Waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
minoes1981
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2019 18:37

Waterfontein

Bericht door minoes1981 »

Hoi

Mijn poes Nikita is gek op stromend water. Als ze hoort dat ik de planten watergeef in de woonkamer sprint ze erop af, duikt de plant in om de straal te "vangen". Loop ik naar de keuken en zet daar de kraan aan om de gieter de vullen dan rent ze daarop af en zit ernaast. Ze beleeft dus veel plezier aan water!
Ze zit soms zelfs met haar kop onder de kraan, daarna gaat ze zich zeiknat wassen bij de kachel :-).

Ik wil haar een eigen waterstroom plekje geven, in de vorm van een fontein. Ben benieuwd naar ervaringen, welke fonteinen werken goed voor een kat die naast het frisse water er mee wil kunnen spelen?

Groetjes
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Waterfontein

Bericht door Sifra »

Ik heb zelf een Cat Mate met 3 niveaus. Mijn kat Sifra drinkt graag op de plaats waar het water uit het bovenste niveau stroomt. De onderste bak is leuk voor katten die graag met hun poten of met speeltjes in het water spelen. Als je kat graag met water speelt kan het handig zijn de fontein op een dienblad met een rand te zetten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Waterfontein

Bericht door KiwiNL »

Ik heb deze. Twee niveaus met twee straaltjes water ertussen. Vooral die straaltjes zijn favoriet. De fontein is helemaal van aardewerk en dus beter schoon te houden dan eentje van kunststof.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
kittentjes

Re: Waterfontein

Bericht door kittentjes »

Ik heb ook de catmate en die bevalt erg goed. Filters gaan heel lang mee. Ik maak hem 1 a 2 keer per week helemaal schoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Waterfontein

Bericht door DeTut »

Hallo, ik heb sinds kort ook de Catmate. Alleen geeft de motor een zeer irritante brom! En dat terwijl ik in allerlei recensies op internet alleen maar lees hoe geweldig stil ie is....ben echt ten einde raad want ik kan hier niet tegen maar vind een fontein wel van levensbelang voor mijn nierkatje (die zelf overigens totaal geen last heeft van de herrie maar ja ze is ook nog eens bijna doof....!). De fontein staat op de grond maar wel al op zo n knielkussen om de herrie te dempen....
Wie weet raad?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Waterfontein

Bericht door Zotvanpoezen »

Het pompje van mijn Catmate maakt geen geluid. Kan je het niet retourneren en een nieuwe vragen?
Eerst een mailtje sturen naar de leverancier, om je probleem uit te leggen. Misschien is er garantie op en krijg je zonder probleem een ander pompje.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
kittentjes

Re: Waterfontein

Bericht door kittentjes »

Ik hoor hem wel maar hij staat in de gang en heb er geen last van. Het is een zacht brommend geluid bij ons....

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Waterfontein

Bericht door Anne »

Heb je het motortje al uit elkaar gehaald en schoon gemaakt? Je kan hem ook nog in azijn ontkalken maar het lijkt me sterk dat kalk het probleem is als je hem nog net nieuw hebt
Ik zou contact opnemen met waar je hem gekocht hebt en vragen om een nieuwe als in en uit elkaar halen geen resultaat oplevert.
Hier maakte de motor ineens ook wat meer lawaai, toen heb ik hem ontkalkt en nu is hij weer stil
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Spirit Animal Deer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2019 23:46

Re: Waterfontein

Bericht door Spirit Animal Deer »

Ik heb kattenfonteintjes gehad, https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... aats/67765. Ik vond het niets, de katten waren er wel blij mee overigens.
Je moet ze geregeld (tweemaal per week) schoonmaken, en maandelijks ontkalken, zeker met hard water zoals hier. En dan heb je ook nog het constante gebrom, vreselijk. Kan mijn herinneren dat ik de filters ook nog best duur vond en die gingen ook hard. Geen succes, ik heb mij er alleen maar aan geërgerd.

Spirit Animal Deer
Vrouwtje van Mimi*, Lisa*, Sophie*, Emma*, Daisy, Mia en Rosa
* overleden
All Hail The Cat Empress Mia! 🙇🏼‍♀️🙇🏾‍♀️🙇🏿‍♀️🙇🏽‍♀️🙇🏻‍♀️
Cerna

Re: Waterfontein

Bericht door Cerna »

Bij mij bromt de catmate alleen wanneer er te weinig water in zit of wanneer hij ontkalkt moet worden en er een nieuw filter in moet. Dus dat zou ik eerst eens uitproberen.
Ik ontkalk ongeveer eens per maand en verschoon de bak twee keer in de week. Dagelijks kijk ik of het water nog aan het streepje komt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waterfontein

Bericht door Synemios »

Ik heb de catmate ook gehad maar die werd hier niet veel gebruikt.
Maakte ook herrie inderdaad ondanks ontkalken, altijd voldoende water en zelfs iets eronder om geluid te dempen.
Uiteindelijk een nieuwe pomp gekregen en die deed hetzelfde.

Toen heb ik een keramische gehad die was ook wel ok, maar ik wilde voor Lizzy iets wat echt op een kraanstraal leek.

Ik heb nu deze:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... gL88PD_BwE


En deze:

https://miaustore.com/

Maar die laatste moet je vaak schoonmaken want er zit geen filter in.
( sowieso 3x per week en ik vul hem elke dag bij)
Nu heb ik wel 5 katten dus dan zal dat sneller gaan.
Het is dat de katten hem echt helemaal geweldig vinden, vooral Lizzy maar anders....
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Waterfontein

Bericht door Russian mob »

Ik heb verschillende drinkfonteinen (gehad). Nu gebruik ik er 2 van Cat-it.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/voe ... gKBQfD_BwE
De flower mini ziet er vooral geinig uit en is qua formaat handig. Voor katten die veel met hun drinkfontein spelen zou ik deze niet aanraden. Ik vind ‘m niet heel degelijk. Hier wordt er gelukkig gewoon netjes uit gedronken. Hij is wel lekker makkelijk schoon te maken.
https://www.bitiba.nl/shop/katten/voer ... ats/398965
Daarnaast heb ik een onverwoestbare drinkfontein staan die al 13 jaar trouw dienst doet. Maar de versie die ik heb wordt al lang niet meer verkocht. Ik heb de versie zonder waterbak en voerbak. Dus alleen de bol. Schoonmaken kost wat meer moeite, maar alles kan uit elkaar dus je kan overal goed bij.

Beide fonteinen werken prima en zijn stil zolang er voldoende water in zit en er regelmatig ontkalkt wordt. De Catmate heb ik ook gehad. Eveneens een erg fijne fontein, maar doordat hij zo open was nodigde dat mijn oude kat uit tot kliederen met het water. Met de Catmate heb ik iemand anders heel blij gemaakt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Waterfontein

Bericht door Anne »

Ik had ook eerst de cat it, was er erg tevreden over. Vooral het lange snoer vond ik erg fijn.
Ik gebruikte hem zonder filter en maakte hem twee x per week schoon en regelmatig de boel ontkalkt
Totdat Maxi bij ons kwam, hij maakte er een klieder boel van en kreeg ook een allergische uitslag van het plastic,

ik heb nu de lucky kitty keramische drinkfontein en deze kan met geen mogelijkheden omgegooid worden en er kan nauwelijks met water gespatterd worden
Ook de zeef koop je eenmalig en hoef je alleen maar 1x per week met kokend water te reinigen
Geen kosten dus om de zeef te vervangen

Eerst werd er amper naar omgekeken, al helemaal niet door Maxi
Maar toen heb ik hem op de trap gezet, waar ze allemaal wel langskomen gedurende de dag en wat een succes!
Elke dag vul ik hem bij en 1 maal per week maak ik hem schoon

Het geluid van het motortje valt wel mee, maar hij staat ook op de trap, niet in de huiskamer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
AiMoJhu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:14

Re: Waterfontein

Bericht door AiMoJhu »

Ik heb er twee van catit, die groenwitte met 3l inhoud.
Eentje heb ik in 2016 of 2017 gekocht en het pompje afgelopen najaar van vervangen, de ander heb ik dit najaar gekocht.
Aife en de honden maken er flink gebruik van maar met de vlokken vacht van de Keeshond moet ik de pomp wat vaker ontharen omdat de pomp anders verstopt raakt.
De filters onthaar ik de ene maand en de andere maand gaat er een nieuwe in.
Bijvullen doe ik 2x per week ongeveer.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Waterfontein

Bericht door KiwiNL »

KiwiNL schreef: 27 mar 2019 21:10 Ik heb deze. Twee niveaus met twee straaltjes water ertussen. Vooral die straaltjes zijn favoriet. De fontein is helemaal van aardewerk en dus beter schoon te houden dan eentje van kunststof.
Inmiddels hebben we nog een tweede fontein, deze: https://www.bitiba.nl/shop/katten/voerb ... ats/477453. Het voordeel van deze is dat het water minder hoorbaar klatert.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Plaats reactie