langere tijd samen in een ruimte

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

langere tijd samen in een ruimte

Bericht door jeen »

Hoihoi,

Graag wat advies :) vast mensen die willen meedenken.

2 katten: Mellow, kater, 10, Missy, dame, 9 maanden (kruising Maine Coon, ziet er erg Maine Coonig uit).

Mellow vindt Missy oke, maar wel tot op bepaalde hoogte. Ze heeft er een handje van om zoooo graag met hem te willen spelen en springt dus soms alsmaar bovenop hem (terwijl ie lekker ligt) en dan loopt hij weg en blaast wat. Hij speelt soms eventjes met haar. Blazen is altijd voor de show, hij doet haar niks.

Ik laat ze nu soms alleen samen als ik weg ben (dus alle deuren open), bijvoorbeeld als ik 3 uurtjes weg ben. Maar voor de langere periodes zet ik Missy apart in de slaapkamers/gang, en Mellow in de woonkamer.

Ik vind het alleen sneu dat ze dan alleen thuis zit in der uppie als ik ga werken (gelukkig maar 3 dagen van huis!) en wil uiteindelijk werken ernaar dat ze gewoon samen het huis voor zich hebben.

Alleen hoe doe ik dit? Ik durf Missy met haar uiterlijk en zachte karakter niet naar buiten te laten. En Mellow plast/poept enkel buiten en gebruikt hiervoor het kattenluikje.

Ik kan Mellow naar buiten laten met de stand "alleen in" , maar dan kan hij er pas weer uit als ik thuiskom.

Iemand ideeën?

Mellow wordt trouwens helemaal paranoia als ik een halsbandje omdoe (had zo'n luik met een magneet) dus dat is ook geen optie :(
Hij komt uit het asiel en heeft een trauma door een aanrijding die ervoor gebeurde, vandaar dat hij zich niet laat optillen etc. Hij is vrij moeilijk.
Mellow (13), Missy (2)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: langere tijd samen in een ruimte

Bericht door Rik »

Een kattenluik met chip werkt toch ook op de chip IN de kat? Dan hoef je toch geen halsbandje om te doen?
En als Mellow niet gechipt is dan zou ik dat even laten doen. Kost geen drol.
Registreer hem dan ook gelijk zodat, als je hem kwijt bent, hij weer teruggebracht kan worden.

En dan zou ik ze gewoon allebei de volle ruimte geven (en kan Missy binnen blijven).
(Eigenlijk heeft Missy natuurlijk een leuk speelmaatje nodig :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: langere tijd samen in een ruimte

Bericht door jeen »

Hij heeft een chip. Dat is wel een idee. Ervanuitgaande dat zij er niet achteraan glipt :p

Ja klopt wat je zegt. Alleen voor drie katten is mijn huis weer wat klein ;)
Mellow (13), Missy (2)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: langere tijd samen in een ruimte

Bericht door Zotvanpoezen »

Hier mag alleen Froufrou 's nachts ook buiten als ze wil. Het luik staat dan wel op stand "in" omdat ik niet wil dat de anderen naar buiten gaan. Ze heeft geleerd om dat luik langs binnen naar zich toe te trekken zodat ze op deze manier naar buiten kan. Ik hoop alleen maar dat de andere twee dat nooit zullen nadoen, anders zal ik ook een luik voor chip moeten kopen ;-) .
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: langere tijd samen in een ruimte

Bericht door jeen »

Ja voorheen liet ik mellow dus handmatig naar binnen en buiten dus hij kan best een tijdje zonder naar buiten te gaan.
Ideaal dat jouw kat zo slim is om dat luik alsnog open te krijgen haha.
Ik ga even denken wat te doen.
Mellow (13), Missy (2)
Plaats reactie