Passen de kittens wel bij elkaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Banjo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2019 16:07

Passen de kittens wel bij elkaar

Bericht door Banjo »

IK heb een dilemma met mijn 2 kittens. Ik vraag me af of ze wel bij elkaar passen.
Ze zijn samen opgegroeid, met 1 week verschil. Het katertje is echter veel wilder, beetje macho. Het poesje is heel zacht en veel rustiger, echt een prinsesje.

Ze zijn nog maar een paar dagen hier, dus ik weet dat dit veel te kort is om hier een goed en definitief beeld van te hebben.

Ze spelen soms een beetje samen met de racebaan en zoeken elkaar ook wel af en toe op, even kijken wat de ander doet. Ze slapen samen als ze boven in hun eigen kamer zijn, dus dat is heel positief, hier zijn ook meerdere slaapplekken. Beneden waar ze meer ruimte hebben zoeken ze een eigen slaapplek.
Wat ik echter heel akelig vind is dat het katertje (3 kg) regelmatig bovenop het poesje springt (1,8 kg) en dat gaat niet zachtzinnig. Poesje blaast en bijt wel terug en loopt weg, maar het katertje blijft doorgaan. Dit gebeurde daarvoor ook al wel, maar, als het poesje niet reageerde stopte het katertje (zocht waarschijnlijk een van de andere kittens op?)Ik snap ook dat dit echt kitten gedrag is en heel normaal. Andersom doet het poesje dit niet, Het lijkt me dus niet alleen maar wat onschuldig spel, in ieder geval niet voor het poesje.

Wat ik me vooral afvraag of deze match wel goed is. Blijft dit zo? Ook als ze ouder worden. Het zijn binnenkatten. Als het nu te hardhandig gaat dan leid ik de kater af, maar ik kan geen scheidsrechter blijven spelen, dat wil ik geen 15 jaar doen. We kijken het zeker nog even aan, maar anderzijds ze zijn nu nog jong (15/16 weken). Als één van 2 weg "moet" dan wil ik daar ook weer geen maanden mee wachten. Wat kunnen jullie me hierin adviseren om dit in goede banen te leiden.
We hebben vroeger wel katten gehad thuis, maar dat is lang geleden.
Newlife
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 nov 2019 13:15

Re: Passen de kittens wel bij elkaar

Bericht door Newlife »

Ik vraag me ook af of dit een goede match is. Hoe oud zijn ze? Als ze he t leuk hebben spelen ze me elkaar, achter elkaar rennen en worstelen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Passen de kittens wel bij elkaar

Bericht door Anne »

Ik zou dit nog 2 weken afwachten. Je schrijft dat ze nog maar een paar dagen bij je zijn. Zo'n omschakeling naar een ander thuis geeft stress en katten kunnen dat op elkaar afreageren. Misschien is daarom de kater wat hardhandiger maar zolang ze ook samen slapen zou ik me daar niet al teveel zorgen over maken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie