het nu met hem?
Wat naar voor hem en voor jullie om hem zo te zien. Ziet hij een dierenarts? Misschien is het fijn om iemand naar hem te laten kijken die een ander blik op hem heeft dan jullie?
Moeilijk is het om hem zo te zien en om te weten wanneer de juiste beslissing wordt genomen. Sterkte hiermee.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oude kat

Bericht door Synemios »

Heb je geen medicijnen gekregen voor hem?
Uiteraard niet laten lopen, katten met een te snelle schildklier voelen zich hartstikke beroerd.
Je kunt eten geven wat je wilt maar zolang die schildklier te snel werkt heeft hij de hele dag honger en dat is nog maar 1 symptoom.

( oud topic) nou ja misschien heeft iemand anders hier nog iets aan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Oude kat

Bericht door Zizi »

Ik denk dat het belangrijk is dat je hem beter ingesteld krijgt. Wanneer is er voor het laatst bloedonderzoek gedaan? Ik hoop dat je sinds je bericht wel naar de DA bent geweest.
Plaats reactie