Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Heel goed, Rik! Wat een ellende, verdriet, frustratie, tijd- en geldverspilling.

Gezien Diba de eerste dag dat ze hier was wel 1 x vaste ontlasting had (ze zeggen dat alle katten dragers zijn, zoals met veel andere 'ziektes' ook) wat heeft het dan veroorzaakt? Mijn huis, haar angst, de dag ervoor is ze met de fokker bij de dierenarts geweest en geënt. Ik ben net een klein kind en vind de waarom vraag altijd erg boeiend. "Mama, waarom dan?' Weer zo'n vraag waar je waarschijnlijk nooit antwoord op krijgt omdat die niet te beantwoorden/ achterhalen is.

Toch twijfel ik om van die 14 dagen 10 dagen te maken, of vinden jullie mij dan stom/ dom?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Rik »

Kytumymo schreef: 26 nov 2019 11:43 Gezien Diba de eerste dag dat ze hier was wel 1 x vaste ontlasting had (ze zeggen dat alle katten dragers zijn, zoals met veel andere 'ziektes' ook) wat heeft het dan veroorzaakt? Mijn huis, haar angst, de dag ervoor is ze met de fokker bij de dierenarts geweest en geënt.
Waarschijnlijk een beetje van alles. Verhuizing (uit het nest) brengt natuurlijk altijd een vorm van stress mee. En dan een enting de dag ervoor, dan is ze dus gelijk al een beetje ziek. Dan kan ik me voorstellen dat dat immuunsysteem een behoorlijk oplawapper heeft gehad en die Giardia vrij spel heeft gehad. En eenmaal aan de diarree en braken, dan kan dat immuunsysteem zich ook niet echt herstellen.

Overigens... een dag voor de verhuizing geënt? Dat lijkt mij ook al niet eens zo'n goed idee. De fokker had haar een paar dagen na de enting in huis moeten houden. Want elke kat is wat zwakker na de enting (het blijft toch een verzwakt virus wat ze inspuiten) en de stress van een verhuizing stapelt dan alleen maar daarbovenop. Zelfs in het asiel wisten ze dat hier. Niet echt handig.
Toch twijfel ik om van die 14 dagen 10 dagen te maken, of vinden jullie mij dan stom/ dom?
Nee hoor, niet stom. En je zou dit zeker met je DA moeten kunnen bespreken. Tenminste... ik vind dat je dat normaal met een DA zou moeten kunnen bespreken (anders is het een 'stomme eigenwijze' DA). En als die vast blijft houden aan 14 dagen dan zal die daar wel een goed argument voor hebben. Maar dan is het in ieder geval een bewuste keuze en niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Dat verhuizen na de enting niet goed is weet ik. Maar ik ben hier ook schuldig. De fokster was de week ervoor ziek waardoor ze een week later is gaan enten en de datum van ophalen hebben we laten staan. Niet echt bewust gebeurd, maar ik ben hier wel schuldig aan. De kittens hingen met z'n drieën als aapjes in de bench te slingeren, dus dat deed me ook de ogen niet even openen. Ze stopten daar pas mee toen ze zagen dat er vreemd volk voor de bench stond.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Cerna

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Cerna »

Fijn dat je nu eindelijk weet wat Diba mankeert en dat er wat aan te doen is. Ik heb gelukkig geen ervaring met Giardia, maar lezend op dit forum heb ik inmiddels wel begrepen dat het behoorlijk heftig is.
Ik wens je dan ook veel sterkte met de bestrijding van dit rotvirus!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Anne »

Ik ben ook blij voor je dat je nu eindelijk weet wat er aan de hand was. Heel veel sterkte met alle maatregelen die je nu moet nemen en beterschap voor Diba!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Dankjewel! Ik blijf blij ondanks de enge verhalen over het monster. Er is wat aan te doen, dat is het belangrijkste. Mijn schatjes straks ook weer helemaal blij :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Alles, alles, alles wéér schoon.... Zelfs de katten weer. Föhnen worden ze niet blij van, dus verwarming lekker hoog. Diba ligt bij me onder de deken. Er draait nog een wasje en dan zit het er (hopelijk) op.

Andere coupe dan vanmorgen :-)
Afbeelding
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Is Diba ook nog krols geworden. Dacht het al eerder een keer maar nu echt, verschil is goed te merken. Na de test maar met de dierenarts overleggen, die wilde eerst zekerheid dat ze van de giardia af is. Arme meiske :-(
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Anne »

He bah, sterkte daarmee, knuffel voor Diba. Is haar ontlasting al verbeterd?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ik zit in het verkeerde topic te reageren, ik ga even naar de juiste...excuus!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door jinx857 »

Ik heb met Lucky hetzelfde probleem. Alleen begon hij met vacht en tand vlees. Brokjes at hij niet. Alle soorten voer geprobeerd. Kiezen laten trekken. Hypoallergeen voer besteld van Purina. En dT lust hij. En mijn andere katten ook. Wel duur. 42€ voor 3,5 kg. De andere geef ik stiekem ook iams brokjes, maar die laten ze nu staan. Misschien voor jou een tip? Purina hypoallergeen. Lucky heeft nu diarree, maar ik vermoed dat hij dat in de tuin oploopt. Hou hem nu binnen.. Kijken of het overgaat. Ga morgen met zijn ontlasting naar de Dierenarts.
Succes!!
Plaats reactie