Kater plaatsen bij 2 poezen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Jejole
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020 12:55

Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Jejole »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Zondagavond is er bij ons een kater komen aanlopen. Helaas niet gechipt. Een super lief beest. Niet gecastreerd. Na 2 dagen heeft zich ondanks dat wij overal melding hebben gedaan van het beestje nog niet de eigenaar gevonden. Het kan natuurlijk zo zijn dat deze mensen zich nog melden.

Nu is mijn vraag. Stel dat er niemand voor hem komt (hij slaapt nu in onze tuin) zou het een mogelijkheid zijn als wij hem laten helpen dat wij hem zelf kunnen plaatsen? Wij hebben 2 dames van bijna 4 jaar. ze zijn zusjes. Ze zijn gesteriliseerd, maar bij 1 is het niet goed gegaan dus ondanks dat ze geholpen is blijft ze om de zoveel tijd krols en krijgt ze dan de poezenpil.

Ik weet totaal niet wat hier allemaal bij komt kijken. Maar wij willen als er niemand komt voor deze mooie kater hem eigenlijk niet zomaar naar een asiel of zo brengen.

Alle hulp is welkom.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Rik »

Welkom op het forum...
Jejole schreef: 07 jan 2020 13:01 Nu is mijn vraag. Stel dat er niemand voor hem komt (hij slaapt nu in onze tuin) zou het een mogelijkheid zijn als wij hem laten helpen dat wij hem zelf kunnen plaatsen?
Dat lijkt mij wel. En als er later toch nog iemand komt dan kun je de kosten ook aan hun vragen.
Ze zijn gesteriliseerd, maar bij 1 is het niet goed gegaan dus ondanks dat ze geholpen is blijft ze om de zoveel tijd krols en krijgt ze dan de poezenpil.
Oei. Waarom blijft ze krols worden? Is er gecontroleerd of de sterilisatie echt goed gegaan is. De poezenpil is echt vergif en je speelt op lange termijn absoluut met de gezondheid van haar. Mijn advies zou zijn nogmaals een goede controle en desnoods de baarmoeder (met eventueel achtergebleven eierstok resten) eruit laten halen. Echt... ik kan NIET genoeg benadrukken hoe ongezond die poezenpil is.

Tevens is het zo dat er dus nog steeds hormonen in het spel zijn (bij jouw poes(en) en bij de nieuwe kater). Dus een introductie heeft dan ook zo zijn moeilijkheden.
De kans is groot dat de eigenaar zijn dier erg mist, dus doe uw best de eigenaar op te sporen. Laat een dierenarts of dierenambulance controleren of het dier gechipt en geregistreerd is zodat de eigenaar gewaarschuwd kan worden. Meld het gevonden dier bij Amivedi en kijk op mijndieriszoek.dierenbescherming.nl of het dier gemist wordt. Probeer de eigenaar te achterhalen via social media zoals facebook of buurt-what’s app groepen en vraag eens rond in uw omgeving of iemand het dier kent of mist.
U heeft voor een gevonden dier gezorgd, maar nu meldt de eigenaar zich. Moet u het dier teruggeven?
Ja, u moet het dier teruggeven aan de eigenaar. U mag de eigenaar wel vragen de kosten van de verzorging van het dier te vergoeden.
Wanneer mag u een gevonden dier houden?
In het Burgerlijk Wetboek is onder andere geregeld dat wanneer u een zaak vindt (in dit geval een dier), u hiervan aangifte moet doen bij de bevoegde instanties. Bij dieren is dat de Burgemeester, in praktijk het asiel of de dierenopvang die door de gemeente is aangewezen.

Als aan die eis is voldaan, en na een jaar niemand heeft gereageerd, kunt u als vinder van het dier een jaar na de aangifte ook eigenaar worden.
Dus je zult wel ook aangifte moeten doen bij de aangewezen asiel of de dierenopvang.

https://www.licg.nl/vermiste-of-gevonden-dieren/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Anne »

Wat lief dat jullie je over deze kater hebben ontfermd! Hoe doe je het nu, heb je hem binnen gehaald, is het dier door een da gecontroleerd op chip, vlooien, wormen e.d.?
Als je het dier bij alle instanties aanmeld en er na een jaar en een dag niemand komt dan mag je je officieel de eigenaar noemen. Tot dan alle bonnetjes van eten, da bezoek e.d. bewaren want die kun je dan proberen te achterhalen op eigenaar, als deze zich meld. Ik weet niet of de eigenaar verplicht alles moet betalen, informeer je goed daarover want een castratie is een aardig bedrag.

Ik heb in het verleden ook twee katten gevonden en op deze manier gehouden
*Snoesje heb ik gevonden bij ons in het winkelcentrum. Er was in die tijd ook iemand die heeft gezien dat er een poes uit de auto werd gezet daar in de buurt. De bestuurder reed snel door en liet de poes achter. Hij liep na onze verhuizing steeds terug naar onze vorige woning, tenslotte heeft de nieuwe bewoner hem overgenomen, voor kort helaas want Snoesje stierf toen binnen een half jaar aan nierfalen

Pita bleek een solodiva te zijn en kon hier niet aarden. Zij is vorig jaar zomer verhuisd naar een nieuw gezin waarin zij de enige diva is. Ook heb ik haar gevonden en ze was al geholpen maar toch is er niemand op haar af gekomen

Hopelijk kunnen jullie een oplossing vinden voor dat je poes van de poezenpil af kan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jejole
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020 12:55

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Jejole »

Hij is gisteren bij de dierenarts gecheckt op een chip. Deze heeft hij helaas niet.
Hij is al aangemeld bij Amivedi. Net als op nextdoor en op facebookpagina's

De dierenarts gaf aan dat als onze kat toch krol word na sterilisatie dat de sterilisatie niet goed is gegaan. Maar dat als ze de eileiders niet goed hebben weggehaald die nu ook niet meer kan. Ik weet niet waar het gedaan is dit is door de vorige eigenaar gedaan. Ze slikt ook niet standaard de poezenpil hoor op aanraden van de arts. Maar alleen als ze krols wordt. Het is voor haar namelijk ook erg onprettig om krols te zijn.

Hij zit nu buiten op de loungeset. Met een beschut plekje en een deken. Krijgt eten en water van ons. We hebben al overlegd dat we in ieder geval tot donderdag wachten en heel actief overal zoeken naar de eigenaar (ik ga morgen nog flyeren in de wijk) en dat we dan kijken wat voor ons haalbaar is.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Anne »

Je zou hem bij de dierenbescherming opgeven als gevonden en op marktplaats kun je ook nog kijken bij gevonden/vermist
In de buurt flyeren kan zinvol zijn maar ook niet, hier zat in de zomer een kat die uit een hele andere wijk kwam, hij is tenslotte door zijn eigenaar gevonden toen hij inhet asiel kwam, ze hebben ook een site met gevonden en vermist en zo herkende de eigenaar hem
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jejole
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020 12:55

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Jejole »

ik heb hem net aangemeld bij de dierenbescherming dus wie weet kunnen wij op die manier de eigenaar vinden.

En ach dat flyeren wie weet werkt het.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Anne »

fijn dat je zoveel moeite voor hem doet
Hou je ons op de hoogte?
Gelukkig is het buiten niet al te koud voor het jaar
Succes met het flyeren, inderdaad je weet maar nooit
Het is in ieder geval weer eens wat anders dan de flyers van vermiste katten die ik hier ozo vaak zie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jejole
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020 12:55

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Jejole »

Hij is weer terug bij zijn baasje. Hij woonde gelukkig 2 straten verder. Ze was heel erg blij dat hij zo goed verzorgd was. Wij gaan hem nog missen ook hahaha
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Rik »

O, gelukkig. Natuurlijk teruggegeven met het advies om te castreren en te chippen :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jejole
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jan 2020 12:55

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Jejole »

zeker weten! hij zou binnenkort gecastreerd worden en gelijk gechipt. Maar ach ik weet nu waar hij woont dus als hij weer ontsnapt en bij ons staat weet ik waar ik moet zijn haha
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater plaatsen bij 2 poezen

Bericht door Anne »

Fijn dat hij weer terug is bij de eigenaar en binnenkort wordt geholpen. Dan zal het zwerven ook wel afnemen hopelijk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie